بازگشت ثروتمند ترین نهنگ غیر صرافی بیت کوین به بازار ارزهای دیجیتال

1401/01/18
بازگشت ثروتمند ترین نهنگ غیر صرافی بیت کوین به بازار ارزهای دیجیتال

ثروتمندترین نهنگ غیر صرافی بیت کوین جهان بار دیگر وارد بازار شده است. این آدرس که دارای بیش از 120.000 بیت کوین به ارزش حدود 5.5 میلیارد دلار می باشد، 3241 بیت کوین دیگر به سرمایه خود اضافه کرده است. بیت کوین، ارز دیجیتال محبوب بازار در این هفته حدود 5 درصد یعنی کمتر از بالاترین سطح هفت روزه خود نوسان داشته است.
این نهنگ که پس از کیف پول های کنترل شده توسط صرافی های رمزنگاری بایننس و Bitfinex سومین و ثروتمندترین نهنگ بیت کوین می باشد، ابتدا 289 بیت کوین و سپس 2952 بیت کوین دیگر در 5 آوریل جمع آوری کرده است.
ارزش کل بیت کوینی که اخیرا خریداری شده است کمی بالاتر از 145 میلیون دلار می باشد. اقدامات نهنگ در هفته ‌های اخیر تقریباً به اندازه قیمت بیت کوین بی‌ ثبات بوده است و دوره انباشت این هفته چند روز پس از یک سری از جریان‌ های عمده، خروجی می باشد.
از 21 مارس تا پایان مارس، به نظر می‌ رسید که این آدرس 3000 بیت کوین فروخته است، از اول آوریل تا ساعات اولیه 5 آوریل، 4500 بیت کوین دیگر از کیف پول خارج شد که ارزش کل خروجی ها را در کمتر از سه هفته به کمی بیش از 336 میلیون دلار رساند.
تحلیلگر زنجیره ای در شرکت تجزیه و تحلیل بلاک چین، گلس نود می گوید که آوریل 2022 احتمالا خرید سنگین بیت کوین را ثبت خواهد نمود. یک تحلیلگر در این شرکت که با نام مستعار Checkmate، می گوید که اکنون هم نهنگ ها و هم هولدرها با کمتر از یک بیت کوین خرید خود را انجام می دهند. بیت کوین هم اکنون 44890 دلار معامله می شود.

دستکاری ارزهای دیجیتال توسط نهنگ ها

نهنگ ها افراد، مؤسسات و صرافی هایی هستند که مقادیر قابل توجهی از توکن های یک ارز دیجیتال خاص را در خود نگهداری می کنند. نهنگ ‌ها در ارزهای دیجیتال امواجی ایجاد می ‌کنند که باعث ایجاد یک اثر موجی در بین سرمایه گذاران کوچک یا معامله ‌گران می ‌شود و بنابراین بر بازار کلی تأثیر می‌ گذارد.
بین اکتبر و نوامبر 2021، ارز دیجیتال شیبا اینو شاهد افزایشی بوده که ارزش بازار را به بیش از 20 میلیارد دلار رسانده است. محققان دریافتند که یکی از مهم ‌ترین عوامل در این موج «نهنگ ‌ها» بوده اند. این تراکنش‌ ها در هفته‌ های اخیر افزایش یافته است.
نهنگ ها از دو روش برای دستکاری ارز دیجیتال استفاده می کنند. آنها می توانند یک اثر "دیوار فروش" ایجاد کنند که با نگه داشتن  قیمت در پایین تر از سایر سفارشات فروش، باعث نوسانات و در نتیجه کاهش عمومی قیمت کوین های دیجیتال می شود یا اینکه آنها می توانند از استراتژی ترس از دست دادن سرمایه یا FOMO نیز استفاده کنند.

صرافی ارز دیجیتال ایران بایننس را برای خرید و فروش بیش از 500 ارز دیجیتال و 200 شت کوین و منبع کاملی از اطلاعات مرتبط با حوزه ارزهای دیجیتال انتخاب کنید

مطالعه اخبار ارزهای دیجیتال در بروز بودن در این مارکت بسیار مهم است. با آپدیت بودن اطلاعات شما در این بازار فرایند خرید ارز دیجیتال را میتوانید هوشمندانه انجام بدهید. مثلا با خرید تتر و نگهداری آن میتوانید در زمان مناسب خرید بیت کوین را از صرافی های خارجی انجام دهید و یا اینکه بصورت مستقیم از صرافی ارز دیجیتال ایرانی اینانس انجام دهید.


نظرات کاربران در مورد بازگشت ثروتمند ترین نهنگ غیر صرافی بیت کوین به بازار ارزهای دیجیتال
سوال امنیتی :7+86 = ?