ارزش بازار بیت کوین از تسلا و متا فراتر رفت!

1401/10/25
ارزش بازار بیت کوین از تسلا و متا فراتر رفت!

 ارزش بازار بیت کوین از تسلا و متا فراتر رفت! طبق اخباری که به تازگی از سایت کوین مارکت کپ منتشر شد، مراکت کپ بیت کوین از دو غول تسلا و متا بیشتر شد و الان بیت کوین با ارزش ترین دارایی محسوب میشه. برای سرمایه گذاری در بازار ارزهای دیجیتال و سایر بازارهای مالی، یکی از چیزهایی که باید باهاش آشنا بشین، ارزش بازار هست که از طریق اون میشه متوجه شد که یه شرکت تا چه حدی بزرگ هست و چه تاثیری بر شاخص بازار سرمایه داره. به همین دلیل هست که بیشتر سرمایه گذاران برای خرید سهام شرکت ها به ارزش بازار اون توجه می کنند. در ادامه جزئیات این خبر رو بررسی می کنیم تا اطلاعاتی در این زمینه داشته باشین.

چرا ارزش بازار اهمیت دارد؟

اگه بخواهیم خیلی ساده بگیم، ارزش بازار به مجموعه ارزش روز یه شرکت سهامی عام یا ارز دیجیتال گفته میشه. این ارزش از حاصل ضرب قیمت روز سهام در تعداد سهم های منتشر شده توسط شرکت به دست میاد. همونطور که می دونین شرکت هایی که ارزش بازار بزرگتری دارن، بر شاخص کل بازار تاثیر می ذارن. بنابراین، زمان هایی که شاخص کل مثبت هست، سرمایه گذاران به سمت شرکت هایی که ارزش بازار بالایی دارن، تمایل نشون میدن و کمتر در شرکت ها و پروژه های کوچیک تر سرمایه گذاری می کنند.

ارزش کل بازار بیت کوین از تسلا و متا بالاتر رفت!

احتمالا شما هم با شنیدن این خبر شوکه شدین، ولی این خبر صحت داره و اکنون ارزش بازار بیت کوین بیشتر از تسلا و متا هست. داده های سایت کوین مارکت کپ نشون میده همزمان با رشد 26.5 درصدی قیمت بیت کوین از شروع سال 2023 میلادی، ارزش بازار این ارز دیجیتال هم از ارزش کل بازار سهام شرکت های بزرگی مثل تسلا، متا و مسترکارت فراتر رفته. با این حساب، ارز دیجیتال بیت کوین الان هجدهمین دارایی با ارزش دنیا از نظر مارکت کپ یا ارزش بازار معاملاتی محسوب میشه.

 

مطالعه اخبار ارزهای دیجیتال در بروز بودن در این مارکت بسیار مهم است. با آپدیت بودن اطلاعات شما در این بازار فرایند خرید ارز دیجیتال را میتوانید هوشمندانه انجام بدهید. مثلا با خرید تتر و نگهداری آن میتوانید در زمان مناسب خرید بیت کوین را از صرافی های خارجی انجام دهید و یا اینکه بصورت مستقیم از صرافی ارز دیجیتال ایرانی اینانس انجام دهید.


نظرات کاربران در مورد ارزش بازار بیت کوین از تسلا و متا فراتر رفت!
سوال امنیتی :9+40 = ?