رد شایعات قانونی کردن بیت کوین توسط بانک مرکزی هندوراس

1401/01/04
رد شایعات قانونی کردن بیت کوین توسط بانک مرکزی هندوراس

بانک مرکزی هندوراس یا BCH  شایعات مربوط به پذیرش بالقوه ارز دیجیتال بیت کوین به عنوان ارز قانونی مانند همسایه خود السالوادور را رد کرد. در بیانیه روز چهارشنبه، بانک مرکزی هندوراس گفت در حال حاضر برنامه ای برای بیت کوین در کشور تنظیم نشده است، اما در حال بررسی معرفی ارز دیجیتال بانک مرکزی  CBDC خود می باشد.
بر اساس  این بیانیه،  تراکنش های ارزهای دیجیتال به عنوان وسیله پرداخت تحت نظارت یا تضمین شده نیستند و مسئولیت و یا ریسک هر معامله ای که با این نوع دارایی های مجازی انجام می شود بر عهده کسانی است که آن را انجام می دهند. بانک مرکزی اضافه کرد که به مطالعه و بررسی تحلیل مفهومی، فنی و قانونی درباره امکان‌ سنجی معرفی یک ارز دیجیتال بانک مرکزی یا CBDC در هندوراس ادامه خواهد داد. بانک مرکزی هندوراس افزود: در آینده نزدیک یک CBDC به عنوان ارز قانونی در کشور معرفی و بر این اساس تنظیم خواهد شد.

به رسمیت شناختن بیت کوین به عنوان ارز قانونی

چندین منبع خبری این هفته گزارش دادند که شیومارا کاسترو، رئیس جمهور هندوراس در حال بررسی به رسمیت شناختن بیت کوین به عنوان ارز قانونی است. السالوادور، که از غرب با هندوراس همسایه است، بیت کوین و تقریبا تمام ارزهای دیجیتال را در سپتامبر 2021 به عنوان پول قانونی پذیرفته است و از آن زمان قصد دارد یک بیت کوین سیتی به ارزش 1 میلیارد دلار با عملیات ماینینگ ارز های دیجیتال با انرژی گرمایشی زمین از آتشفشان های این کشور بسازد.
سرمایه گذاران و تحلیلگران ارزهای دیجیتال واکنش های متفاوتی نسبت به این خبر نشان داده اند. گزارش ها حاکی از آن است که احتمالا کشور هندوراس، دومین کشوری خواهد بود که بیت کوین را به پول قانونی تبدیل خواهد کرد و سیستم پرداخت کشور را به دیجیتال تغییر خواهد داد.
کشورهای دیگر بسیاری نیز به پیروی از الگوی السالوادور پذیرش ارزهای دیجیتال را بررسی کرده اند. در ماه فوریه، یک سناتور مکزیکی گفت که قصد دارد در سال 2022 لایحه ‌ای را به کنگره این کشور ارائه کند که هدف آن تبدیل بیت کوین به ارز قانونی و تنظیم قوانین مربوط به آن می باشد، این لایحه از قانون بیت ‌کوین السالوادور الگوبرداری شده است. یک قانونگذار از کشور جزیره ای تونگا، در 10.000 کیلومتری هندوراس، نیز در حال کار بر روی قوانینی است که می تواند ارزهای دیجیتال را تا اواسط سال 2023 به رسمیت بشناسد.

صرافی ارز دیجیتال ایران بایننس را برای خرید و فروش بیش از 500 ارز دیجیتال و 200 شت کوین و منبع کاملی از اطلاعات مرتبط با حوزه ارزهای دیجیتال انتخاب کنید.

مطالعه اخبار ارزهای دیجیتال در بروز بودن در این مارکت بسیار مهم است. با آپدیت بودن اطلاعات شما در این بازار فرایند خرید ارز دیجیتال را میتوانید هوشمندانه انجام بدهید. مثلا با خرید تتر و نگهداری آن میتوانید در زمان مناسب خرید بیت کوین را از صرافی های خارجی انجام دهید و یا اینکه بصورت مستقیم از صرافی ارز دیجیتال ایرانی اینانس انجام دهید.


نظرات کاربران در مورد رد شایعات قانونی کردن بیت کوین توسط بانک مرکزی هندوراس
سوال امنیتی :4+37 = ?