بررسی چندین پرونده پولشویی مرتبط با ارزهای دیجیتال در هند

1400/12/24
بررسی چندین پرونده پولشویی مرتبط با ارزهای دیجیتال در هند

بر اساس اظهارات پانکاج چوداری، وزیر دارایی هند، در مجلس پارلمان هند امروز 15 مارس بررسی هفت پرونده ارزهای دیجیتال آغاز شده است. براساس اداره اجرایی (ED) هند درآمد هایی به ارزش 135 میلیون کرور روپیه معادل حدود 18 میلیون دلار در این طرح ها مشارکت داشته اند.

طبق گفته های وزیر دارایی هند، گزارش ‌هایی از سازمان ‌های مجری قانون (LEAs)  مبتنی بر استفاده از ارزهای دیجیتال توسط مجرمان سایبری دریافت شده است. براساس داده های اداره اجرایی (ED)هند این 7مین پرونده سایبری از 2020 می باشد که در آن از ارز دیجیتال برای پولشویی استفاده شده است.

نیازی به گفتن نیست که جرایم ارزهای دیجیتال هند به نوعی منعکس کننده روند کنونی جهانی است که با افزایش استفاده از دارایی های دیجیتال جرائم سایبری نیز افزایش یافته است. براساس گزارش Chainalysis در سال 2022، جرایم دارایی های مجازی در سال 2021 رکورد جدیدی را به ثبت رسانده است و آدرس های غیرقانونی در طول سال 14 میلیارد دلار بوده اند که 7.8 میلیارد دلار از سال 2020 افزایش یافته است.

افزایش پولشویی سایبری

تنها در سال گذشته، کاربران هندی بیش از 9.6 میلیون بار از وب‌ سایت‌ های کلاهبرداری ارزهای دیجیتال بازدید کردند. با بیان این مطلب، وزیر توضیح داد: تحقیقات انجام شده توسط اداره اجرایی تاکنون نشان داده است که برخی از اتباع خارجی و همکاران هندی آنها از طریق حساب ‌های ارزهای دیجیتال در پلتفرم ‌های صرافی خاصی اقدام به پولشویی کرده اند.

قوانین FATF، گروه ویژه اقدام مالی

همچنین گروه ویژه اقدام مالی (FATF) دستورالعمل های سال 2019 خود را در مورد مبارزه با پولشویی بین المللی و تامین مالی تروریسم از طریق استانداردهای AML/CFT خود در سال گذشته بازبینی کرده است. این نهاد بین‌ دولتی متذکر شده بود که کشورها باید از وجود محدوده تحریم‌ های مؤثر، متناسب و بازدارنده، اعم از جنایی، مدنی و اجرایی اطمینان حاصل کنند.

FATF همچنین از اعمال این تحریم ها برای مدیران و مدیریت ارشد طرح های مورد نظر حمایت کرد. همچنین در هند، هنوز دستورالعمل خاصی برای این بخش وجود ندارد.

صرافی ارز دیجیتال ایران بایننس را برای خرید و فروش بیش از 500 ارز دیجیتال و 200 شت کوین و منبع کاملی از اطلاعات مرتبط با حوزه ارزهای دیجیتال انتخاب کنید.

مطالعه اخبار ارزهای دیجیتال در بروز بودن در این مارکت بسیار مهم است. با آپدیت بودن اطلاعات شما در این بازار فرایند خرید ارز دیجیتال را میتوانید هوشمندانه انجام بدهید. مثلا با خرید تتر و نگهداری آن میتوانید در زمان مناسب خرید بیت کوین را از صرافی های خارجی انجام دهید و یا اینکه بصورت مستقیم از صرافی ارز دیجیتال ایرانی اینانس انجام دهید.


نظرات کاربران در مورد بررسی چندین پرونده پولشویی مرتبط با ارزهای دیجیتال در هند
سوال امنیتی :3+78 = ?