اجرای دستور اجرایی بایدن در حوزه رمز ارزها توسط وزارت خزانه داری

اجرای دستور اجرایی بایدن در حوزه رمز ارزها توسط وزارت خزانه داری

نوشته شده در : 1401/01/11

جانت یلن، وزیر خزانه داری ایالت متحده، هرگز موافق تجارات ارزهای دیجیتال نبوده است. پس از تصدی وی به عنوان رئیس فدرال رزرو، وی در سال 2018 با اشاره به مقیاس پذیری پایین شبکه ارزهای دیجیتال و انبوه تراکنش ‌های غیرقانونی، رسما اعلام کرد که با تجارت ارزهای دیجیتال موافق نیست، اما در مصاحبه اخیر خود با CNBC، اعلام کرد با وجود نگرانی در مورد تجارت دیجیتال، نگرش منفی وی نسبت به ارز دیجیتال تغییر کرده است.
وی افزود: دلیل نگرانی و مخالفت وی به ثبات مالی، حمایت از سرمایه گذار، سوء استفاده از تراکنش های دیجیتال و موارد دیگر مربوط می شوند. از سوی دیگر، مزایای پرداخت و نوآوری تجارت ارزهای دیجیتال غیر قابل انکار است، همچنین تجارت ارزهای دیجیتال با نوسان رشد کرده و اکنون نه تنها در معاملات، بلکه در تصمیمات سرمایه گذاری بسیاری از آمریکایی ها نقش مهمی ایفا می کند.
پرزیدنت بایدن در آغاز این ماه وزارت خزانه داری و سایر سازمان های دولتی را موظف کرد که فرآیند ایجاد یک چارچوب نظارتی برای صنعت ارز دیجیتال را آغاز کنند. فرمان اجرایی دارایی‌ های دیجیتال به آژانس ‌ها فرصت می‌ دهد تا استراتژی‌ هایی خود را نسبت به عدم استفاده مؤثر از ارزهای دیجیتال برای تأمین مالی تروریسم و طرح‌ ریزی پادمان‌ های حفاظت از سرمایه گذاران را ارائه دهند.

تنظیم مقررات ارزهای دیجیتال

اکنون سالهاست که صنعت دیجیتال از دولت فدرال ایالات متحده درخواست تنظیم قوانین و سیاست های مرتبط ارزهای دیجیتال را دارد. و از آنجایی که دستور اجرایی بایدن در مورد دارایی های دیجیتال، صنعت ارزهای دیجیتال و آرمان گرایان بیت کوین را از هم جدا خواهد کرد. صنعت ارزهای دیجیتال خواستار یک چارچوب نظارتی است.
از طرف دیگر صنعت ارزهای دیجیتال نسبت به عملکرد تنظیم‌ کننده‌ های مسئول ایجاد آن نیز محتاط می باشد. گری جنسلر، رئیس کمیسیون بورس و اوراق بهادار، به دنبال نقش گسترده‌ تری برای کنترل استیبل کوین‌ ها و بخش ‌های وسیع ‌تری از اکوسیستم ارزهای دیجیتال است.
 جنسلر و SEC به شدت به  این اقدامات اجرایی متکی هستند، از این رو در تلاشند تا قوانین مربوطه را بنفع خود تغییر دهند، اما با توجه به اینکه جانت یلن در جولای 2021 با تشکیل کار گروه مرتبط در کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا،  SEC، شروع به تهیه پیش نویس مقررات استیبل کوین کرده است نسبت به اعمال و اجرای قوانین در اولویت می باشد. او ممکن است هرگز طرفدار بیت کوین نشود، اما سرمایه گذاران صنعت ارزهای دیجیتال منتظر ایجاد قوانین مربوطه توسط وی می باشند.

صرافی ارز دیجیتال ایران بایننس را برای خرید و فروش بیش از 500 ارز دیجیتال و 200 شت کوین و منبع کاملی از اطلاعات مرتبط با حوزه ارزهای دیجیتال انتخاب کنید.

مطالعه اخبار ارزهای دیجیتال در بروز بودن در این مارکت بسیار مهم است. با آپدیت بودن اطلاعات شما در این بازار فرایند خرید ارز دیجیتال را میتوانید هوشمندانه انجام بدهید. مثلا با خرید تتر و نگهداری آن میتوانید در زمان مناسب خرید بیت کوین را از صرافی های خارجی انجام دهید و یا اینکه بصورت مستقیم از صرافی ارز دیجیتال ایرانی اینانس انجام دهید.


نظرات کاربران در مورد اجرای دستور اجرایی بایدن در حوزه رمز ارزها توسط وزارت خزانه داری
سوال امنیتی :7+38 = ?