چرا اقتصاددان آکسفورد معتقد است اکنون نوبت اقتصاد کوانتومی است؟

1402/12/04

اقتصاددان آکسفورد که ظهور ارزهای دیجیتال را پیش بینی کرده بود، اکنون می گوید که نوبت اقتصاد کوانتومی است! آیا می خواهید اطلاعاتی در این زمینه کسب کنید؟ به نظر شما اقتصاد کوانتومی می تواند بازارهای مالی به ویژه بازار ارزهای دیجیتال را تحت تاثیر قرار دهد؟ منظور از اقتصاد کوانتومی چیست؟
بیت کوین یکی از بزرگ ترین ارزهای دیجیتالی است که توانسته از زمان راه اندازی تاکنون به موفقیت های زیادی دست پیدا کند. قیمت بیت کوین مدام بالا و پایین می شود و شما می توانید با خرید بیت کوین و فروش آن در بهترین نقاط، سود زیادی به دست آورید. اقتصاددان آکسفورد که پیدایش ارزهای دیجیتال را پیش بینی کرده بود، اکنون معقتد است که نوبت اقتصاد کوانتومی است. به همین دلیل ما می خواهیم در این مطلب، توضیحاتی در مورد پیدایش ارزهای دیجیتال برای شما ارائه کنیم و به بررسی پیش بینی ظهور اقتصاد کوانتومی توسط اقتصاددان آکسفورد بپردازیم.

آشنایی با تاریخچه پیدایش ارزهای دیجیتال

جالب است بدانید، تاریخچه پیدایش رمز ارزها مانند پول های واقعی چندان طولانی نیست، ولی با توجه به فراز و فرودهای این حوزه و اتفاقات خاص می توان به آن لقب پیچیده ترین داستان قرن را داد. از معرفی ایده پول دیجیتال تا ورشکستگی بزرگ ترین صرافی ارز دیجیتال، شاخه و شانه کشیدن موسسه های قانونی، ممنوعیت های زیادی تا پذیرفته شدن معروف ترین ارزهای دیجیتال به عنوان واحد پولی به این مسئله اشاره دارند که این عرضه در طول تاریخچه ارز دیجیتال بستر اتفاقاتی بوده که مانند آنها را ندیده ایم.
نکته قابل توجه این است که تعداد زیادی از افراد تاریخچه پیدایش ارزهای دیجیتال و آینده بیت کوین  را از معرفی و عرضه بیت کوین(Bitcoin) می دانند و معقتد هستند که ساتوشی ناکاموتو فصل اول این داستان است. هر کدام از رمز ارزهایی که امروزه به وجود آمده امد، از چارچوب ها و سازوکارهای زیادی برای اجماع و عرضه و.... استفاده می کنند. اقتصاددان آکسفورد پیدایش ارزهای دیجیتال به ویژه ظهور بیت کوین را پیش بینی کرده بود. بهتر است بدانید، پیش بینی این شخص درست از آب در آمده است و رمز ارزهای مختلفی ظهور کردند. بیت کوین که یکی از مشهورترین ارزهای دیجیتال در بازار است، توانسته تمامی بازارهای مالی را تحت تاثیر قرار دهد و مورد توجه بسیاری از سرمایه گذاران و تریدرها قرار بگیرد. اخیرا بیت کوین رشد چشمگیری را تجربه کرده و توانسته خودش را به سطوح بالاتری برساند.

پیش بینی ظهور اقتصاد کوانتومی توسط اقتصاددان آکسفورد

توجه داشته باشید، اقتصاددان آکسفورد که ظهور ارزهای دیجیتال را پیش بینی کرده بود، اکنون پیش بینی کرده است که اقتصاد کوانتومی می تواند آینده بازارهای مالی را تغییر دهد. دیوید اورل، ریاضیدان و نویسنده، اقتصاددانی که دکترای خودش را در دانشگاه آکسفورد دریافت کرده است، می گوید که آینده اقتصاد کوانتومی است. اقتصاد کوانتومی این ایده است که از همان مدل هایی که برای پیش بینی در فیزیک کوانتومی استفاده می شود، می توان برای شبیه سازی اقتصاد در دنیا استفاده کرد.
اورل توضیح داد که اقتصاد کلاسیک که مبتنی بر همان نوع ریاضیات دودویی است که زیربنای رایانه های کلاسیک است، عمق کافی برای مدل سازی واقعی اقتصاد را ارائه نمی کند. کامپیوترهای کلاسیک از بیت ها برای انجام محاسبات استفاده می کنند. با این حال، در محاسبات کوانتومی، بیت ها با کیوبیت ها جایگزین می شوند. این ممکن است غیرقابل تصور به نظر برسد، ولی مکانیک کوانتومی از طریق مشاهده پدیده های کوانتومی توسعه یافت که به نظر می رسد خارج از مرزهای فیزیک کلاسیک تعریف شده عمل می کنند.
اورال که کتاب های مختلفی درباره اقتصاد نوشته است، از جمله اقتصاد کوانتومی استدلال کرده است که مدل های ریاضی کوانتومی برای باز کردن پتانسیل کامل تحلیل اقتصادی ضروری هستند. به گفته اورل یکی از چالش هایی که اقتصاد کوانتوم را به جریان اصلی باز می دارد، مشکل اساسی آگاهی است. یکی از سوالات در حوزه ارز دیجیتال همیشه این بوده که پشتوانه ارزهای دیجیتال چیست؟ 

جمع بندی و نتیجه:
ما خواستیم در این مطلب، توضیحاتی در مورد پیدایش ارزهای دیجیتال برای شما ارائه کنیم و به بررسی پیش بینی ظهور اقتصاد کوانتومی توسط اقتصاددان آکسفورد بپردازیم. همانطور که گفته شد، اقتصاددان آکسفورد که پیدایش ارزهای دیجیتال را پیش بینی کرده بود، اکنون می گوید که نوبت اقتصاد کوانتومی است. این شخص معقتد است که اقتصاد کوانتومی می تواند تمامی بازارهای مالی به ویژه بازار رمز ارزها را تحت تاثیر قرار دهد.

 

 


نظرات کاربران در مورد چرا اقتصاددان آکسفورد معتقد است اکنون نوبت اقتصاد کوانتومی است؟
سوال امنیتی :9+38 = ?