انواع سفارشات در بازار ارزهای دیجیتال کدامند؟

1401/11/07
انواع سفارشات در بازار ارزهای دیجیتال کدامند؟

سفارشات خرید و فروش مختلفی در بازار ارزهای دیجیتال برای کنترل سفارش وجود داره! به کمک این سفارشات میشه در زمان خرید و فروش ارز دیجیتال چندین دستورالعمل و شرط متفاوت رو در قالب یه دستورالعمل در سیستم ثبت کرد. بهتره بدونین روش های سفارش گذاری متنوع ویژگی جذابی هست که به یه تریدر و معامله گر قدرت مانور خوبی در مدیریت سرمایه و پیاده سازی استراتژی های مختلف میده و در نتیجه کسب سود رو برای اون راحت تر و البته به صورت حرفه ای تر امکان پذیر می کنه. شما می تونین با آشنایی با انواع سفارشات در بازار ارزهای دیجیتال، خرید و فروش های خودتون رو انجام داده و سود زیادی به دست بیارین.

این روزها خرید ارز دیجیتال به فعالیتی سودآور در حوزه مالی تبدیل شده. با این حال نباید از یاد برد که این فعالیت خیلی سوداگرانه می تونه در کنار سودهای هنگفت، ضررهای جبران ناپذیری رو هم روی دست معامله گران باقی بذاره. از این رو یادگیری چند و چون ابزارهای معاملاتی مثل نحوه سفارش گذاری و انواع سفارش در ارز دیجیتال برای مشتاقان داد و ستد ارزهای دیجیتال خیلی ضروری هست. به همین منظور ما سعی می کنیم در مقاله انواع سفارشات در بازار ارزهای دیجیتال، اطلاعاتی در مورد سفارش در بازار به شما ارائه کنیم و به معرفی بهترین سفارشات در بازار ارزهای دیجیتال بپردازیم تا این سفارشات رو بشناسین.

مفهوم سفارش در ترید چیست؟

مفهوم سفارش در ترید چیست؟

اگه در بازار ارزهای دیجیتال فعالیت داشته باشین، احتمالا اسم سفارش در ترید رو شنیدین و خواستین تا اطلاعاتی در مورد این مفهوم به دست بیارین و شاید این سوال واسه شما هم پیش اومده باشه که مفهوم سفارش در ترید چیست؟ ما می تونیم در پاسخ به این سوال بگیم که سفارش ابزاری برای خرید و فروش ارزهای دیجیتال در صرافی هاست. مثلا اگه در یه صرافی درخواستی رو برای مبادله بیت کوین با یه ارز دیجیتال دیگه مثل تومان ثبت کنین، این درخواست همون سفارش هست. همه سفارش ها از نوع سفارش خرید یا سفارش فروش هستن. افراد می تونن با ثبت انواع سفارش ها در یه پلتفرم معاملاتی مثل صرافی ارز دیجیتال خرید یا فروش خودشون رو انجام بدن.

جالب اینجاست که بدونین معامله ارزهای دیجیتال در صرافی با استفاده از سفارشات خرید و فروش انجام میشه. این سفارش ها قراردادهای ساده ای هستن که به شما امکان میدن تا مشخص کنین کدوم ارز دیجیتال رو به چه مقدار و به چه قیمتی می خواهین بخرین. همچنین می تونین چیزی رو که می خواهین بفروشین و شرایطی که تحت اون مایل به فروش اون هستین رو وارد کنین. صرافی ها انواع مختلفی از سفارش ها رو ارائه میدن که هر کدوم کاربرد خاص خودشون رو دارن. رایج ترین انواع سفارش شامل سفارش فوری و سفارش بازار هست.

