چگونه یک ایردراپ کلاهبرداری را تشخیص دهیم؟

1401/10/30
چگونه یک ایردراپ کلاهبرداری را تشخیص دهیم؟

ایردراپ(Airdrop)؛ عرضه مقادیر کم ارز دیجیتال رایگان به کیف پول هر شخص هست! با ثبت نام از طریق یه فرم، ربات تلگرام یا مستقیما در سایت پروژه می تونین ایردراپ دریافت کنین. در ایردراپ ها هم کلاهبرداری وجود داره و ممکنه با دریافت ایردراپ کلاهبرداری، دسترسی کیف پول خودتون رو به شخص دیگه ای بدین و کل سرمایتون از دست بره. شما با ایردراپ های تقلبی آشنا هستین؟ می دونین چجوری میشه ایردراپ های کلاهبرداری رو تشخیص داد؟ چرا کلاهبرداران یه ایردراپ جعلی رو اجرا می کنند؟

افراد زیادی سرمایه خودشون رو با دریافت ایردراپ جعلی از دست دادن. بازار ارزهای دیجیتال پر از رویدادهای مختلف هست و اگه نتونیم پروژه های معتبر رو تشخیص بدیم، ممکنه ما هم در دام کلاهبرداری ها گرفتار بشیم. بهتره بدونین بعضی از پروژه ها برای معرفی خودشون، بازاریابی و کاهش فشار فروش ارزهای دیجیتال اقدام به توزیع رایگان کوین می کنند. از اونجایی که هیچ چیز مفت به دست نمیاد، پروژه ها با برگزاری ایردراپ ها سود میبرن و به شما هم سود می رسونن. البته توجه داشته باشین که ایردراپ ها ممکنه جعلی باشه! به همین منظور ما سعی می کنیم در مقاله چگونه یک ایردراپ کلاهبرداری را تشخیص دهیم؟ اطلاعاتی در مورد ایردراپ یا Airdrop به شما ارائه کنیم و به بررسی روش های شناسایی ایردراپ های جعلی بپردازیم تا سرمایتون رو از دست ندین.

مقاله پیشنهادی: کلاهبرداری ارزهای دیجیتال با استفاده از اپلیکیشن ها

ایردراپ(Airdrop) چیست؟

ایردراپ(Airdrop) چیست؟

اگه در بازار ارزهای دیجیتال فعالیت داشته باشین، احتمالا اسم ایردراپ یا Airdrop رو شنیدین و خواستین تا اطلاعاتی در مورد این مفهوم به دست بیارین و شاید این سوال واسه شما هم پیش اومده باشه که ایردراپ چیست؟ ما می تونیم در پاسخ به این سوال بگیم که ایردراپ یا Airdrop فرایندی هست که در طی اون مقدار زیادی توکن یا ارز دیجیتال رایگان به ادرس کیف پول های الکترونیکی واریز میشه. در واقع در طی فرایند ایردراپ شما صاحب توکن و ارز دیجیتال رایگان میشین. این روش یه راه جدید تبلیغات در بازار ارزهای دیجیتال محسوب میشه. چون با پخش کردن ارزهای دیجیتال جدید به صورت رایگان میشه آگاهی مردم رو نسبت به ارز دیجیتال بالا برد.

مقاله پیشنهادی: کلاهبرداری پانزی Ponzi scheme چیست و چگونه انجام می شود؟

جالب اینجاست که بدونین ایردراپ فرایندی هست که ارزهای دیجیتال رایگان رو در کیف پول های شخصی شما دراپ می کنه. برای شرکت در ایردراپ معمولا باید ثبت نام از طرق فرم گوگل، ربات تلگرام یا به صورت مستقیم در سایت پروژه انجام میشه. شما با ارسال لینک ارجاع کمپین ایردراپ به سایر افراد می تونین شانس دریافت توکن های اضافی رو داشته باشین. سیستم ارجاع انگیزه ای برای به اشتراک گذاشتن ایردراپ با افراد بیشتری رو به وجود میاره. خیلی از افراد در مورد یه پروژه ایردراپ از طریق لینکی که در رسانه های اجتماعی به اشتراک گذاشته میشه، مطلع میشن. بنابراین، شما برای دریافت ایردراپ ابتدا باید ایردراپ های معتبر رو تشخیص بدین و در اون ها شرکت کنین.

کلاهبرداری از طریق ایردراپ ها چگونه است؟

کلاهبرداری از طریق ایردراپ ها چگونه است؟

نوبت این رسیده تا در این بخش از مقاله، بهتون بگیم که کلاهبرداری از طریق ایردراپ چجوری انجام میشه؟! تاریخچه ایردراپ ها به سال 2018 برمی گرده. زمانی که هر روز پروژه جدیدی در بازار ارزهای دیجیتال راه اندازی و به بازار معرفی میشد. سازنده های یه ارز رمزنگاری شده اون رو به صورت رایگان در اختیار کاربران کیف پول قرار می دادن تا از این طریق کوین جدید رو معرفی کنند و با توزیع وسیع تر ارز دیجیتال، سرمایه جذب کنند. شبکه های قدیمی با راه اندازی و معرفی توکن جدید به کاربر وفادار جایزه می دادن.

