صدور فرمان اجرایی در مورد ارزهای دیجیتال توسط جو بایدن

صدور فرمان اجرایی در مورد ارزهای دیجیتال توسط جو بایدن

نوشته شده در : 1400/12/04

انتظار می رود جو بایدن رئیس جمهور ایالات متحده این هفته فرمان اجرایی در مورد ارزهای دیجیتال صادر کند که طیف وسیعی از سازمان های دولتی را هدایت می کند تا یک استراتژی در سطح دولت برای تنظیم ارزهای دیجیتال ارائه کنند.

رویکرد دولت ها به ارزهای دیجیتال 

حدود یک دهه از پیدایش ارزهای دیجیتال می گذرد، اما همچنان وضعیت بیت کوین و بیشتر ارزهای موجود در بازار از نظر قانون و حوزه قضایی نا مشخص باقی مانده است. بنابراین آمریکا محدودیت هایی در زمینه مدیریت و کنترل این ارزها اعمال کرده است. از طرفی کشور هند هم بعد از سال ها کشمکش در نهایت به بانک ها اجازه همکاری را با شرکت های فعال در حوزه ارزهای دیجیتال داده است با این وجود هنوز وضعیت کلی قانون گذاری حوزه ارزهای دیجیتال شفاف نیست.

احتمال اعمال دستورات اجرایی در مورد رمز ارزها در این هفته

بر اساس اخبار به دست آمده از یک مقام دولتی آگاه که گفته است که جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده، این هفته دستور اجرایی در مورد ارزهای دیجیتال صادر کند. خبر آماده سازی دستور اجرایی دولت بایدن در مورد ارزهای دیجیتال برای اولین بار در ژانویه منتشر شد.
همچنین این مقام دولتی اعلام کرد، این دستور اجرایی طیف وسیعی از سازمان‌های دولتی را به مطالعه ارزهای دیجیتال و ارائه یک استراتژی در سطح دولت برای تنظیم دارایی‌های رمز ارزی هدایت می‌کند. بنابراین از سازمان‌های دولتی مختلف خواسته می‌شود تا گزارشی درباره آینده سیستم‌های پول و پرداخت، از جمله وزارت‌های خزانه‌داری، امور خارجه، دادگستری و امنیت داخلی تهیه کنند.
شورای نظارت بر ثبات مالی (FSOC) مسائل ثبات مالی ناشی از دارایی های دیجیتال را بررسی خواهد کرد. به گفته صندوق بین‌المللی پول (IMF)، ارزهای دیجیتال به زودی می‌تواند برای ثبات مالی کشورها خطراتی ایجاد کند. دادستان کل، کمیسیون تجارت فدرال (FTC) و دفتر حمایت مالی از مصرف کننده بررسی خواهند کرد که چگونه رشد بخش ارزهای دیجیتال می تواند بر رقابت در بازار تأثیر بگذارد. FTC اخیراً چندین هشدار در مورد طرح های سرمایه گذاری در بازار رمز ارزها صادر کرده است.
کمیسیون بورس و اوراق بهادار (SEC)، کمیسیون معاملات آتی کالا (CFTC)، فدرال رزرو، شرکت بیمه سپرده فدرال (FDIC) و دفتر کنترل کننده ارز (OCC) اقدامات حفاظت از بازار را در چارچوب خود در نظر خواهند گرفت. وزارت خزانه داری پس از مشورت با کمیسیون بورس و اوراق بهادار ، کمیسیون معاملات آتی کالا و آژانس های بانکی فدرال، مسئول تهیه گزارشی به رئیس جمهور در مورد نحوه محافظت در برابر خطرات ناشی از ارزهای دیجیتال خواهد بود.
دولت ایالات متحده همچنین به دنبال هماهنگی با سایر کشورها برای استانداردسازی قوانین کریپتو خواهد بود. رابرت اوفل، یکی از اعضای هیئت ثبات مالی (FSB)، اخیراً گفت که تنظیم‌کننده‌های جهانی تمام تلاش خود را برای تنظیم مقررات ارزهای دیجیتال می کنند تا به یک قانون مشخص در مورد ارزها برسند.

بهترین اخبار بازار ارزهای دیجیتال را در صرافی ارز دیجیتال ایران بایننس دنبال کنید.

مطالعه اخبار ارزهای دیجیتال در بروز بودن در این مارکت بسیار مهم است. با آپدیت بودن اطلاعات شما در این بازار فرایند خرید ارز دیجیتال را میتوانید هوشمندانه انجام بدهید. مثلا با خرید تتر و نگهداری آن میتوانید در زمان مناسب خرید بیت کوین را از صرافی های خارجی انجام دهید و یا اینکه بصورت مستقیم از صرافی ارز دیجیتال ایرانی اینانس انجام دهید.


نظرات کاربران در مورد صدور فرمان اجرایی در مورد ارزهای دیجیتال توسط جو بایدن
سوال امنیتی :1+58 = ?