کاهش حجم معاملات ارزهای دیجیتال در هند

کاهش حجم معاملات ارزهای دیجیتال در هند

نوشته شده در : 1401/01/14

قوانین مالیاتی جدید ارزهای دیجیتال در اول آوریل پس از تصویب لایحه مالی سال 2022 توسط پارلمان کشور هند به اجرا گذاشته شده است. اکنون مالیات ثابت 30 درصدی برای درآمد ارزهای دیجیتال بدون کسر یا جبران ضرر اعمال خواهند شد. بدین ترتیب حجم معاملات ارزهای دیجیتال در هند به دنبال اجرایی شدن قانون مالیاتی جدید به شدت کاهش یافته است.
آدیتیا سینگ دارنده کانال یوتیوب "Crypto India"، تصاویری را در توییتر منتشر کرد که نشان دهنده کاهش شدید حجم معاملات در چهار صرافی اصلی ارزهای دیجیتال Coindcx، Bitbns، Zebpay و Wazirx در هند می باشد. براساس این توییت در 1 آوریل، صرافی های ارزهای دیجیتال در هند شاهد کاهش شدید حجم مبادلات ارزهای دیجیتال پس از تصویب قوانین دیجیتال بوده اند.

واکنش افراد و موسسات مالی به اجرایی شدن قوانین مالیاتی جدید

شیوام چونجا، کاربر توییتر، اظهار داشت: تنظیم قوانین مالیاتی اخیر شروع زوال اکوسیستم بزرگ ارزهای دیجیتال در هند است. وی افزود: هم اکنون که بسیاری از مردم از طریق خرید ارزهای دیجیتال امرار معاش می کنند، تنظیم قوانین مالیات ارزهای دیجیتال دولتی باید همزمان باعث تقویت تجارت دیجیتال و اقتصاد کشور باشد.
براساس توضیحات وزارت دارایی هند هفته گذشته در لوک سبها، مجلس عوام پارلمان، هیچ کسر و مالیاتی در رابطه با درآمد دیجیتال مجاز و قانونی نیست، علاوه بر این استخراج ناشی از تراکنش های ارزهای دیجیتال را نمی توان با سود جبران کرد.
آشیش سینگال، یکی از بنیانگذاران و مدیر عامل پلتفرم معاملات ارزهای دیجیتال Coinswitch، اظهار داشت: مالیات ثابت 30 درصدی که سود سرمایه کوتاه‌ مدت را از سود بلندمدت متمایز نمی ‌کند، بدون پیش‌ بینی برای کسر هزینه‌ های انجام ‌شده یا جبران زیان، با چارچوب مالیاتی سایر طبقات دارایی همخوانی ندارد و تبعیض‌آمیز می باشد.
حامیان ارزهای دیجیتال در هند در Change.org از دولت درخواست کرده اند تا سیاست های مالیاتی معقولی را برای ارزهای دیجیتال معرفی کند.
لازم به ذکر است از اول ژوئیه، یک ماده مالیاتی دیگر اجرایی خواهد شد که براساس آن یک درصد مالیات کسر شده در مبداTDS بر تراکنش ‌های ارزهای دیجیتال اعمال خواهد شد. حد آستانه برای TDS برای افراد تعیین شده 50000 روپیه در سال خواهد بود، که شامل افراد یا موسساتی ست که باید حساب های خود را تحت قانون I-T حسابرسی کنند. این قوانین شامل ارزهای دیجیتال رایج و توکن ‌های غیرقابل تعویض NFT خواهند بود. بسیاری از اعضای پارلمان هند با تصویب قوانین سخت گیرانه دولت مخالف می باشند.

صرافی ارز دیجیتال ایران بایننس را برای خرید و فروش بیش از 500 ارز دیجیتال و 200 شت کوین و منبع کاملی از اطلاعات مرتبط با حوزه ارزهای دیجیتال انتخاب کنید.

مطالعه اخبار ارزهای دیجیتال در بروز بودن در این مارکت بسیار مهم است. با آپدیت بودن اطلاعات شما در این بازار فرایند خرید ارز دیجیتال را میتوانید هوشمندانه انجام بدهید. مثلا با خرید تتر و نگهداری آن میتوانید در زمان مناسب خرید بیت کوین را از صرافی های خارجی انجام دهید و یا اینکه بصورت مستقیم از صرافی ارز دیجیتال ایرانی اینانس انجام دهید.


نظرات کاربران در مورد کاهش حجم معاملات ارزهای دیجیتال در هند
سوال امنیتی :9+30 = ?