تایم فریم چیست و چه کاربردی در تحلیل تکنیکال دارد؟

1401/11/08
تایم فریم چیست و چه کاربردی در تحلیل تکنیکال دارد؟

انتخاب تایم فریم مناسب اولین قدم در تحلیل تکنیکال هست! چیزی در مورد این مفهوم شنیدین؟ اصلا می دونین تایم فریم در ارز دیجیتال چیست؟ می دونین چجوری باید از بازه زمانی در تحلیل تکنیکال استفاده کنین؟ بازار ارزهای دیجیتال، میدان رقابت پر هیاهو و پر التهابی هست که قیمت ها در اون مدام در حال تغییر هستن. برای کسب بیشترین سود در بازار ارزهای دیجیتال باید بتونین تغییر قیمت ها رو به خوبی تحلیل کنین. اگه فکر می کنین که برای تحلیل نیاز به بررسی لحظه نیاز به بررسی لحظه به لحظه قیمت ها دارین. سخت در اشتباه هستین. تریدرهای بازار ارزهای دیجیتال با بررسی بازه های زمانی مشخص، روند رشد ارزهای دیجیتال را تحلیل می کنند.

تحلیل تکنیکال پر از مفاهیم مختلفی هست که تسلط به اون ها لازمه تبدیل شدن به یه تحلیل تکنیکال توامند هست. یکی از مفاهیم ابتدایی که در این حوزه مطرح میشه، بحث تایم فریم هست. زمانی که به دنبال بررسی تغییرات قیمت ارز دیجیتال در یه بازه زمانی خاص هستیم، بحث تایم فریم به وسط میاد. نمودارهای کندل استیک به عنوان یکی از مشهورترین نمودارها در تحلیل تکنیکال صرفا قیمت باز، بسته شدن و همچنین کمترین و بیشترین قیمت یه ارز دیجیتال رو در طول روز معاملاتی نشون میده. به همین منظور ما سعی می کنیم در مقاله تایم فریم چیست؟ اطلاعاتی در مورد تایم فریم یا بازه زمانی به شما ارائه کنیم و به بررسی انواع تایم فریم در تحلیل تکنیکال بپردازیم و اهمیت بازه زمانی در تحلیل تکنیکال رو مورد بررسی قرار بدیم.

تایم فریم چیست؟

تایم فریم چیست؟

اگه در بازار ارزهای دیجیتال فعالیت داشته باشین، احتمالا اسم تایم فریم یا بازه زمانی رو شنیدین و خواستین تا اطلاعاتی در مورد این مفهوم به دست بیارین و شاید این سوال واسه شما هم پیش اومده باشه که تایم فریم چیست؟ ما می تونیم در پاسخ به این سوال بگیم که تایم فریم مدت زمانی هست که به عنوان معیار تشکیل و آپدیت نمودارها در بازارهای مالی استفاده میشه. مثلا در تایم فریم روزانه هر کندل از نمودار شامل اطلاعات قیمتی 1 روزه هست. به این معنی که همه اطلاعات قیمت ها در یه روز معاملاتی به عنوان معیار اطلاعات هر کندل استفاده میشه.

جالب اینجاست که بدونین تایم فریم یا دوره زمانی نمودار یکی از اجزای اصلی تحلیل تکنیکال در بازارهای مالی هست. اهمیت مبحث تایم فریم ها از اونجا مشخص میشه که خیلی از معامله گران پیوسته در حال تغییر دوره زمانی نمودار خود بوده و همچنان به فعالیت خودشون در بازار ادامه میدن. خیلی از اون ها در زمان ضرر کردن، مشکل اصلی خودشون رو تایم فریم نامناسب می دونن. فرقی نمی کنه از چه نموداری در تحلیل تکنیکال استفاده می کنین، همه اطلاعات قیمت ها بر اساس تایم فریم انتخابی شما پردازش شده و بر روی نمودار ظاهر میشه.

مقاله پیشنهادی: تاثیر مهارت تحلیل تکنیکال در ترید ارزهای دیجیتال

انواع تایم فریم در تحلیل تکنیکال

انواع تایم فریم در تحلیل تکنیکال

همونطور که گفتیم، انتخاب بهترین بازه زمانی برای تحلیل تکنیکال و پیش بینی روند قیمت ارز دیجیتال از اهمیت خیلی زیادی برخوردار هست. معمولا تایم فریم ها به سه دسته کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت تقسیم میشن. با این وجود هر فرد باید متناسب با استراتژی معاملاتی خاص خودش و نوع بازی که در اون فعالیت می کنه، تایم فریم مورد نظرش رو انتخاب کنه. به همین منظور ما سعی می کنیم در این بخش از مقاله به بررسی انواع تایم فریم در تحلیل تکنیکال بپردازیم تا با این بازه های زمانی آشنا بشین.

