فروش نفت و گاز با بیت کوین در در روسیه

1401/01/11
فروش نفت و گاز با بیت کوین در در روسیه

رئیس کمیته انرژی روسیه روز پنجشنبه اعلام کرد که روسیه ممکن است بیت کوین را به عنوان نوعی پرداخت برای صادرات انرژی نفت و گاز خود بپذیرد. این اقدام بخشی از تلاش این کشور برای کاهش استفاده از یورو و دلار و جایگزینی آن با روبل خود و ارزهای ملی کشورهای متحد خود مانند چین و ترکیه است.
رئیس کمیته انرژی روسیه، پاول زاوالنی، اعلام کرد: این تصمیم در واکنش به تحریم ‌هایی همه جانبه اروپا و آمریکا است که روسیه به دلیل جنگ با اوکراین با آن مواجه شده است.
پاول زالوانی، رئیس کمیته انرژی روسیه خاطرنشان کرد که کشورهای غربی که همچنان نفت و گاز روسیه را وارد می کنند، باید در ازای آن روبل یا طلا بپردازند. این قوانین شامل کشورهای اروپایی هست که با روسیه متحد نیستند.
همچنین روز چهارشنبه، 23 مارس ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه برای الزام کشورهای غیر دوست به پرداخت هزینه گاز به روبل را دو برابر افزایش داده است. پس از بیانیه پوتین، قیمت گاز اروپا به دلیل نگرانی های احتمالی بازار انرژی افزایش یافته است.
رئیس کمیته انرژی روسیه گفت: مجموعه ارزهای دریافتی در ازای نفت و گاز ممکن است متفاوت باشد، و اگر بیت کوین وجود داشته باشد، ما با بیت کوین معامله خواهیم کرد.

افزایش قیمت انرژی در اروپا

این اقدام منجر به افزایش قیمت گاز در اروپا شده است و خریداران در سراسر جهان از مصرف نفت روسیه به عنوان راهی برای تحریم این کشور منصرف شدند. رئیس کمیته انرژی روسیه ، پاول زلوانی گفت: تمام قراردادهایی انرژی همچنان پابرجاست و هیچ تغییری در تعهداتشان ایجاد نشده است. اما اگر پرداخت با ارز ، طلا یا روبل صورت نگیرد، روسیه نفت خود را عرضه نخواهد کرد.
بر اساس پیش ‌بینی‌ های بلندمدت ذکر شده در پیش ‌نویس اطلاعیه کمیسیون اروپا، قیمت ‌های انرژی حداقل تا سال 2023 بالا و بی ‌ثبات خواهد ماند. پیش ‌نویس کمیسیون اروپا تصویری تلخ از قیمت ‌های بالای و بی‌ ثبات انرژی در سال ‌های آینده را ارائه می ‌دهد که باعث افزایش تورم و افزایش هزینه‌ های زندگی و بیزینس ها خواهد شد.
قیمت انرژی همچنان در سراسر اتحادیه اروپا نگران کننده است. بر اساس این پیش نویس، قیمت های بالای و بی ثبات گاز، به شدت تحت تاثیر تقاضای بالای جهانی و تنش های ژئوپلیتیک فزاینده، افزایش یافته است.
بحران انرژی که به دلیل قیمت های بالای گاز آغاز شده و با بدتر شدن روابط با تامین کننده اصلی گاز اروپا، روسیه تشدید شده است تا سال 2023 بیشتر از حد انتظار افزایش خواهد یافت.

صرافی ارز دیجیتال ایران بایننس را برای خرید و فروش بیش از 500 ارز دیجیتال و 200 شت کوین و منبع کاملی از اطلاعات مرتبط با حوزه ارزهای دیجیتال انتخاب کنید.

مطالعه اخبار ارزهای دیجیتال در بروز بودن در این مارکت بسیار مهم است. با آپدیت بودن اطلاعات شما در این بازار فرایند خرید ارز دیجیتال را میتوانید هوشمندانه انجام بدهید. مثلا با خرید تتر و نگهداری آن میتوانید در زمان مناسب خرید بیت کوین را از صرافی های خارجی انجام دهید و یا اینکه بصورت مستقیم از صرافی ارز دیجیتال ایرانی اینانس انجام دهید.


نظرات کاربران در مورد فروش نفت و گاز با بیت کوین در در روسیه
سوال امنیتی :3+89 = ?