اتفاق جدید در شبکه پالیگان؛ منتظر صعود قیمت باشیم؟!

1401/10/27
اتفاق جدید در شبکه پالیگان؛ منتظر صعود قیمت باشیم؟!

 اتفاق جدید در شبکه پالیگان؛ آیا منتظر صعود قیمت باشیم؟! طبق خبری که به دستمون رسیده، انگار قراره تغییراتی در بلاک چین پالیگان به وجود بیاد که تاثیر زیادی بر روی قیمت پالیگان می تونه داشته باشه. همونطور که می دونین، پالیگان(Polygon) یکی از راه حل های لایه دوم ارائه شده برای برطرف کردن مشکل مقیاس پذیری بلاک چین اتریوم هست که تونسته موفقیت های زیادی رو پشت سر بذاره و به یکی از رقبای جدی اتریوم تبدیل بشه. بر اساس داده های منتشر شده، پالیگان در تاریخ 17 ژانویه تحت یه هارد فورک قرار می گیره تا مشکلات مربوط به افزایش ناگهانی کارمزد تراکنش ها و زمان نهایی شدن تراکنش ها رو برطرف کنه. در ادامه همراه ما باشین تا با برررس جزئیات این خبر از تاثیر اون بر قیمت پالیگان مطلع بشین.

مقاله پیشنهادی: شبکه پالیگان چیست؟

جزئیات هاردفورک شبکه پالیگان

اگه در بازار ارزهای دیجیتال فعالیت داشته باشین، احتمالا به تازگی این خبر رو شنیدین که قرار هست شبکه پالیگان در هارد فورک قرار بگیره و تغییراتی داشته باشه. سخنگوی تیم توسعه دهنده ارز دیجیتال MATIC با انتشار جزئیات بیشتر درباره این هارد فورک پالیگان گفت این هارد فورک برای بلاک 38،189،056 کدگذاری شده که می تونه باعث بهبود بیشتر این شبکه بشه. هیچ نهاد متمرکز و مرکزی قرار نیست اون رو شروع کنه. نودهای یا اعتبارسنج های بلاک چین پالیگان باید نودهای خودشون رو قبل از بلاک تعیین شده آپدیت کنند و در حال حاضر این کار رو انجام میدن و می تونن با ادامه اون عملکردهای بهتری داشته باشن.

هارد فورک جدید پالیگان چه مشکلاتی را حل می کند؟

بر اساس داده ها و خبرهای منتشر شده، 87 درصد از 15 رای دهنده تیم مدیریت شبکه پالیگان به افزایش تابع BaseFeeChangeDenominator از 8 به 16 برای کاهش هزینه های کارمزد تراکنش و کاهش تابع SprintLength از 64 بلاک به 16 بلاک برای برطرف کردن مشکل سازماندهی مجدد زنجیره رای مثبت دادن و آمادگی خودشون رو اعلام کردن.

جالب اینجاست که بدونین با برطرف شدن مشکل سازماندهی دوباره زنجیره، زمان نهایی شدن تراکنش ارز دیجیتال در شبکه پالیگان بهبود و کاهش پیدا می کنه و از 128 ثانیه فعلی به 32 ثانیه کاهش پیدا می کنه که می تونه باعث بشه تا تقاضا برای انجام تراکنش در شبکه پالیگان زیاد تر بشه. بنابراین، با افزایش تقاضا قیمت پالیگان بالا میره. بنابراین، باید منتظر افزایش قیمت پالیگان در ماه های آینده باشیم! با این وجود، این تغییر به کل زمان یا تعداد بلاک هایی که یه اعتبارسنج تولید می کنه، تاثیری نمی ذاره. به این ترتیب، به طور کلی هیچ تغییر و تحولی در پاداش ها و دستمزدهای اعتبارسنج ها وجود نداره و پاداش اون ها ثابت باقی می مونه.

توجه داشته باشین که در زمان نوشتن این مطلب، ارز دیجیتال پالیگان یا MATIC در محدوده قیمتی 0.977 دلار معامله میشه که 13.6 درصد از زمان انتشار خبرهای مربوط به هارد فورک در 12 ژانویه افزایش پیدا کرده و انتظار میره که باید منتظر رشد قیمتی اون در این تاریخ باشیم. البته به شرطی که این هارد فورک به صورت موفقیت آمیز پیاده سازی بشه و شبکه بهترین عملکرد رو از خودش نشون بده.

 

مطالعه اخبار ارزهای دیجیتال در بروز بودن در این مارکت بسیار مهم است. با آپدیت بودن اطلاعات شما در این بازار فرایند خرید ارز دیجیتال را میتوانید هوشمندانه انجام بدهید. مثلا با خرید تتر و نگهداری آن میتوانید در زمان مناسب خرید بیت کوین را از صرافی های خارجی انجام دهید و یا اینکه بصورت مستقیم از صرافی ارز دیجیتال ایرانی اینانس انجام دهید.


نظرات کاربران در مورد اتفاق جدید در شبکه پالیگان؛ منتظر صعود قیمت باشیم؟!
سوال امنیتی :4+52 = ?