بیت کوین در میانه جنگ روسیه و اوکراین

1401/02/04
بیت کوین در میانه جنگ روسیه و اوکراین

حمله روسیه به اوکراین در ساعات اولیه روز پنجشنبه آغاز شد، رهبران ایالات متحده و جهان به سرعت روسیه را محکوم کردند و نسبت به عواقب سخت اقدامات این کشور هشدار دادند. نیروهای روسیه یورش پیش بینی شده خود را به اوکراین آغاز کرده و محکومیت ها و تحریم های بین المللی را نادیده گرفتند و به سایر کشورها مخصوصا کشورهای عربی هشدار دادند که هرگونه تلاش برای مداخله منجر به عواقبی خواهد شد که هرگز ندیده اید.

ریزش قیمت بیت کوین با حمله روسیه به اوکراین

امسال برای ارز دیجیتال شروع کندی بوده است. بیت کوین در ژانویه به زیر 34000 دلار  سقوط کرد و این سقوط پایین ترین قیمت بیت کوین از جولای 2021 بوده است. پس از صعود مجدد و ماندن بالای 40000 دلار در ماه فوریه، بیت کوین در روز جمعه دوباره به محدوده 30000 دلار سقوط کرد و در آخر هفته رشدی را برای این ارز شاهد نبودیم. قیمت اتریوم نیز در روزهای اخیر کاهش یافته است. قیمت بیت کوین پس از آن که پوتین در تلویزیون زنده اعلام کرد یک عملیات نظامی ویژه علیه اوکراین انجام خواهد داد شروع به افت کرد. بر اساس داده‌های  CoinMarketCap ، ارزش کل بازار ارزهای دیجیتال طی 24 ساعت گذشته تقریباً 5 درصد کاهش یافته و به 1.6 تریلیون دلار رسیده است. بخش قابل توجهی از این کاهش بازار در آغاز حمله روسیه رخ داد و بیت کوین در کمتر از 30 دقیقه از 37000 دلار به زیر 35500 دلار سقوط کرد. برخی از رهبران جهان از جمله دبیر کل سازمان ملل متحد، آنتونیو گوترش از پوتین خواست تا نیروهای خود را به روسیه باز گرداند تا جنگ بزرگ دیگری همانند جنگ جهانی دوم در اروپا آغاز نشود. همچنین دبیر کل ناتو، ینس استولتنبرگ این جنگ را نقض آشکار قوانین بین اللملی و تهدیدی بر جامعه امنیتی یورو آتلانتیک  و حمله نظم کلی امنیتی اروپا خواند.

ریزش بازارهای جهانی

در همین حال، تنها بازارهای ارزهای دیجیتال نیستند که متزلزل شده اند. بازارهای سهام ایالات متحده بطور قابل توجهی نزول کرده و میانگین صنعتی داوجونز نزدیک به 2 درصد کاهش پیدا کرده است. بازارهای آسیایی که در زمان سخنرانی پوتین باز بودند نیز نزول کرده اند. شاخص Nikkei  1 درصد کاهش یافته است در حالی که شاخص Hang Seng چین بیش از 2 درصد کاهش پیدا کرده است.

بهترین اخبار بازار ارزهای دیجیتال را در صرافی ارز دیجیتال ایران بایننس دنبال کنید

مطالعه اخبار ارزهای دیجیتال در بروز بودن در این مارکت بسیار مهم است. با آپدیت بودن اطلاعات شما در این بازار فرایند خرید ارز دیجیتال را میتوانید هوشمندانه انجام بدهید. مثلا با خرید تتر و نگهداری آن میتوانید در زمان مناسب خرید بیت کوین را از صرافی های خارجی انجام دهید و یا اینکه بصورت مستقیم از صرافی ارز دیجیتال ایرانی اینانس انجام دهید.


نظرات کاربران در مورد بیت کوین در میانه جنگ روسیه و اوکراین
سوال امنیتی :8+34 = ?