آغاز اجرای قوانین مالیات ارزهای دیجیتال در هند

آغاز اجرای قوانین مالیات ارزهای دیجیتال در هند

نوشته شده در : 1401/01/16

چارچوب مالیاتی جدید ارزهای دیجیتال در هند بالاخره اجرایی شد و به نظر می ‌رسد که بر حجم معاملات در این کشور تأثیر بسزایی خواهد گذاشت. براساس گزارش ‌های رسانه ‌ای کشور هند، حجم معاملات در صرافی‌ های ارز دیجیتال در سه روز اول ماه به طور متوسط 15 درصد کاهش یافته است.
همچنین صرافی های دیجیتال فعال در داخل کشور نیز شاهد کاهش 40 درصدی ترافیک دامنه خود بوده اند. حجم معاملات WazirX، بزرگترین صرافی کشور هند، قبل از شروع ماه آوریل، زمان اجرایی شدن قوانین مالیاتی دیجیتال، از 208 میلیون دلار به کمتر از 100 میلیون دلار کاهش یافته است. علاوه بر آن، مالیات دیگری از ماه آینده اعمال خواهد شد که 1 درصد از هر تراکنش دیجیتال را از منبع کسر خواهد کرد.
در حال حاضر، سهامداران ارزهای دیجیتال پیش ‌بینی می‌ کنند که مالیات 1 درصدی بر هر تراکنش نیز بر نقدینگی در این بخش تأثیر خواهد داشت. براساس ادعای سرمایه گذاران ارزهای دیجیتال مالیات 1 درصدی تعداد معاملات را محدود خواهد کرد زیرا سرمایه گذاران کلان معاملات خود را کاهش خواهند داد.
بسیاری پیش بینی می کنند که اجرای قوانین سخت گیرانه مالیاتی می تواند بسیاری از معامله گران و شرکت های دیجیتال را مجبور به ترک کشور کند. مدیر اجرایی سیاست گذاری در CoinDCX، اظهار داشت که در صورت اجرایی شدن TDS یا قانون مالیات کسر از مبدا، هیچ نقدینگی در بازارها باقی نخواهد ماند.

سرمایه گذاری صرافی های بزرگ جهانی در هند

در حالی که سهامداران ارزهای دیجیتال نگران مهاجرت هستند، صرافی ‌های بزرگی مانند کوین بیس و FTX علاقه ‌مند به سرمایه‌ گذاری در فضای ارزهای دیجیتال این کشور آسیایی شده اند. کوین ‌بیس در 4 آوریل 2022 اعلام کرد که قصد دارد یک میلیون دلار در پروژه ‌های ارزهای دیجیتال و وب ۳ که در کشور آغاز شده است، سرمایه ‌گذاری کند.
گزارش دیگری نشان داد که FTX نیز تمایل خود را برای سرمایه گذاری در صنعت موبایل هند (MPL) اعلام کرده است. همچنین این صرافی ارز دیجیتال اعلام کرده است که قصد دارد تا قبل از پایان سال یکNFT از این همکاری و یک بازی مبتنی بر کسب درآمد (play-to-Earn) را راه‌ اندازی نماید. این اقدامات نشان دهنده اینست که علی‌ رغم تلاش‌ های دولت برای عدم جذابیت این صنعت برای سرمایه ‌گذاران، برخی از سهامداران همچنان معتقدند فرصت کافی برای آنها در کشور وجود دارد. برخی دیگر معتقد هستند که تنظیم قوانین دیجیتال باعث رونق و اعتماد سرمایه گذاران کلان به صنعت دیجیتال هند شده است.

صرافی ارز دیجیتال ایران بایننس را برای خرید و فروش بیش از 500 ارز دیجیتال و 200 شت کوین و منبع کاملی از اطلاعات مرتبط با حوزه ارزهای دیجیتال انتخاب کنید.

مطالعه اخبار ارزهای دیجیتال در بروز بودن در این مارکت بسیار مهم است. با آپدیت بودن اطلاعات شما در این بازار فرایند خرید ارز دیجیتال را میتوانید هوشمندانه انجام بدهید. مثلا با خرید تتر و نگهداری آن میتوانید در زمان مناسب خرید بیت کوین را از صرافی های خارجی انجام دهید و یا اینکه بصورت مستقیم از صرافی ارز دیجیتال ایرانی اینانس انجام دهید.


نظرات کاربران در مورد آغاز اجرای قوانین مالیات ارزهای دیجیتال در هند
سوال امنیتی :6+72 = ?