درخواست بنیانگذاران ریپل برای تبدیل بیت ‌کوین به اثبات سهام(PoS)

درخواست بنیانگذاران ریپل برای تبدیل بیت ‌کوین به اثبات سهام(PoS)

نوشته شده در : 1401/01/14

کریس لارسن، بنیانگذار ریپل و رئیس اجرایی هیئت مدیره ریپل، از کمپین جدید انتقال بیت کوین از الگوریتم اثبات کار (PoW) به اثبات سهام (PoS) حمایت می کند. بر اساس گزارش بلومبرگ، لارسن در کنار چندین گروه فعال اقلیمی از جمله صلح سبز، کمپین جدیدی را به نام "تغییر کد، نه آب و هوا" را راه اندازی کرده است. این کمپین برای افزایش آگاهی در مورد اثرات زیست محیطی بیت کوین و تحت فشار قرار دادن جامعه بیت کوین برای انتقال به مدل اثبات سهام طراحی شده است.
براساس ادعای این گزارش اخیرا شبکه بیت کوین به دلیل ناکارآمدی انرژی مورد انتقاد قرار گرفته و در حال حاضر به اندازه کشور سوئد انرژی مصرف می کند. همچنین لارسن در مصاحبه با بلومبرگ گفت که مصرف انرژی آن در طی پنج سال آینده نیز افزایش خواهد یافت.
این کمپین قصد دارد طی ماه آینده پیام خود را منتشر و میلیون ‌ها عضو گروه صلح سبز و محیط ‌زیست را علیه بیت‌ کوین بسیج کند. مسئول کمپین، به بلومبرگ گفت: امیدواریم جامعه بیت کوین پذیرای قوانین جدید و تغییر کد نویسی آن در جهت احیای محیط زیست باشد. همچنین وی اظهار داشت این کمپین قصد دارد از چند شرکت از جمله گلدمن ساکس، بلک راک و پی پال نیز حمایت کند.
لارسن، با اشاره به برنامه ‌های اتریوم برای تبدیل به اثبات سهام در ماه ‌های آینده خاطرنشان کرد که پروتکل های جدیدتر مانند سولانا و کاردانو بر اساس فن آوری های کم انرژی ساخته شده اند. براساس این گزارش لارسن 5 میلیون دلار برای تأمین مالی این کمپین اختصاص داده است.

انتقادات از طرح پیشنهادی لارسن

لارسن بلافاصله توسط چندین عضو برجسته جامعه ارزهای دیجیتال، مانند بنیانگذار مساری رایان سلکیس و بنیانگذار کاسا و مدیر ارشد فن آوری جیمسون لوپ مورد انتقاد قرار گرفته است.
براساس اظهارات رایان سلکیس  در 29 مارس، هدف این کمپین تغییر الگوریتم اجماع اثبات کار (PoW) بیت کوین است که به مقادیر زیادی انرژی نیاز دارد. به گفته بلومبرگ، معروف ترین حامیان بیت کوین از جمله ایلان ماسک، مدیر عامل تسلا، جک دورسی، مدیرعامل SQ و ابی جانسون، مدیرعامل فیدلیتی از این کمپین حمایت کرده اند.
انتقال واقعی بیت کوین به یک مدل جدید احتمالاً مستلزم متقاعد کردن همه آن استخراج کنندگان برای توقف گسترش زنجیره اثبات کار است. این به نوبه خود مستلزم متقاعد کردن صرافی ‌ها در سراسر جهان برای توقف تجارت توکن ‌ها از زنجیره PoW می باشد.
همچنین هر تغییری در بیت‌ کوین مستلزم  ایجاد یک فورک است، به این معنی که نسخه اصلی همچنان وجود خواهد داشت و افراد و موسسات بیشتری نسخه اصلی را به دلیل امنیت اثبات کار و انعطاف پذیری آن خواهند پذیرفت.

صرافی ارز دیجیتال ایران بایننس را برای خرید و فروش بیش از 500 ارز دیجیتال و 200 شت کوین و منبع کاملی از اطلاعات مرتبط با حوزه ارزهای دیجیتال انتخاب کنید.

 

مطالعه اخبار ارزهای دیجیتال در بروز بودن در این مارکت بسیار مهم است. با آپدیت بودن اطلاعات شما در این بازار فرایند خرید ارز دیجیتال را میتوانید هوشمندانه انجام بدهید. مثلا با خرید تتر و نگهداری آن میتوانید در زمان مناسب خرید بیت کوین را از صرافی های خارجی انجام دهید و یا اینکه بصورت مستقیم از صرافی ارز دیجیتال ایرانی اینانس انجام دهید.


نظرات کاربران در مورد درخواست بنیانگذاران ریپل برای تبدیل بیت ‌کوین به اثبات سهام(PoS)
سوال امنیتی :8+65 = ?