ارز دیجیتال لایو پیر Livepeer چیست؟(معرفی کیف پول های ارز دیجیتال LPT)

1401/06/23
ارز دیجیتال لایو پیر Livepeer چیست؟(معرفی کیف پول های ارز دیجیتال LPT)

ما قصد داریم در مقاله ارز دیجیتال لایو پیرLivepeer چیست؟ به بررسی ارز دیجیتال Livepeer، آینده لایو پیر و کیف پول های ارز دیجیتال لایو پیر  یا LPT بپردازیم. شاید تا به الان اسم کریپتوکارنسی رو شنیده باشین و از خودتون پرسیدین که کریپتوکارنسی چیه؟ کریپتوکارنسی از دو واژه کریپتو به معنی رمزنگاری و کارنسی به معنی ارز تشکیل شده. همونطور که می دونین واحد ارز دیجیتال نیز یک مفهوم گسترده هست که به نوبه خود، شامل رمز ارز هم میشه. در واقع، واحد ارز دیجیتال گروه بزرگی از هر گونه دارایی پولی هست که به صورت دیجیتال می تونه کنترل شده یا کنترل نشده باشه. همچنین رمزارز یک ارز دیجیتال یا ارز مجازی هست که از علم رمزنگاری برای امنیت شبکه و معامله ها استفاده می کنه.
با گسترش بازار کریپتوکارنسی ها و ورود سرمایه های بزرگ به این بازار، ارزهای دیجیتال متنوعی وارد این بازار شدن که هر کدوم با توجه به ویژگی ها و کاربردهاشون سرمایه ای به دست آوردن. شاید در این میان اسم ارز لایو پیر رو شنیده باشین و خواستین که اطلاعاتی راجب این ارز به دست بیارین. ما سعی می کنیم در مقاله ارز دیجیتال لایو پیر چیست؟ به بررسی ارز دیجیتال Livepeer، آینده لایو پیر و کیف پول های ارز دیجیتال LPT بپردازیم.

ارز دیجیتال لایو پیر چیست؟

ارز دیجیتال لایو پیر چیست؟

در پاسخ به سوال ارز دیجیتال لایو پیر Livepeer چیست؟ می تونیم این جواب رو بدیم که ارز لایو پییر با نماد اختصاری LPT یک ارز دیجیتال یا شکلی از دارایی دیجیتال هست که در زمان نوشتن این مقاله با داشتن ارزش بازار حدود 681.45 میلیون دلار و سهم 0.03 درصدی از کل بازار، در رتبه 107 بازار کریپتوکارنسی قرار داره. به عبارتی ارز دیجیتال Livepeer که در سال 2017 راه اندازی شد، اولین پروتکل شبکه پخش زنده ویدویی، که کاملا غیر متمرکز هست و هدف پروتکل لایو پییر، تبدیل شدن به یک جایگزین کارآمد مبتنی بر بلاک چین و از نظر اقتصادی کارآمد برای راه حل های پخش متمرکز برای همه شرکت کننده های پخش کننده جدید و موجود هست.
به عبارت دیگه، پروتکل لایو پییر یک پلتفرم غیر متمرکز و مقیاس پذیر منبع باز برای رمزگذاری جریان های ویدویی زنده یا بر اساس تقاضا هست که با هدف بلندپروازانه بهبود قابلیت اطمینان پخش ویدئو و در عین حال کاهش قابل توجه هزینه های پخش، در حال ساخت یک زیرساخت همتا به همتا هست که توسط بلاک چین اتریوم ایمن شده. همچنین پروتکل لایو پیر می تونه توسط پخش کننده هایی مثل Twitch یا YouTube برای کاهش پهنای باند بالا و هزینه های سرویس ابری مرتبط با رمزگذاری ویدیو استفاده بشه.
همونطور که گفتیم، پروتکل Livepeer یک پلتفرم سرویس مقیاس پذیر برای استارتاپ ها و سازمان هایی هست که به دنبال اضافی کردن ویدیوی زنده یا درخواستی به پیشنهادهای خود هستن. همچنین پروتکل لایو پیر در هسته خودش، یک پروتکل مبتنی بر اتریوم برای رمزگذاری ویدیو هست که به فرمت مجدد یک ویدیو برای مطابقت با پهنای باند و دستگاه های مختلف اشاره داره.