بهترین سفارشات در بازار ارزهای دیجیتال

بهترین سفارشات در بازار ارزهای دیجیتال

صرافی های ارز دیجیتال امکان انجام سفارش های مختلفی رو برای سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال در اختیار کاربرات می ذاره که هر کدوم یه کاربرد ویژه ای دارن. سفارش های مختلف به تریدرها این امکان رو میدن تا با انعطاف بیشتری ارزهای دیجیتال خودشون رو بخرن، بفروشن، قیمت هدف برای خرید و فروش خودشون رو تعیین کنند و برای نهایی کردن معامله یه زمان بندی در نظر بگیرن. به همین منظور ما سعی می کنیم در این بخش از مقاله به معرفی بهترین سفارشات در بازار ارزهای دیجیتال بپردازیم تا با این سفارشات آشنایی داشته باشین.

  • سفارش بازار(Market Order)

یکی از بهترین سفارشات در بازار ارزهای دیجیتال که می تونین با استفاده از این روش معاملات خودتون رو انجام بدین، سفارش بازار یا Market Order هست. سفارش بازار نوعی سفارش فوری برای خرید بایننس کوین یا فروش در قیمت لحظه ای بازار هست. در اصل در این نوع سفارش معامله گر فقط اجازه داره مقدار ارز دیجیتال رو مشخص کنه و قیمت خرید یا فروش رو به صرافی بسپاره. اگه می خواهین از این سفارش استفاده کنین، یکم احتیاط به خرج بدین. چون ممکنه قیمتی که در اون سفارش نهایی میشه به مذاق شما خوش نیاد.

  • سفارش محدود(Limit Order)

سفارش محدود یا Limit Order سفارشی هست که به تریدر این امکان رو میده تا مقدار دارایی و قیمت پیشنهادی خودش رو برای خرید و فروش مشخص کنه. مثلا شما می تونین در این بخش تعیین کنین که صرافی 1 واحد بیت کوین رو روی قیمت 30 هزار دلار برای شما خریداری کنه. صرافی هم زمانی که قیمت بیت کوین به این عدد برسه به صورت خودکار سفارش شما رو فعال می کنه. تا زمانی که کاربر این سفارش رو لغو نکنه، سفارش به صورت باز در صرافی می مونه. بعضی وقت ها پیش میاد که کاربر بعد از چند هفته یادش بره که یه سفارش خرید و فروش در صرافی ثبت کرده.

  • سفارش استاپ(Stop Order)

یکی دیگه از بهترین سفارشات در بازار ارزهای دیجیتال، سفارش استاپ یا Stop Order هست که معامله با استفاده از این سفارش از معامله خودش محافظت می کنه. به دلیل اینکه بازار ارزهای دیجیتال 24 ساعته هست و یه معامله گر نمی تونه همیشه منتظر رسیدن قیمت به حد سود یا حد ضرر خودش باشه، می تونه از قبل سفارش فروش خودش رو روی این اعداد ثبت کنه. این کار با استفاده از بخش استاپ اوردر انجام میشه. در این قسمت شما به صرافی حد سود و حد ضرر خودتون رو اعلام می کنین و صرافی بعد از رسیدن قیمت به اهداف مشخص شده معامله رو می بنده.

جمع بندی و نتیجه:

ما سعی کردیم در مقاله انواع سفارشات در بازار ارزهای دیجیتال، اطلاعاتی در مورد سفارش در بازار به شما ارائه کنیم و به معرفی بهترین سفارشات در بازار ارزهای دیجیتال بپردازیم تا این سفارشات رو بشناسین. همونطور که گفتیم، سفارش ابزاری برای خرید و فروش ارزهای دیجیتال در صرافی هاست. مثلا اگه در یه صرافی درخواستی رو برای مبادله بیت کوین با یه ارز دیجیتال دیگه مثل تومان ثبت کنین، این درخواست همون سفارش هست. همه سفارش ها از نوع سفارش خرید یا سفارش فروش هستن. از جمله از بهترین سفارشات در بازار ارزهای دیجیتال می تونیم به سفارش بازار(Market Order)، سفارش استاپ(Stop Order)، سفارش محدود(Limit Order) اشاره کنیم.


نظرات کاربران در مورد انواع سفارشات در بازار ارزهای دیجیتال کدامند؟
سوال امنیتی :6+69 = ?