استخراج 19 میلیون بیت کوین، 2 میلیون بیت کوین استخراج نشده باقی مانده

استخراج 19 میلیون بیت کوین، 2 میلیون بیت کوین استخراج نشده باقی مانده

نوشته شده در : 1401/01/14

بیت کوین روز جمعه با استخراج 19 میلیون کوین از شاخص تاریخی خود عبور کرد. این بدان معناست که تنها 2 میلیون بیت کوین استخراج نشده در جهان باقی مانده است. بیت کوین از عصر شنبه با 5.5 درصد افزایش در 7 روز گذشته در Coingecko با قیمت 46750 دلار معامله می شود.
به گفته مدیر اجرایی  CryptoVault، هم اکنون برخی مقدار باقی مانده بیت کوین را مقدار کمی در نظر می گیرند اما واحدهای باقی مانده احتمالا بهترین نماد روزهای ماینینگ در آینده باشند، این شبکه اکنون از مرز 19 میلیون ارز دیجیتال فراتر رفته است. استخراج 19 میلیون بیت کوین در بلاک 730000 شبکه رخ داده است.
هنگامی که ساتوشی ناکاموتو، مغز مرموز پشت ارز دیجیتال، شبکه بیت کوین را ساخت،حداکثر عرضه این کوین را 21 میلیون تعیین کرد و مطالعه نشان می دهد که این مقدار کمتر از 21 میلیون می باشد. برخی برآوردها ادعا می کنند که تنها 20,999,817.31 واحد از این ارز دیجیتال وجود خواهد داشت. براساس اظهارات برخی اعضای جامعه دیجیتال در توییتر، استخراج اعداد باقیمانده کوین 100 سال آینده طول خواهد کشید.

عرضه محدود، یکی از متمایزترین ویژگی های ارزهای دیجیتال

ناکاموتو این ارز دیجیتال را عمدتاً به عنوان شکلی از طلای دیجیتال توسعه داده و کل عرضه بیت کوین را محدود کرده تا عرضه محدود، از نظر فیزیکی، فلز گرانبها را تکرار کند. 
بدلیل حفظ تورم، ایجاد کمیابی مصنوعی، دستکاری قیمت و افزایش جذابیت توکن تعداد زیادی از ارزهای دیجیتال دارای سقفی برای تعداد کل توکن هایی هستند که می توان در طول عمر آنها تولید کرد و این کمبود برابر با تقاضای فزاینده برای خرید می باشد.
هم اکنون براساس داده های تریدنیگ ویو ارزش کل بازار بیت کوین 865.60 میلیارد دلار می باشد. با کاهش تعداد بیت کوین های جدید منتشر شده در هر بلاک هر چهار سال، به نصف، کارشناسان پیش بینی می کنند که تا سال 2140، تمام بیت کوین های باقیمانده به طور کامل استخراج خواهند شد.
زمان ایجاد ارزهای دیجیتال، تعداد بیت کوین های جدید ایجاد شده در هر بلاک 50 عدد بوده، اما از آن زمان تا ماه می 2020 به 6.25 کاهش یافته است و با ایجاد ترس از دست دادن، قیمت بیت کوین به سرعت در نتیجه تقاضای زیاد برای ارزهای دیجیتال افزایش خواهد یافت.
به گفته Chainalysis، یک پنجم کل بیت کوین های استخراج شده بدلیل فراموشی رمز عبور کیف پول یا از دست رفتن سخت افزار یا نرم افزار از بین رفته است.

افزایش سختی استخراج بیت کوین

پس از استخراج 19000000 مین بیت کوین دشواری استخراج شبکه بیت کوین به بالاترین حد خود یعنی 28.587 تریلیون افزایش یافته است. براساس داده هایBlockchain.com، دشواری شبکه بیت کوین متناسب با قدرت پردازش مورد نیاز برای استخراج بلاک هایبیت کوین می باشد که در حال حاضر به نرخ هش 201.84 اگزا هش در ثانیه (EH/s) نیاز دارد.

صرافی ارز دیجیتال ایران بایننس را برای خرید و فروش بیش از 500 ارز دیجیتال و 200 شت کوین و منبع کاملی از اطلاعات مرتبط با حوزه ارزهای دیجیتال انتخاب کنید.

مطالعه اخبار ارزهای دیجیتال در بروز بودن در این مارکت بسیار مهم است. با آپدیت بودن اطلاعات شما در این بازار فرایند خرید ارز دیجیتال را میتوانید هوشمندانه انجام بدهید. مثلا با خرید تتر و نگهداری آن میتوانید در زمان مناسب خرید بیت کوین را از صرافی های خارجی انجام دهید و یا اینکه بصورت مستقیم از صرافی ارز دیجیتال ایرانی اینانس انجام دهید.


نظرات کاربران در مورد استخراج 19 میلیون بیت کوین، 2 میلیون بیت کوین استخراج نشده باقی مانده
سوال امنیتی :3+31 = ?