بنیانگذاران ارز دیجیتال لایو پیر:

بنیانگذاران ارز دیجیتال لایو پی

نوبت این رسیده تا در این قسمت از مقاله ارز دیجیتال لایو پیر چیست؟ به معرفی بنیانگذاران ارز دیجیتال LPT بپردازیم. همونطور که گفتیم، پروتکل لایو پیر یک پروتکل منبع باز هست. یعنی توسعه دهنده ها می تونن آزادانه به کدهای زیرین در Github کمک کنند. پروتکل Livepeer در فوریه 2017 توسط داگ پتکانیکس(Dough Petkanics) و اریک تانگ(Eric Tang) دو مهندس نرم افزاری که به مدت تقریبا 10 سال روی چندین استارتاپ کار کرده بودن، راه اندازی شد. داگ و اریک در سال 2016 و به واسطه اتریوم وارد صنعت رمز ارزها شدن. همچنین این دو نفر بسیار مجذوب مشوق های اقتصادی قابل ساخت توسط توکن ها بودن و نقش مهمی رو در توسعه استاندارد توکن غیر قابل تعویض اتریوم یعنی ERC721 که برای ساخت NFT ها به کار میره، ایفا کردن.
داگ پتکانیکس در سال 2006 در رتشه علوم کامپیوتر از دانشگاه پنسیلوانیا فارغ التحصیل شد که از اون زمان، او بخشی جدایی ناپذیر از چندین نام بزرگ مثل Groupon و Wildcard بوده. همچنین داگ در سال 2006 به عنوان تحلیلگر به سازمان Accenture پیوست و در سال 2010 پروتکل Hyperpublic رو تاسیس کرد که گروپون بعدا اون رو خریداری کرد. اریک تانگ نیز در رشته مهندسی برق و کامپیوتر از داشنگاه کارنگی ملون فارغ التحصیل شد که در سال 2008 به عنوان توسعه دهنده نرم افزار به Next Jump پیوست و در سال 2010 مدیر محصول Clickable شد. اریک تانگ در سال 2010 با داگ پتکانیس همکاری کرد و پروتکل Hyperpublic رو تاسیس کردن.
داگ و اریک متوجه کمبود یک پلتفرم ویدویی غیر متمرکز در اتریوم شدن. اون ها با توجه به علاقشون در فناوری های ویدویی و تجربشون در مهندسی زیرساخت، تصمیم به آزمایش این ایده گرفتن که از ابتدای راه اندازی پروتکل Livepeer، ماموریت این شبکه ساخت یک زیرساخت ویدیویی باز در جهان بوده.

نحوه کار پروتکل Livepeer:

Livepeer

در این قسمت از مقاله به بررسی نحوه کار پروتکل لایو پیر می پردازیم. معماری توزیع شده پروتکل لایو پیر برای ارائه مراکز محتوای ویدیویی حول نقش کلیدیش یعنی ارکستوراتورها تشکیل شده و شرکت کننده هایی که قدرت محاسباتی کافی دارن، می تونن با اختصاص منابع برای رمزگذاری و توزیع ویدیو از طرف پخش کننده ها و توسعه دهنده ها به ارکستراتور تبدیل بشن.

به عنوان مثال یک توسعه دهنده اپلیکیشن رو در ننظر بگیرین که پلتفرمی رو با استفاده از پروتکل لایو پیر ایجاد کرده تا به پخش زنده بازی های بسکتبال دبیرستان اختصاص داده شده. مربی تیم که به دنبال پخش بازی هست، به سادگی وارد برنامه میشه و رکورد رو فشار میده و هرگز نگران پیچیدگی های فنی که پروتکل لایو پیر در پشت صحنه انجام میده، نباشه. در همین حال، ارکسترهای پروتکل Livepeer، کسانی که دارای منابع کامپیوتری اضافی هستن، رویداد رو برای شبکه ها و دستگاه های مختلف رمزگذاری میکنن. به این تریب ارکسترها ابتدا باید توکن هایLPT رو به اشتراک بذارن تا از اجرای کار با کیفیت مطمئن بشن.
توجه به این نکته مهمه که در حالی که LPT توکن پروتکلی هست که نحوه توزیع کار در شبکه رو هماهنگ می کنه، اما وسیله تبادل توکن برای پرداخت خدمات در پروتکل Livepeer نیست. همچنین پروتکل لایو پیر تشخیص میده که همه دارندگان توکن LPT ممکنه تخصص یا قدرت محاسباتی لازم رو برای ایفای نقش یک ارکستر رو نداشته باشن. بنابراین نقش نماینده ایجاد شد. نمیاندگان تصمیم می گیرن توکن LPT خودشون رو با ارکستراتورهایی که معتقدن با کیفیت و صادقانه در فرآیند رمزگذاری ویدیو مشارکت دارن، به اشتراک بذارن. در واقع میشه گفت ارز لایو پیر برای اینکه بتونه درخواست های کدگذاری ویدیوهایی رو که انجام بده، به سامان دهنده های خودش تکیه می کنه.

