بررسی ممنوعیت استخراج بیت کوین در نیویورک به دلیل نگرانی های زیست محیطی

1401/01/03
بررسی ممنوعیت استخراج بیت کوین در نیویورک به دلیل نگرانی های زیست محیطی

اعضای مجمع ایالت نیویورک به زودی در مورد توقف عملیات استخراج ارز دیجیتال که از الگوریتم اثبات کار (PoW) برای اعتبارسنجی تراکنش ‌های بلاک چین استفاده می‌کنند، تصمیم گیری خواهند کرد و در صورت موافقت، این لایحه برای تایید به سنا ارسال خواهد شد.
این لایحه در چارچوب قانون اولویت آب و هوا و حفاظت از جامعه پیشنهاد شده است که براساس آن انتشار گازهای گلخانه ای در سراسر کشور تا سال 2050 به میزان 85 درصد کاهش خواهند یافت و هدف آن صفر خالص انتشار می باشد.
در صورت تصویب در مجلس و سنا، این لایحه مستلزم بررسی جامع اثرات زیست محیطی عمومی است و عملاً تمام عملیات استخراج بلاک چین PoW  را برای یک دوره سه ساله ممنوع خواهد کرد.

مخالفت با ممنوعیت استخراج بیت کوین

لایحه پیشنهادی در حال حاضر موضوع دادخواستی است که ساکنان نیویورک در مخالفت با لایحه پیشنهادی ایجاد کرده اند و از هموطنان خود می خواهند به آن رای منفی دهند. در دادخواست آمده است: اگر این لایحه به قانون تبدیل شود، نیویورک فرصت های منحصر به فردی را که استخراج بیت کوین برای توسعه اقتصادی و تکثیر انرژی های تجدیدپذیر فراهم می کند، از دست خواهد داد. این اقدام میتواند ایالت های سراسر کشور را تشویق کند تا اشتباه مشابهی را مرتکب شوند و این لایحه درجهت محدود کردن صنعت رو به رشد استخراج ارزهای دیجیتال به اجرا گذاشته خواهد شد.
با توجه به اینکه این اقدام اساساً تمام فعالیت ‌های استخراج بلاک چین اثبات کار را که از سوخت ‌های فسیلی استفاده می کنند را ممنوع می کند، بر شرکت‌ هایی مانند استخراج دیجیتال Stronghold (NASDAQ: SDIG) تأثیر فراوانی خواهد گذاشت. شایان ذکر است، این شرکت آمریکایی اخیراً شروع به استفاده از نیروگاه های زغال سنگ با قدمت چند دهه برای تولید انرژی برای استخراج بیت کوین کرده است.

تلاش برای ممنوعیت بیت کوین در اروپا

همچنین پارلمان اتحادیه اروپا در اواسط ماه مارس به ممنوعیت مکانیسم PoW زیربنای ارزهای دیجیتال مانند بیت کوین و اتریوم رای منفی داده است. مارکوس فربر، سخنگوی اتحادیه اروپا در کمیته امور اقتصادی و پولی که رای گیری در آنجا برگزار شد، گفت: قوانین جدید ارزهای دیجیتال در جهت ایجاد یک چارچوب روشن برای محافظت از سرمایه گذاران و اطمینان از یکپارچگی بازار خواهند بود.
این رای گیری پیشتر در راستای نگرانی از افزایش محبوبیت بیت کوین که منجر به مصرف انرژی بیشتر برای استخراج و به همراه آن، تأثیر منفی ماینینگ بر محیط زیست، انجام شده بود که با رای مخالف بسیاری از سرمایه گذاران نهادی ارزهای دیجیتال همراه بوده است.
این لایحه اکنون در مرحله مذاکرات سه جانبه بین پارلمان اروپا، کمیسیون اتحادیه اروپا و شورای اتحادیه اروپا متشکل از وزرای دولت از کشورهای عضو در حال بررسی است. احتمالا متن نهایی قانون تا پایان ژوئن، زمانی که ریاست دوره ای شش ماهه فرانسه بر شورا به پایان می رسد، تصویب خواهد شد.

صرافی ارز دیجیتال ایران بایننس را برای خرید و فروش بیش از 500 ارز دیجیتال و 200 شت کوین و منبع کاملی از اطلاعات مرتبط با حوزه ارزهای دیجیتال انتخاب کنید.

مطالعه اخبار ارزهای دیجیتال در بروز بودن در این مارکت بسیار مهم است. با آپدیت بودن اطلاعات شما در این بازار فرایند خرید ارز دیجیتال را میتوانید هوشمندانه انجام بدهید. مثلا با خرید تتر و نگهداری آن میتوانید در زمان مناسب خرید بیت کوین را از صرافی های خارجی انجام دهید و یا اینکه بصورت مستقیم از صرافی ارز دیجیتال ایرانی اینانس انجام دهید.


نظرات کاربران در مورد بررسی ممنوعیت استخراج بیت کوین در نیویورک به دلیل نگرانی های زیست محیطی
سوال امنیتی :4+71 = ?