آیا فروش گسترده نهنگ بیت کوین باعث ریزش قیمت این رمز ارز شد؟

نوشته شده در : 1402/10/30

طبق بررسی های انجام شده، بعد از اینکه ETF بیت کوین توسط کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا تایید شد، یک نهنگ بیت کوین مقدار زیادی از دارایی هایی خود به ارزش 5 میلیارد دلار بیت کوین را به فروش رساند که این مسئله باعث کاهش قیمت بیت کوین شد. آیا می خواهید اطلاعات بیشتری در این زمینه کسب کنید؟ به نظر شما آیا ریزش بیت کوین همچنان ادامه دارد؟
اگر قصد سرمایه گذاری و خرید بیت کوین را دارید، بهتر است وضعیت این ارز دیجیتال را تجزیه و تحلیل کرده و بهترین موقعیت های خرید و فروش این ارز را تشخیص دهید تا بتوانید معاملات پرسودی انجام دهید. بیت کوین اکنون در بهترین موقعیت معاملاتی قرار دارد که تریدرها و معامله گران دوست دارند تا مقدار زیادی بیت کوین خریداری کرده و آنها را هولد کنند. به همین دلیل ما می خواهیم در این مطلب، توضیحاتی در مورد تاثیر نهنگ ها بر قیمت بیت کوین برای شما ارائه کنیم و به بررسی فروش 5 میلیارد دلار توسط نهنگ های بیت کوین بعد از تایید ETF بپردازیم.

تاثیر نهنگ ها بر قیمت بیت کوین(BTC)

توجه داشته باشید که نهنگ ها بعد از بررسی قیمت بازار، ناگهان تصمیم می گیرند کل موجودی خود را با قیمتی کمتر به فروش برسانند، با علم به اینکه بازار توانایی خرید کل سرمایه آنها را ندارد. همین روند باعث کاهش قیمت ارز دیجیتال مورد نظر آنها می شود. سپس سرمایه گذاران معمولی با توجه به کاهش قیمت اقدام به خرید می کنند و در نتیجه ارزش آن رمز ارز برای مدتی کاهش می یابد. بعد از این کاهش نهنگ ها اقدام به خرید ارز دیجیتال مورد نظر خود کرده و بعد از جمع آوری مقدار لازم، ناگهان کل سرمایه خودشان را از بازار خارج می کنند.
زمانی هم هست که نهنگ بیت کوین می خواهد قیمت بیت کوین را افزایش دهد. مشابه دامپ قیمت، ولی با یک اختلاف کوچک این بار آنها کل سرمایه خودشان را به قیمتی بالاتر وارد بازار می کنند. در اینجا باز هم بازار توانایی خرید این حجم از رمز ارز ارائه شده را نداشته و معمولا باعث افزایش قیمت بیت کوین می شود. بعد از این رشد ناگهانی، افراد تازه کار و حتی تریدرهایی که کمی با تجربه تر هستند، فرض را بر این گرفته که قیمت ارز مورد نظر در حال افزایش است و اقدام به خرید آن می کنند.

فروش 5 میلیارد دلار توسط نهنگ های بیت کوین بعد از تایید ETF

توجه داشته باشید که یک نظریه نشان می دهد که قیمت بیت کوین(BTC) می توانست به دلیل یک تراکنش نهنگ در هفته گذشته 9 هزار دلار کاهش یابد. جیمز ون استراتن، یکی از تحلیلگران داده در شرکت بینش ارزهای دیجیتال CryptoSlate در پستی در X در 18 ژانویه توجه را به یک نهاد عظیم فروش بیت کوین جلب کرد. کاهش 15 درصدی بیت کوین از 49000 دلار که در 11 ژانویه شروع شد، به طور گسترده به رویداد فروش اخبار به عنوان بخشی از تایید ایالات متحده از صندوق های قابل معامله در بورس نسبت داده می شود.
با این حال، برای ون استراتن، یک رقیب جدید در رادار وجود دارد. هفته گذشته بعد از حفظ سطح حمایتی از طریق کاهش بعدی قیمت بیت کوین، نهنگ در نهایت شکست خورد. ون استراتن در کنار داده های شرکت تحلیلی گلس نود گفت که به همین دلیل است که در 12 ژانویه بیت کوین بزرگ ترین کاهش یک روزه خودش را از زمان سقوط صرافی FTX داشت و بعد از شروع معاملات ETF کاهش یافت.
حتی با وجود تنها 1000 دلار بین ورود و خروج، اندازه پشته بیت کوین نهنگ ها می توانست 100 میلیون دلار سود را برای آنها به ارمغان بیاورد. با وجود ماندگاری طولانی ترین بازار نزولی بیت کوین هنوز یک جایزه ارزشمند است. ون استراتن ادامه داد که من تصور می کردم که آنها به دلیل داشتن ضرر 75 درصدی غیرقابل درک، نگه داشته می شدند. تاثیر بیت کوین بر آینده بشریت یکی از موارد مهمی است که در مورد بیت کوین به شدت قابل تامل است.

جمع بندی و نتیجه:
ما خواستیم در این مطلب، توضیحاتی در مورد تاثیر نهنگ ها بر قیمت بیت کوین برای شما ارائه کنیم و به بررسی فروش 5 میلیارد دلار توسط نهنگ های بیت کوین بعد از تایید ETF بپردازیم. همانطور که گفته شد، نهنگ ها می توانند با خرید و فروش مقدار زیادی بیت کوین، قیمت BTC را تحت تاثیر قرار دهند و باعث بالا و پایین شدن قیمت این رمز ارز شوند. اخیرا نهنگ بیت کوین با فروش 5 میلیارد دلار بیت کوین بعد از تایید ETF باعث ریزش قیمت بیت کوین شد.

 


نظرات کاربران در مورد آیا فروش گسترده نهنگ بیت کوین باعث ریزش قیمت این رمز ارز شد؟
سوال امنیتی :6+45 = ?