ویژگی های ارز دیجیتال LPT:

ارز دیجیتال LPT

همونطور که گفتیم با گسترش بازار کریپتوکارنسی، ارزهای دیجیتال متوعی پا به این بازار گذاشتن و هر کدوم با توحه به ویژگی های خودشون، سرمایه ای به دست آوردن. به همین منظور ما در این قسمت از مقاله ارز دیجیتال LPT چیست؟ به بررسی ویژگی های ارز دیجیتال LPT می پردازیم. پروتکل Livepeer یک پروژه منحصر به فردی هست چون هدف اون ایجاد انقلابی در صنعت پخش با استفاده از قدرت های فناوری بلاک چین هست. پلتفرم منبع باز به کاربران و توسعه دهنده ها این امکان رو میده تا آزادانه در مدیریت و بهبود پلتفرم مشارکت کنن.
قابلیت های رو به رشد دوربین های دیجیتال برای تولید محتوای ویدیویی با کیفیت بالا باعث توسعه صنعت پخش میشه و پروتکل لایو پیر قصد داره به کاربران اجازه بده تا از قدرت محاسباتی غیر متمرکز و انگیزه های موجود در ارزهای دیجیتال برای راه اندازی و مشارکت بهره مند شده و به این ترتیب این فرایند تقویت بشه. همچنین پروتکل Livepeer در حال تبدیل شدن به یک پلتفرم صنعتی پیشرو هست، چون به کاربران اجازه میده به روش های متعددی مشارکت کنن. علاوه بر این، پروتکل لایو پیر فرصت هایی رو برای مصرف محتوای پرداختی، سرویس های ویدیویی اجتماعی، مقیاس پذیر خودکار، روزنامه نگاری زنده غیر قابل سانسور و برنامه های DAPP با قابلیت ویدیو ارائه میده.
به عبارتی ارز دیجیتال LPT در حال تغییر روند پخش زنده ویدیو هست و در راه تبدیل شدن به یک رهبر در این صنعت قرار داره. همچنین پروتکل لایو پیر که بر بستر شبکه بلاک چین اتریوم قرار داره، از هزاران کاربر توزیع شده قدرت می گیره و به توسعه دهنده ها اپلیکیشن های استریم آنلاین امکان دسترسی به ترسکودینگ امن، با کیفیت و مقزون به صرفه رو میده. جالب اینجاست که بدونین که نودهای این شبکه در تابستون سال 2020 در هر هفته 10 هزار تا 20 هزار دقیقه ویدئو رو پردازش می کردن.

کاربرد ارز دیجیتال لایوپیپر:

ارز دیجیتال LPTر

اگه همچنان از کارایی و کاربرد دقیق ارز دیجیتال لایو پیر مطلع نشدین، هیچ جای نگرانی نداره چون در این بخش از مقاله ارز دیجیتال LPT چیست؟ برخی از کاربردهای ارز لایو پیر رو برای شما شرح می دیم. سیستم این ارز دیجیتال برای کاهش هزینه های زیرساختی، شامل کدگذاری ویدیو کمی پیچیده هست. بنابراین اگه انتظار دارین که در پایان فرآیند تولید، ویدیویی با لوگو LPT یا نرم افزار مخصوص این پروتکل مشاهده کنین، اشتباه تصور کردین.
پروتکل لایو پیر جایگزین یوتیوب و سایر پلتفرم های ویدیویی نیست، ممکنه محتوایی رو مشاهده کنین که اصلا متوجه همکاری LPT در اون ویدیو نشین. همچنین کاربرد توکن LPT در کمک به توسعه دهنده و تولیدکننده های در کاهش فرآیند تولید ویدیو هست. از طرف دیگه، هر بیننده برای تماشای ویدیو دلخواهش باید یک سری هزینه های مخفی پرداخت کنه که این هزینه ها می تونه شامل تبلیغات روی ویدیو، فروش داده ها و سایر مخارج تحمیلی باشه. ارز دیجیتال لایو پیپر با ترفند بسیار جالبی اقدام به پیشروی در تبدیل شدن به یک ارز دیجیتال مطرح در زمینه کدگذاری ویدیو کرده. به این ترتیب زمانی که توسعه دهنده های نرم افزار، درخواست کدگذاری می کنن، این تیم از طریق سامان دهنده های خود به درخواست های رسیدگی می کنه.
توکن LPT نیز توکن ارز دیجیتال لایو پیپر هست. این توکن جوری طراحی شده تا به عنوان یک مکانیسم هماهنگی و انگیزشی عمل کرده و به حفظ شبکه تا حد امکان به صورت مقرون به صرفه، قابل اعتماد و ایمن کمک کنه. این توکن به عنوان یک مکانیسم پیوندی عمل می کنه تا از نظر مالی به ارکستراتورها انگیزه بده تا صادقانه فعالیت داشته باشن و به این صورت شبکه رو ایمن می کنه. همچنین از اونجایی که معماری غیر متمرکز پروتکل لایو پیر جایگزینی رو برای زیرساخت های پر هزینه و متمرکزی که به طور سنتی بر اون تکیه می کردن، به پخش کننده های ویدویی ارائه میده.