• تایم فریم کوتاه مدت

یکی از انواع تایم فریم در تحلیل تکنیکال، تایم فریم کوتاه مدت هست که مناسب معامله گران و تریدرهایی هست که به صورت دائمی در بازار فعالیت می کنند و زمان زیادی رو در معامله گری سپری می کنند. نکته مهم درباره این دسته از تایم فریم ها این هست که به دلیل بازه زمانی کوتاهی که برای اون ها انتخاب میشه، جزئیات بیشتری از نمودار به نمایش در میاد. به این ترتیب میشه سیگنال های زیادی از نمودار استخراج کرد.

مقاله پیشنهادی: مفهوم حجم در معاملات تحلیل تکنیکال

• تایم فریم میان مدت

یکی دیگه از انواع تایم فریم در تحلیل تکنیکال، تایم فریم میان مدت هست که می تونین ازش استفاده کنین. تایم فریم های میان مدت معمولا روی بازه های زمانی بین پانزده دقیقه تا یه روز تقسیم میشن. تریدرهایی که از این نوع تایم فریم ها استفاده می کنند، نیاز به رصد دائمی بازار ندارن و می تونن با استفاده از تحلیل بنیادی در کنار اخبار اقتصادی پیرامون دارایی اقدام به معامله در بازار کنند.

• تایم فریم بلند مدت

تایم فریم بلند مدت هم یکی دیگه از انواع تایم فریم در تحلیل تکنیکال هست. توجه داشته باشین که تایم فریم بلند مدت از روزانه شروع میشه تا ماهانه ادامه پیدا می کنه. استفاده از این تایم فریم ها بیشتر مناسب تریدرهایی هست که به دنبال تحلیل رفتار ارز دیجیتال در بلند مدت هستن. به این ترتیب میشه تصویری از عملکرد قیمتی اون به دست آورد. البته خیلی از تحلیلگران بنادی هم نیم نگاهی به نمودار قیمت ارز دیجیتال در تایم فریم های بلند مدت میندازن.

اهمیت بازه زمانی در تحلیل تکنیکال

اهمیت بازه زمانی در تحلیل تکنیکال

انجام معاملات در بازار ارزهای دیجیتال همیشه با استرس و دل نگرانی همراه هست، ولی با انتخاب یه تایم فریم مناسب در تحلیل تکنیکال میشه این اضطراب رو کاهش داد و با انرژی بهتر و بیشتری به ترید مشغول شد. دو عامل سبک معاملاتی و زمان شروع معامله بیشترین تاثیر رو در بازدهی سرمایه گذاری دارن. بهتره بدونین تایم فریم در تحلیل تکنیکال خیلی مهمه، چون اگه تریدرهای مبتدی تایم فریمی مناسب شخصیت خودشون انتخاب نکنند و به این باور باشن که تایم فریم های کوتاه مدت سود بهتری برای اون ها به ارمغان میاره و در نهایت به نتیجه دلخواه خودشون نرسن، بدون شک دچار سرخوردگی و ناامیدی میشن.

جمع بندی و نتیجه:

ما سعی کردیم در مقاله تایم فریم چیست؟ اطلاعاتی در مورد تایم فریم یا بازه زمانی به شما ارائه کنیم و به بررسی انواع تایم فریم در تحلیل تکنیکال بپردازیم و اهمیت بازه زمانی در تحلیل تکنیکال رو مورد بررسی قرار بدیم. همونطور که گفتیم، تایم فریم یا دوره زمانی نمودار یکی از اجزای اصلی تحلیل تکنیکال در بازارهای مالی هست. اهمیت مبحث تایم فریم ها از اونجا مشخص میشه که خیلی از معامله گران پیوسته در حال تغییر دوره زمانی نمودار خود بوده و همچنان به فعالیت خودشون در بازار ادامه میدن.


نظرات کاربران در مورد تایم فریم چیست و چه کاربردی در تحلیل تکنیکال دارد؟
سوال امنیتی :6+48 = ?