شایعه پذیرش بیت کوین بعنوان پرداخت توسط اپل

شایعه پذیرش بیت کوین بعنوان پرداخت توسط اپل

نوشته شده در : 1401/01/16

شایعاتی در مورد استفاده اپل از بیت کوین در برخی از محصولات خود وجود دارد. در گذشته گزارش ‌های متعددی مبنی بر استفاده اپل از ارزهای دیجیتال وجود داشته است و بارزترین نمونه آن درباره اضافه شدن ارز بیت کوین به عنوان یک دارایی ذخیره خزانه داری کمی بیش از یک سال پیش بوده است.
طبق اظهار نظر جک مالرز، مدیرعامل Strike ، این بار ممکن است اوضاع متفاوت تر باشد. در اواخر ماه گذشته، جک مالرز توییتی درباره کنفرانس آینده بیت کوین 2022 در میامی بین 6 تا 9 آوریل را منتشر کرد که نشان دهنده همکاری Strike، با اپل می باشد.
بزرگترین اعلامیه کنفرانس بیت کوین در سال 2021 اعلام خبر قانونی شدن بیت کوین در السالوادور بوده است. به احتمال زیاد، رویداد امسال نیز شاهد اعلام یک خبر با اهمیت دیگر خواهد بود. به گفته بلومبرگ، اپل در حال کار بر روی فن آوری پردازشگر پرداخت خود می باشد که منجر به اتکای کمتری به شرکای شخص ثالث خواهد شد.
در برنامه بلندمدت، اپل طیف وسیعی از عملکردهای پرداخت، از جمله پردازش پرداخت، ارزیابی ریسک برای وام، تجزیه و تحلیل کلاهبرداری، بررسی اعتبار، و نقش ‌های اضافی در خدمات مشتری را به همراه خواهد داشت، همچنین اپل با هدف گسترش Apple Pay ، بدنبال همکاری با شرکت های دیجیتال جهانی برای پرداخت با بیت کوین خواهد بود.
سال گذشته، Tim Cook ، مدیر عامل اپل، شایعاتی مبنی بر اینکه شرکتش قصد دارد بیت کوین را به عنوان دارایی خزانه داری اضافه کند را تکذیب کرد. او گفت که سهام اپل وسیله ای برای قرار گرفتن در معرض ارزهای دیجیتال نخواهد بود. مدیر عامل اپل  همچنین افزود که این شرکت قصد ندارد برای محصولات خود از ارز های دیجیتال استفاده کند، اما با گذشت یکسال بنظر می رسد اپل موضع خود در مورد دارای های دیجیتال تغییر داده است.

تغییرات سیستم پرداخت اپل

طبق گزارش  The Verge، بیش از 1 میلیارد کاربر فعال آیفون های اپل در سراسر جهان وجود دارد. فروشندگان فعلی خدمات فین‌ تک  Apple Pay، CoreCard (CCRD.N) و Green Dot (GDOT.N)، که از محصولات اعتباری و حواله ‌های همتا به همتای این شرکت پشتیبانی می ‌کنند، پس از انتشار این خبر شاهد افزایش سهام خود بودند.
اپل پی هم اکنون یک کیف پول دیجیتال معمولی در امتداد خطوط PayPal است، که از ذخایر نقدی عظیم شرکت از دلار و اوراق بهادار معادل دلار سیال برای تامین نقدینگی و پشتوانه برای پایگاه داده اختصاصی پرداخت ‌ها استفاده می‌کند. همچنین با افزایش درآمد پرداخت دیجیتال جهانی قصد دارد از بازارهای پرداخت همتا به همتا که توسط بلاک چین های ارزهای دیجیتال مانند بیت کوین پشتیبانی می شوند نیز استفاده نماید.

صرافی ارز دیجیتال ایران بایننس را برای خرید و فروش بیش از 500 ارز دیجیتال و 200 شت کوین و منبع کاملی از اطلاعات مرتبط با حوزه ارزهای دیجیتال انتخاب کنید.

مطالعه اخبار ارزهای دیجیتال در بروز بودن در این مارکت بسیار مهم است. با آپدیت بودن اطلاعات شما در این بازار فرایند خرید ارز دیجیتال را میتوانید هوشمندانه انجام بدهید. مثلا با خرید تتر و نگهداری آن میتوانید در زمان مناسب خرید بیت کوین را از صرافی های خارجی انجام دهید و یا اینکه بصورت مستقیم از صرافی ارز دیجیتال ایرانی اینانس انجام دهید.


نظرات کاربران در مورد شایعه پذیرش بیت کوین بعنوان پرداخت توسط اپل
سوال امنیتی :3+48 = ?