افزایش 25 درصدی نرخ بهره توسط فدرال رزرو برای اولین بار از سال 2018

1400/12/26
افزایش 25 درصدی نرخ  بهره توسط فدرال رزرو برای اولین بار از سال 2018

فدرال رزرو آمریکا امروز نرخ بهره را 25 واحد پایه افزایش داد و این اولین افزایش نرخ بهره در ایالات متحده از زمان قبل از همه گیری کووید19 بوده است. این افزایش مطابق با آنچه بانک مرکزی از مدت ها قبل به بازار ابلاغ کرده بود انجام شد.
براساس گفته یکی از کارشناسان فدرال رزو: کمیته تصمیم گرفت که محدوده هدف برای نرخ وجوه فدرال را از 1.2 به 1.4 درصد افزایش دهد. همچنین کمیته انتظار دارد در جلسه آتی کاهش دارایی های خود را در اوراق بهادار خزانه داری و بدهی های آژانس و اوراق بهادار با پشتوانه وام مسکن آژانس آغاز کند.
قیمت بیت کوین بلافاصله پس از اعلام این خبر کاهش یافت و در پنج دقیقه اول پس از انتشار بیانیه فدرال رزرو با 1.3 درصد کاهش به 39900 دلار رسید. در همین زمان، شاخص سهام S&P 500 آمریکا 0.5 درصد کاهش یافت.
در بیانیه فدرال رزرو همچنین آمده است که پیامدهای تهاجم روسیه به اوکراین برای اقتصاد ایالات متحده بسیار نامشخص است، اما احتمالاً فشار افزایشی بیشتری بر تورم ایجاد خواهد کرد. فدرال رزرو همچنین انتظار دارد در سال جاری شش بار دیگر نرخ بهره را افزایش دهد و در سال 2023 سه بار دیگر افزایش خواهد یافت.
براساس استدلال تحلیلگران، فدرال رزرو باید نرخ ها را افزایش دهد تا تورم بالای اخیر در ایالات متحده را تحت کنترل درآورد. در ماه گذشته، تورم در ایالات متحده به 7.9 درصد بوده که بالاترین سطح از ژانویه1982 می باشد که این سطح بسیار بالاتر از 2 درص درصد سالانه فدرال رزرو در بلندمدت می باشد.
جروم پاول، رئیس فدرال رزرو در اوایل ماه مارس به کنگره گفته بود که بانک مرکزی با وجود جنگ در اوکراین اهداف افزایش نرخ بهره در سال جاری را ادامه خواهد داد.

تغییرات بازار ارزهای دیجیتال با افزایش نرخ بهره براساس تریدینگ اکونومیکس

به گفته تحلیلگران، با وقوع جنگ، افزایش 50 واحدی نرخ بهره بعید به نظر می رسد. ناتان شیتس، اقتصاددان ارشد، به وال استریت ژورنال گفت: اگر رویدادهای ژئوپلیتیک نبود، قطعاً 50 امتیاز پایه در این نشست مورد بررسی قرار می گرفت.
با توجه به تاثیرات گسترده تصمیم فدرال رزرو، مارکوس سوتیریو، تحلیلگر در کارگزار دارایی دیجیتال GlobalBlock، گفت: انتظار نوسانات بیشتری وجود دارد، همچنین براساس این بیانیه فدرال رزرو برنامه ‌ای برای افزایش آهسته و ثابت نرخ بهره ارائه خواهد کرد و بازار شوکه نخواهد شد.
همچنین مدیر عامل صرافی ارز دیجیتال دلتا اکسچنج نیز نسبت به افزایش نوسانات هشدار داد. او گفت:  نوسانات کوتاه ‌مدت و میان ‌مدت بیت‌ کوین در شرایط فعلی ناگریز خواهد بود.
مدیر عامل شرکت مشاوره ارزهای دیجیتال Eightگفت: اولین حرکت بازار احتمالا یک حرکت ساختگی خواهد بود و سپس در کل به یک حرکت نوسانی  نزولی ختم خواهد شد.
مایک نووگراتز، مدیر عامل گلکسی دیجیتال، افزایش قیمتی 500000 دلار  در 5 سال آینده را پیش بینی کرد.

صرافی ارز دیجیتال ایران بایننس را برای خرید و فروش بیش از 500 ارز دیجیتال و 200 شت کوین و منبع کاملی از اطلاعات مرتبط با حوزه ارزهای دیجیتال انتخاب کنید.

مطالعه اخبار ارزهای دیجیتال در بروز بودن در این مارکت بسیار مهم است. با آپدیت بودن اطلاعات شما در این بازار فرایند خرید ارز دیجیتال را میتوانید هوشمندانه انجام بدهید. مثلا با خرید تتر و نگهداری آن میتوانید در زمان مناسب خرید بیت کوین را از صرافی های خارجی انجام دهید و یا اینکه بصورت مستقیم از صرافی ارز دیجیتال ایرانی اینانس انجام دهید.


نظرات کاربران در مورد افزایش 25 درصدی نرخ بهره توسط فدرال رزرو برای اولین بار از سال 2018
سوال امنیتی :1+35 = ?