کاهش معاملات ارزهای دیجیتال به روبل با هشدار مجدد بانک مرکزی اروپا

1401/01/04
کاهش معاملات ارزهای دیجیتال به روبل با هشدار مجدد بانک مرکزی اروپا

کریستین لاگارد، رئیس بانک مرکزی اروپا، بار دیگر هشدار داده است که افراد و مشاغل روسی از ارزهای دیجیتال برای دور زدن تحریم ها استفاده می کنند. با این حال، بر اساس داده ‌های Chainalysis، تا 18 مارس، حجم معاملات روزانه ارز دیجیتال روبلی تنها 7.4 میلیون دلار بود که بیش از 50 درصد نسبت به ارقام اخیر کاهش داشته است و حجم مبادلات ارز دیجیتال روبلی در 7 مارس به اوج 70 میلیون دلار رسیده بود.
این مقدار نشان‌ دهنده کاهش اندکی از کل حجم بازار ارزهای دیجیتال جهانی است، حجم کل روزانه ارز دیجیتال بیت‌ کوین به طور کلی بین 20 تا 40 میلیارد دلار در نوسان است.
لاگارد، بدبین به ارزهای دیجیتال، در سخنرانی خود در اجلاس نوآوری بانک بین ‌المللی توسعه در روز سه ‌شنبه 22 مارس گفت که مقامات مالی اروپا تنها به حجم روبل‌ ثابت در گردش توجه کرده اند و نسبت به معاملات ارزهای دیجیتال روسی بی توجه بوده اند، از سال 2021 تاکنون این بالاترین سطح از معاملات دیجیتال روسی است که مشاهده شده است.
لاگارد اظهار کرد که در درجه اول افراد و مشاغل روسی به سمت ارزهای دیجیتال روی می آورند و سپس دولت روسیه مطمئنا از طریق این افراد به مرور از ارزهای دیجیتال به عنوان راهی برای دور زدن تحریم ‌ها استفاده خواهد کرد.
به نظر می رسد که اظهارات لاگارد، رئیس بانک مرکزی اروپا با داده های ارائه شده توسط Chainalysis و Kaiko و همچنین نظرات کارشناسان در تضاد باشد. جیک چروینسکی از انجمن بلاک چین گفته است که روسیه بعید است از دارایی های دیجیتال به عنوان روشی برای دور زدن تحریم های غرب استفاده کند.

حجم معاملات دیجیتال در بحبوحه جنگ براساس بلومبرگ

داده های ارائه شده توسط شرکت تجزیه و تحلیل ارزهای دیجیتال Kaiko، نشان داد که حجم روبل به تتر از اوج 38 میلیون دلاری خود در 7 مارس به کمتر از 5 میلیون دلار در 22 مارس و 86 درصد کاهش یافته است. در اصل حجم معاملات پیش از جنگ افزایش یافته و پس از آن اوج گرفته است، اما در حال حاضر حجم آن به سطوح پایین تر از اوایل فوریه رسیده است. 
برعکس، ارز دیجیتال نقش مهمی در کمک به پناهندگان اوکراینی برای فرار از کشور ایفا کرده است. بر اساس داده‌ های مرکل ساینس، کمک ‌های اهدایی به اوکراین از طریق دارایی ‌های ارز دیجیتال در 3 ماه گذشته به شدت افزایش یافته است و بر اساس داده ‌های وزارت دیجیتال اوکراین، کل کمک‌ های روزانه به اوکراین در حال حاضر به 100.9 میلیون دلار رسیده است.

صرافی ارز دیجیتال ایران بایننس را برای خرید و فروش بیش از 500 ارز دیجیتال و 200 شت کوین و منبع کاملی از اطلاعات مرتبط با حوزه ارزهای دیجیتال انتخاب کنید.

مطالعه اخبار ارزهای دیجیتال در بروز بودن در این مارکت بسیار مهم است. با آپدیت بودن اطلاعات شما در این بازار فرایند خرید ارز دیجیتال را میتوانید هوشمندانه انجام بدهید. مثلا با خرید تتر و نگهداری آن میتوانید در زمان مناسب خرید بیت کوین را از صرافی های خارجی انجام دهید و یا اینکه بصورت مستقیم از صرافی ارز دیجیتال ایرانی اینانس انجام دهید.


نظرات کاربران در مورد کاهش معاملات ارزهای دیجیتال به روبل با هشدار مجدد بانک مرکزی اروپا
سوال امنیتی :8+38 = ?