کلاهبرداری از طریق ایردراپ ها رو میشه یکی از پر ضررترین هک های بازار ارزهای دیجیتال محسوب کرد. کلاهبرداران در بازار ارزهای دیجیتال از ایردراپ ها برای هک کاربران استفاده می کنند. افراد ساده لوح و ناآگاه به راحتی ارزهای دیجیتال خودشون رو از دست میدن و ضرر زیادی می کنند. بنابراین، اگه می خواهین در یه ایردراپ ثبت نام کرده و ارز دیجیتال رایگان به دست بیارین، باید با انواع کلاهبرداری هایی که در ایردراپ ها رخ میده، آشنا بشین و از راه های جلوگیری از اون باخبر بشین. افراد سودجو به روش های مختلفی از ایردراپ های تقلبی کسب سود می کنند. اون ها با دزدیدن اطلاعات شما و استفاده از اون ها برای اهداف شخصی خودشون کلاهبرداری کرده و ارزهای دیجیتال و دارایی های شما رو به سرقت می برن.

روش های شناسایی ایردراپ های جعلی

روش های شناسایی ایردراپ های جعلی

همونطور که گفتیم، بازار ارزهای دیجیتال صنعت تازه و جوانی هست و ایردراپ ها یکی از عناصر نوپای این حوزه محسوب میشه. این روزها شاهد مشکلات مختلفی در رویدادهای ایردراپ هستیم. بنابراین، شناخت چالش ها و ایردراپ های جعلی و کلاهبرداری می تونه مزایای زیادی به همراه داشته باشه. کلاهبرداری های زیادی در ایردراپ ها اتفاق می افته. به همین منظور ما سعی می کنیم در این بخش از مقاله به بررسی روش های شناسایی ایردراپ های جعلی بپردازیم تا اطلاعاتی در این زمینه داشته باشین.

• یکی از روش های شناسایی ایردراپ های جعلی این هست که معتبر بودن کوین یا ارز دیجیتال رو بررسی کنین. اگه ارز دیجیتالی که معروف نیست، ولی افراد اسم اون رو زیاد شنیدن و در سایت کوین مارکت کپ هم لیست شده، ممکنه کلاهبرداری باشه. بنابراین مراقب باشین و قبل از شرکت در ایرداپ درباره ارز دیجیتال مورد نظر تحقیق و پرس و جو کنین.

• کانال رسمی در شبکه های اجتماعی برای ایردراپ ها وجود نداره. اگه ایردراپ معتبر باشه، باید دارای سایت رسمی بشه و در صورت داشتن صفحات اجتماعی باید به اون ها لینک داده بشه. همچنین باید گزینه شرکت در ایردراپ در جایی از سایت درج شده باشه.

• یکی دیگه از روش های شناسایی ایردراپ های جعلی این هست که باید افراد تبلیغ کننده ایردراپ هم رو بشناسین. با اینکه ارز دیجیتال ایردراپ شده و حساب تبیلغ کننده اون جدید هست، ولی باید اطلاعاتی در مورد تاریخچه فرد تبلیغ کننده و پروژه مورد نظر داشته باشین.

• یکی دیگه از روش های شناسایی ایردراپ های جعلی این هست که باید برای دریافت ایردراپ واقعی، فرم گوگل رو پر کنین. بیشتر ایردراپ های واقعی دارای فرم گوگل هستن که باید تکمیل بشن.

• یکی دیگه از روش های شناسایی ایردراپ های کلاهبرداری این هست که بیشتر ایردراپ های جعلی از شما کمک مالی می خوان. در این موقعیت باید مراقب باشین! چون اکثر ایردراپ های واقعی به صورت رایگان برگزار میشن و شما برای دریافت ارز دیجیتال نباید هزینه ای پرداخت کنین.

جمع بندی و نتیجه:

ما سعی کردیم در مقاله چگونه یک ایردراپ کلاهبرداری را تشخیص دهیم؟ اطلاعاتی در مورد ایردراپ یا Airdrop به شما ارائه کنیم و به بررسی روش های شناسایی ایردراپ های جعلی بپردازیم تا سرمایتون رو از دست ندین. همونطور که گفتیم، کلاهبرداری از طریق ایردراپ ها رو میشه یکی از پر ضررترین هک های بازار ارزهای دیجیتال محسوب کرد. کلاهبرداران در بازار ارزهای دیجیتال از ایردراپ ها برای هک کاربران استفاده می کنند. افراد ساده لوح و ناآگاه به راحتی ارزهای دیجیتال خودشون رو از دست میدن و ضرر زیادی می کنند.


نظرات کاربران در مورد چگونه یک ایردراپ کلاهبرداری را تشخیص دهیم؟
سوال امنیتی :4+84 = ?