درخواست نخست وزیر روسیه برای ادغام ارزهای دیجیتال در اقتصاد کشور

1401/01/11
درخواست نخست وزیر روسیه برای ادغام ارزهای دیجیتال در اقتصاد کشور

براساس اظهارات میخائیل میشوستین، نخست وزیر روسیه، سیستم مالی روسیه برای ادغام بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال در اقتصاد کشور آماده است. به گزارش خبرگزاری روسی  RBC.ru، نخست وزیر روسیه در دیدار با اعضای حزب لیبرال دموکرات در دومای ایالتی روز جمعه، 25 مارس، این اظهارات را بیان کرده است. این نشست بیشتر به برنامه ‌های روسیه برای احیای اقتصاد پس از یک رکود اقتصادی پرداخته است که پس از اعمال تحریم‌ ها به دلیل تهاجم این کشور به اوکراین، موضوع ارزهای رمزپایه مطرح و بررسی شد.
براساس داده های  ZyCrypto، نخست وزیر روسیه خواستار ادغام ارزهای دیجیتال در اقتصاد کشور می باشد، وی اظهار داشت که حل مسائل و تنظیم مقررات مربوط به ارزهای دیجیتال با کمک بانک مرکزی روسیه امکان پذیر است. نخست وزیر اعلام کرد: بی شک، چنین مسائلی تنها می تواند به طور مشترک با بانک مرکزی حل شود تا خطراتی که ارزهای دیجیتال برای گردش پول روسیه ایجاد می کنند را ارزیابی و برررسی کنند، همچنین باید اقدامات بیشتری برای تنظیم مقررات استخراج و گردش ارزهای دیجیتال و توسعه تجارت دیجیتال در کشور انجام شود.
این توافق پس از پیشنهاد ممنوعیت ماینرهای بیت کوین و سایر عملیات دیجیتال به دلیل نگرانی های احتمالی در خصوص بی ثباتی مالی، رفاه شهروندان و سیاست پولی، توسط بانک مرکزی روسیه صادر شد. همچنین نخست وزیر از  وزارت دارایی به دلیل توجهی که به بخش ماینینگ ارزهای دیجیتال انجام داده است، تقدیر کرد.
تغییر رویکرد روسیه در خصوص ارزهای دیجیتال
علیرغم اینکه بانک مرکزی روسیه موضع سختگیرانه ای در مورد ماینینگ ارزهای دیجیتال دارد، پوتین در ژانویه حمایت خود را از پیشنهاد مالیات و تنظیم مقررات استخراج ارزهای دیجیتال نشان داده است و پیشنهاد بانک مرکزی برای غیرقانونی کردن کامل دارایی های دیجیتال را رد کرده است.
پوتین در دیدار با مقامات دولتی گفت: ما در روسیه دارای مزیت ‌های رقابتی خاصی در ماینینگ ارزهای دیجیتال هستیم. روسیه از نظر هش ریت جهانی پس از قزاقستان و ایالات متحده در رتبه سوم قرار دارد و در برخی از ایالت های خود از جمله کارلیا، کراسنویارسک و ایرکوتسک برق مازاد زیادی دارد.
بانک روسیه همچنان از ممنوعیت بانک ‌ها و سایر فعالان بازار مالی از انتشار ارزهای دیجیتال خصوصی حمایت می کند، همچنین دستورات سخت گیرانه ای برای بررسی عملیات ارزهای دیجیتال در کشور، شناسایی دارندگان کیف پول دیجیتال و همچنین تمایز بین کیف پول ‌های دیجیتال واجد شرایط و فاقد صلاحیت دارد.

صرافی ارز دیجیتال ایران بایننس را برای خرید و فروش بیش از 500 ارز دیجیتال و 200 شت کوین و منبع کاملی از اطلاعات مرتبط با حوزه ارزهای دیجیتال انتخاب کنید.

مطالعه اخبار ارزهای دیجیتال در بروز بودن در این مارکت بسیار مهم است. با آپدیت بودن اطلاعات شما در این بازار فرایند خرید ارز دیجیتال را میتوانید هوشمندانه انجام بدهید. مثلا با خرید تتر و نگهداری آن میتوانید در زمان مناسب خرید بیت کوین را از صرافی های خارجی انجام دهید و یا اینکه بصورت مستقیم از صرافی ارز دیجیتال ایرانی اینانس انجام دهید.


نظرات کاربران در مورد درخواست نخست وزیر روسیه برای ادغام ارزهای دیجیتال در اقتصاد کشور
سوال امنیتی :8+81 = ?