بررسی قانونی شدن بیت کوین در السالوادور توسط نمایندگان آمریکا

بررسی قانونی شدن بیت کوین در السالوادور توسط نمایندگان آمریکا

نوشته شده در : 1401/01/17

لایحه دو حزبی مجلس نمایندگان، که توسط نمایندگان نورما تورس (D-Calif) و ریک کرافورد (R-Ark.) ارائه شد، با هدف کاهش خطرات ناشی از پذیرش بیت کوین توسط السالوادور در ایالات متحده به عنوان ارز قانونی نامیده می شود. این لایحه با نام قانون پاسخگویی برای ارزهای دیجیتال در السالوادور (ACES)  در فوریه 2022 به مجلس سنا برای بررسی ارائه شده است.
نماینده ایالات متحده، نورما تورس در بیانیه‌ای مطبوعاتی گفت: موسسات مالی جهانی خطرات متعدد پذیرش بیت ‌کوین توسط السالوادور را بررسی و به تفصیل شرح داده ‌اند، و جامعه بین‌ المللی آنرا تصدیق کرده است. السالوادور یک دموکراسی مستقل است و ما به حق آن برای خودمختاری احترام می‌ گذاریم، اما ایالات متحده باید برنامه ‌ای برای محافظت از سیستم ‌های مالی خود در برابر خطرات این تصمیم داشته باشد.
طبق بیانیه 4 آوریل نمایندگان ایالات متحده، این لایحه "به عنوان قانون همراه" به لایحه سنا معرفی شد که در 16 فوریه توسط سناتورها جیم ریش (آیداهو)، باب منندز (DN.J.) و بیل کسیدی ارائه شد. همانند لایحه قبلی ارائه شده به سنا، لایحه جدید نیز از وزارت امور خارجه خواست تا گزارشی در مورد پذیرش ارز دیجیتال بیت کوین در السالوادور و طرحی برای کاهش خطرات احتمالی ارائه نماید.
لایحه جدیدتر با شماره 7391 H.R. مشخص شده است. این لایحه به کمیسیون خدمات مالی و کمیته امور خارجی مجلس نمایندگان ارجاع شده است. هم اکنون سنا نسخه اولیه خود از این لایحه را در تقویم قانونی خود برای بررسی های تکمیلی قرار داده است.

واکنش السالوادور به اقدامات ایالات متحده

براساس گزارش The Block Crypto، نایب بوکله، رئیس جمهور السالوادور، یکی از حامیان بیت کوین که در سپتامبر گذشته بیت کوین را بصورت ارز دیجیتال قانونی پذیرفته است، با توییت هایی به لایحه اولیه سنا پاسخ داد که ایالات متحده را به چالش کشیده است. نائب بوکله در توییتی در 16 فوریه گفت: ما مستعمره، ایالات متحده نیستیم و از دولت ایالات متحده میخواهیم از دخالت در امور داخلی السالوادور اجتناب نماید. همچنین نایب بوکله، رئیس جمهور السالوادور قرار است در کنفرانس بیت کوین 2022 در میامی در 7 آوریل سخنرانی کند.
ایالات متحده یکی از شرکای اصلی سیاسی و اقتصادی با السالوادور است، اتحادی که در زمینه های اولویت دار مانند: مهاجرت، امنیت، مشارکت برای رشد، توسعه و همکاری اقتصادی و تجاری، اتحاد برای رفاه و بسیاری از پروژه های دیگر منعقد شده است. ایالات متحده بیش از 4.4 میلیارد دلار کمک هزینه توسعه اقتصادی را از طریق USAID و برنامه های قبلی دولت ایالات متحده به السالوادور ارائه کرده است.

صرافی ارز دیجیتال ایران بایننس را برای خرید و فروش بیش از 500 ارز دیجیتال و 200 شت کوین و منبع کاملی از اطلاعات مرتبط با حوزه ارزهای دیجیتال انتخاب کنید

مطالعه اخبار ارزهای دیجیتال در بروز بودن در این مارکت بسیار مهم است. با آپدیت بودن اطلاعات شما در این بازار فرایند خرید ارز دیجیتال را میتوانید هوشمندانه انجام بدهید. مثلا با خرید تتر و نگهداری آن میتوانید در زمان مناسب خرید بیت کوین را از صرافی های خارجی انجام دهید و یا اینکه بصورت مستقیم از صرافی ارز دیجیتال ایرانی اینانس انجام دهید.


نظرات کاربران در مورد بررسی قانونی شدن بیت کوین در السالوادور توسط نمایندگان آمریکا
سوال امنیتی :3+54 = ?