فعالان حوزه ارز دیجیتال هند در انتظار جلسه پارلمان این کشور

1400/12/26
فعالان حوزه ارز دیجیتال هند در انتظار جلسه پارلمان این کشور

دولت هند 30 درصد مالیات بر درآمدهای حاصل از فروش ارزهای دیجیتال و سایر دارایی های دیجیتال در 1 فوریه 2022 پیشنهاد کرد. علاوه بر این، مالیات مبتنی بر منبع (TDS) بر پرداخت های انجام شده برای انتقال دارایی های دیجیتال به میزان 1 درصد تعیین شد. همچنین هند از سال گذشته در انتظار صدور قوانین برای ارز دیجیتال بوده اما تاکنون تنها یک سیستم مالیاتی توسط دولت پیشنهاد و بررسی نشده است. حال باید دید که آیا لایحه مالی 2022 در جلسه ای که از 14 مارس آغاز و تا 8 آوریل ادامه دارد، مورد بحث قرار خواهد گرفت یا خیر؟ طرفداران ارز دیجیتال هند امیدوار به شفافیت در جلسه بودجه پارلمان می باشند.

قوانین نامطمئن صنعت ارزهای دیجیتال هند

آنوپام شوکلا، شریک، پایونیر لگال به اکونومیک تایمز گفت: یک قانون قوی برای تنظیم دارایی ‌های دیجیتال مجازی VDA از سال 2017 در حال بررسی است. با این حال، براساس اقدامات اجرایی، عدم قطعیت قوانین دیجیتال بر صنعت ارز دیجیتال در هند تأثیر گذاشته است.
این اساساً به این معنی است که شرکت‌ ها و کسب‌ وکارهای ارز دیجیتال ممکن است در میان ابهامات به سمت اهداف مساعد با ارزهای دیجیتال رفته باشند. در همین حال، برخی همچنان به شدت از سیستم مالیاتی پیشنهادی حمایت می کنند.
وینو پیتر ایمانوئل، شریک Link Legal به ET گفت: ما از دولت انتظار داریم چارچوبی را برای روپیه دیجیتال پیشنهادی مشخص کند و وضعیت حقوقی ارزهای دیجیتال خصوصی را روشن کند. بنظر می رسد هند علاقمند به ایجاد قوانین ارزهای دیجیتال است اما در اجرای آن تردید دارد. هند در سال 2018، عملاً تراکنش ‌های ارزهای دیجیتال را ممنوع کرد، اما دادگاه عالی هند این محدودیت را در مارس 2020 لغو کرد.

عدم تنظیم بازار دارایی های دیجیتال توسط بانک مرکزی

با این حال، به نظر می رسد که توافقی در مورد چارچوبی که بخش دیجیتال را تنظیم می کند، وجود ندارد. وزیر امور مالیPankaj Chaudhary  اخیراً اظهار داشت که بانک مرکزی با ایجاد یک مرجع نظارتی برای بخش دیجیتال در هند موافقت نکرده است.
علاوه بر این، وزیر امور مالی تصریح کرد که دولت ارز دیجیتالی را که توسط بانک مرکزی تنظیم می شود، در نظر نخواهد گرفت. همچنین روپیه دیجیتال با حمایت RBI، یک ارز دیجیتالی تحت حمایت بانک مرکزی (CBDC) خواهد بود، اگرچه دولت هیچ رگولاتور اوراق بهادار یا بانک مرکزی را برای نظارت بر بخش ارزهای دیجیتال تعیین نکرده است.

صرافی ارز دیجیتال ایران بایننس را برای خرید و فروش بیش از 500 ارز دیجیتال و 200 شت کوین و منبع کاملی از اطلاعات مرتبط با حوزه ارزهای دیجیتال انتخاب کنید.

مطالعه اخبار ارزهای دیجیتال در بروز بودن در این مارکت بسیار مهم است. با آپدیت بودن اطلاعات شما در این بازار فرایند خرید ارز دیجیتال را میتوانید هوشمندانه انجام بدهید. مثلا با خرید تتر و نگهداری آن میتوانید در زمان مناسب خرید بیت کوین را از صرافی های خارجی انجام دهید و یا اینکه بصورت مستقیم از صرافی ارز دیجیتال ایرانی اینانس انجام دهید.


نظرات کاربران در مورد فعالان حوزه ارز دیجیتال هند در انتظار جلسه پارلمان این کشور
سوال امنیتی :2+77 = ?