جزئیات تنظیم قوانین ارزهای دیجیتال در بریتانیا طی هفته های آینده

1401/01/11
جزئیات تنظیم قوانین ارزهای دیجیتال در بریتانیا طی هفته های آینده

به گفته منابع معتبر به  CNBC، ریشی سوناک، وزیر دارایی بریتانیا در هفته‌ های آینده یک سیستم نظارتی جدیدی را برای ارزهای دیجیتال اعلام خواهد کرد. این سیستم نظارتی به ویژه بر روی استیبل کوین ها تمرکز خواهد کرد.
جزئیات این طرح هنوز در حال نهایی شدن است، با این حال منابع معتبر می گویند که احتمالاً این قوانین برای صنعت دیجیتال مطلوب خواهند بود و شفافیت قانونی برای بخش دیجیتال را فراهم خواهند کرد. با این حال وزارت خزانه داری از اظهار نظر در مورد جزئیات این طرح خودداری کرده است.
وزارت خزانه داری بریتانیا با تعدادی از شرکت ها و گروه های تجاری، از جمله صرافی ارز دیجیتال Gemini در حال مذاکره بوده است. جمینی قرار است استیبل کوین خود را به نام دلار جمینی منتشر کند که به دلار آمریکا متصل است.
استیبل‌کوین ‌ها در چند سال گذشته، همزمان با افزایش علاقه به ارزهای دیجیتال، رشد تصاعدی از نظر استفاده را داشته ‌اند. تتر، بزرگترین استیبل کوین جهان، هم اکنون با مجموع عرضه در گردش بیش از 80 میلیارد دلار در مقایسه با حدود 4 میلیارد دلار دو سال پیش، افزایش یافته است.
اما این توکن ‌ها همچنین نگرانی‌ هایی را برای تنظیم‌ کننده ‌ها ایجاد کرده اند، ازجمله این نگرانی ها اینست که احتمالا استیبل کوین ها به طور کامل توسط مقداری معادل ذخایر پشتیبانی نشوند و برای پولشویی و سایر فعالیت‌ های غیرقانونی استفاده شوند. همچنین رگولاتورها نگران استفاده از ارزهای دیجیتال برای دور زدن تحریم های اعمال شده علیه روسیه در بحبوحه تهاجم این کشور به اوکراین می باشند.

اقدامات وزارت خزانه داری بریتانیا در راستای فرمان اخیر جو بایدن

بانک انگلستان روز پنجشنبه از سیاست گذاران خواست تا چارچوب های نظارتی را برای محدود کردن خطرات ناشی از ارزهای دیجیتال برای ثبات مالی گسترش دهند. سام وودز، معاون بانک مرکزی انگلستان BOE ، نامه هایی در خصوص بررسی و تنظیم قوانین دیجیتال به چندین مدیر عامل بانک در بریتانیا نوشته است.
به گفته این منابع، اقدام وزارت خزانه داری به عنوان پاسخی به فرمان اجرایی جو بایدن، رئیس جمهور ایالت متحده می باشد که خواستار هماهنگی آژانس های مختلف فدرال ایالات متحده برای تنظیم مقررات ارزهای دیجیتال است.
تعدادی از شرکت ‌ها، از جمله Revolut،Blockchain.com  و Copper، اگر نتوانند تا 31 مارس وارد ثبت دارایی ‌های دیجیتال سازمان رفتار مالی بریتانیا شوند، احتمالا مجبور خواهند شد تراکنش های دیجیتال خود را در بریتانیا متوقف کنند.
سازمان راهبرد امور مالی انگلستان FCA گفت تعداد زیادی از بیزنس های دیجیتال استانداردهای لازم برای مبارزه با پولشویی را رعایت نمی‌کنند و هم اکنون تنها 33 شرکت به ثبت رسیده اند. بیش از 80 درصد شرکت‌ هایی که توسط تنظیم‌ کننده ارزیابی شده ‌اند یا درخواست ‌های خود را پس گرفته ‌اند یا رد شده ‌اند.

صرافی ارز دیجیتال ایران بایننس را برای خرید و فروش بیش از 500 ارز دیجیتال و 200 شت کوین و منبع کاملی از اطلاعات مرتبط با حوزه ارزهای دیجیتال انتخاب کنید.

مطالعه اخبار ارزهای دیجیتال در بروز بودن در این مارکت بسیار مهم است. با آپدیت بودن اطلاعات شما در این بازار فرایند خرید ارز دیجیتال را میتوانید هوشمندانه انجام بدهید. مثلا با خرید تتر و نگهداری آن میتوانید در زمان مناسب خرید بیت کوین را از صرافی های خارجی انجام دهید و یا اینکه بصورت مستقیم از صرافی ارز دیجیتال ایرانی اینانس انجام دهید.


نظرات کاربران در مورد جزئیات تنظیم قوانین ارزهای دیجیتال در بریتانیا طی هفته های آینده
سوال امنیتی :8+36 = ?