کاهش قیمت بیت کوین تا 45.5 هزار دلار با رای جدید پارلمان اروپا

کاهش قیمت بیت کوین تا 45.5 هزار دلار با رای جدید پارلمان اروپا

نوشته شده در : 1401/01/16

هر کیف پول ارز دیجیتال که با یک صرافی تعامل داشته باشد، طبق قانونی که به تازگی در پارلمان اروپا تصویب شده است، باید هویت کامل خود را فاش نماید. بیت کوین طی چهار ساعت پس از انتشار اخباری مبنی بر اینکه اتحادیه اروپا قرار است نوآوری در فضای بلاک چین را محدود کند، 2000 دلار از 47500 دلار به 45500 دلار کاهش یافت. امروز، 5 آوریل پارلمان اروپا به غیرقانونی کردن «کیف پول ‌های بدون میزبانی» در اتحادیه اروپا رأی داده است.

کیف پول های دیجیتال Unhosted

با توجه به بیانیه اعضای پارلمان اروپا، کیف پول بدون میزبان یا Unhosted  کیف پول های غیرقانونی هستند که به طور کامل توسط یک فرد مدیریت می شوند. از جمله این کیف پول های سرد  لجر، ترزور و سیف پل و همچنین کیف پول های گرم یا آنلاین مانند متامسک، تراست ولت، MEW  و بسیاری دیگر هستند. تنها کیف پول ‌های دیجیتال مجاز، کیف ‌هایی هستند که توسط صرافی ‌هایی نگهداری می ‌شوند که همه کاربران را ملزم به تکمیل هویت شناسی KYC  می ‌کنند. KYC که مخفف عبارت «مشتری خود را بشناسید» است و معمولاً در صنعت مالی متمرکز برای محافظت در برابر پولشویی استفاده می شود.
براساس اظهارات پاتریک هنسن از Unstoppable DeFi ، اگر می خواهید از یک کیف پول بدون میزبانی استفاده کنید، باید آن را در یک صرافی ثبت کنید و در عین حال کل هویت خود را فاش کنید. او افزود: رای پارلمان اتحادیه اروپا در مورد مقررات انتقال وجوه، TFR، تهدید بزرگی برای حریم خصوصی افراد و استفاده از کیف پول های امانی در اتحادیه اروپا است.

گسترش یا محدودیت DeFi در اروپا

صرافی های غیر متمرکز اکنون از کاربران می خواهند که قبل از اینکه بتوانند روی بلاک چین تعامل داشته باشند، ثبت نام کرده و هویت خود را اعلام نمایند. که مغایر قوانین DeFi است که بدین ترتیب در برابر حمله های سایبری نیز آسیب پذیر خواهند بود. یکی از بهترین بخش ‌های DeFi، امکان تعامل آسان و بدون خطر سرقت حریم خصوصی است.
اینکه چگونه یا کجا شرکت ‌های DeFi داده ‌های سوابق مشتریان خود را ذخیره می ‌کنند، ناشناخته است. اقدام اخیر پارلمان اروپا هزینه های اضافی نظارتی و مالی را به هر پروژه DeFi در اتحادیه اروپا اضافه خواهد نمود.

زمان اجرای قوانین پارلمان اروپا

شرکت های دیجیتال 9 ماه فرصت خواهند داشت تا خود را با این حکم جدید وفق دهند و سپس 18 ماه فرصت خواهند داشت تا قوانین خود را براساس مقررات جدید مطابقت دهند. به نظر می رسد شرکت ‌های DeFi اروپایی پس از تصویب این حکم به خارج از اروپا نقل مکان کنند.

صرافی ارز دیجیتال ایران بایننس را برای خرید و فروش بیش از 500 ارز دیجیتال و 200 شت کوین و منبع کاملی از اطلاعات مرتبط با حوزه ارزهای دیجیتال انتخاب کنید.

مطالعه اخبار ارزهای دیجیتال در بروز بودن در این مارکت بسیار مهم است. با آپدیت بودن اطلاعات شما در این بازار فرایند خرید ارز دیجیتال را میتوانید هوشمندانه انجام بدهید. مثلا با خرید تتر و نگهداری آن میتوانید در زمان مناسب خرید بیت کوین را از صرافی های خارجی انجام دهید و یا اینکه بصورت مستقیم از صرافی ارز دیجیتال ایرانی اینانس انجام دهید.


نظرات کاربران در مورد کاهش قیمت بیت کوین تا 45.5 هزار دلار با رای جدید پارلمان اروپا
سوال امنیتی :1+80 = ?