کلاهبرداری 5.4 میلیون دلاری مرتبط با ارزهای دیجیتال در هند

1400/12/04
کلاهبرداری 5.4 میلیون دلاری مرتبط با ارزهای دیجیتال در هند

در ابتدا کشور هند که یکی از مخالفان فعالیت و استفاده ار ارز دیجیتال بود، بعد از چند وقت رویکرد خود را نسبت به این بازار تغیر داد و بدنبال مزایای زیاد ارزهای دیجیتال قانونی بودن آن را اعلام کرد. بنابراین به علت قانونی بودن این حوزه در کشور هند هرگونه تخلف در آن به نحوی پیگرد قانونی دارد.
در همین راستا بر اساس گزارش های به دست آمده، پلیس هند تاکنون 11 نفر را در ارتباط با یک طرح کلاهبرداری ارزهای دیجیتال دستگیر کرده است که 5.4 میلیون دلار دارایی را از حدود 2000 سرمایه گذار به سرقت برده اند. سرکرده این باند کلاه برداری یک زوج به نام های نیشید واسنیک، و همسرش پراگاتی هستند که از مارس سال گذشته متواری بودند و در چند روز گذشته پلیس هند توانست مخفی گاه آنها را کشف کند.
یکی از مقامات توضیح داد که واسنیک سبک زندگی مجلل خود را به رخ می کشید تا مردم را برای سرمایه گذاری در شرکتی که او ادعا می کرد در ارز دیجیتال اتریوم سرمایه گذاری می کند، ترغیب کند. به نقل از این مقام مسئول گفت: او وب‌سایت شرکت را دستکاری کرده بود تا نشان دهد که ارزش سرمایه‌گذاری‌های افراد در حال افزایش است. در حالی که بین سال‌های 2017 تا 2021 به صورت متقلبانه به حساب‌هایش پول منتقل می‌کرد. پلیس گفت که تمامی 11 نفر بر اساس قانون حفاظت از منافع سپرده گذاران و مقررات قانون فناوری اطلاعات محاکمه و مجازات خواهند شد.

افزایش مسائل مرتبط با بازار ارزهای دیجیتال 

از زمان جهش قیمت ارز دیجیتال، کلاهبرداری ها هم از نظر مقیاس و هم از نظر تعداد در هند رو به افزایش بوده است. فقط ماه گذشته، مقامات 162 میلیون دلار از یک کلاهبردار رمزنگاری دیگر ضبط کرده اند. علاقه مندان به رمزارزها در این کشور از زمانی که دولت برخی مقررات را بر روی تراکنش های رمزنگاری اعمال کرده اند، با دوره سیاهی روبرو هستند. در بودجه اخیر اتحادیه هند، 30 درصد مالیات بر ارزهای دیجیتال تعیین شده. علاوه بر این، کلاهبرداری فعلی رمزارزها در این کشور ممکن است باعث اعمال قوانین بیشتری در مورد این بازار شود.

بهترین و جدید ترین اخباز بازار ارزهای دیجیتال را در صرافی ارز دیجیتال ایران بایننس دنبال کنید.

مطالعه اخبار ارزهای دیجیتال در بروز بودن در این مارکت بسیار مهم است. با آپدیت بودن اطلاعات شما در این بازار فرایند خرید ارز دیجیتال را میتوانید هوشمندانه انجام بدهید. مثلا با خرید تتر و نگهداری آن میتوانید در زمان مناسب خرید بیت کوین را از صرافی های خارجی انجام دهید و یا اینکه بصورت مستقیم از صرافی ارز دیجیتال ایرانی اینانس انجام دهید.


نظرات کاربران در مورد کلاهبرداری 5.4 میلیون دلاری مرتبط با ارزهای دیجیتال در هند
سوال امنیتی :1+45 = ?