بررسی و تحلیل آینده لایو پیر:

آینده لایو پیر

یکی از معیارهایی که معامله گران و سرمایه گذاران ارزهای دیجیتال، در حین سرمایه گذاری بهش توجه دارن، قیمت و آینده ارز دیجیتال مورد نظر هست. به این منظور ما در این بخش از مقاله ارز دیجیتال LPT چیست؟ به بررسی قیمت و آینده لایو پیر می پردازیم. در ابتندا لازمه تا بگیم عوامل مختلفی بر آینده ارزهای دیجیتال تاثیر می ذارن. میزان موفقیت ارز دیجیتال لایو پیر در آینده نیز در آینده یکی از عوامل تاثیرگذار هست. همچنین گسترش مقیاس پذیری پروتکل لایو پیر نیز باعث میشه که آینده LPT درخشان بشه.
در صورتی که پروتکل Liveprre بتونه خدماتی رو مشابه گزینه های متمرکز ارائه بده و این خدمات با هزینه کمتری همراه باشه، می تونه آینده LPT خوب پیش بره. همچنین چیزی که تا به امروز از اون مطمئن هستیم، این هست که شرکت گری استیل، صندوق LPT به وجود اورده و تا به امروز میلیون ها توکن از اون رو خریداری کرده. این شرکت حتما برای عمل انجام داده هاش دلیل خوب و قابل قبولی داره. به روایتی دیگه، حتما آینده لایو پیر رو درخشان پیش بینی کرده که حاضر شده به این شکل روی اون سرمایه گذاری کنه. علاوه بر این، آینده لایو پیر به توانایی گسترش مقیاس پذیری به منظور پاسخ گویی به تقاضاها نیز بستگی داره.
به طور کلی در این زمینه میشه گفت میزان موفقیت ارز لایو پیر به توانایی اون در گسترش مقیاس پذیری بستگی داره و اینکه تا چه اندازه این رمز ارز دیجیتال می تونه پاسخگوی میزان تقاضاها باشه. بنابراین به طور کلی میشه این نتیجه رو گرفت که اگه این شبکه بتونه کیفیت خدمات خودش رو با هزینه کمتری به مصرف کننده ها ارائه بده، می تونه گزینه مناسبی برای سرمایه گذاران و فعالیتی سودآور در آینده باشه چون با توحه به این موضوع، آینده LPT درخشان میشه.

معرفی کیف پول ارز دیجیتال لایو پیر:

کیف پول ارز دیجیتال لایو پیر

بعد از اینکه اطلاعاتی در مورد ارز دیجیتال LPT و آینده LPT به دست آوردین، احتمالا قصد سرمایه گذاری و خرید لایو پیر رو داشته باشین. ولی بهتره قبل از اینکه اقدام به سرمایه گذاری و خرید لایو پیر بکنین، با کیف پول های ارز دیجیتال لایو پیر آشنا بشین تا در ذخیره سازی و نگهداری از ارز لایو پیر دچار مشکل نشین. به همین منظور ما در این قسمت از مقاله ارز دیجیتال LPT چیست؟ به بررسی و معرفی کیف پول های ارز دیجیتال لایو پیر می پردازیم. همونطور که می دونین با گسترش بازار ارزهای دیجیتال، افراد زیادی روی ارزهای دیجیتال سرمایه گذاری کردن و یکی از چالش های عمده ای که باهاش روبرو بودن، پیدا کردن کیف پول ارز دیجیتال امن و مناسب برای نگهداری از دارایی هاشون هست.
از اونجایی که ارز دیجیتال لایو پیر یک توکن مبتنی بر استاندارد ERC20 هست، می تونین این ارز دیجیتال رو در همه کیف پول هایی که از شبکه اتریوم پشتیبانی می کنن، ذخیره کنین. از جمله معروف ترین کیف پول هایی که میشه برای مدیریت رمز ارز لایو پیر از اون ها استفاده کرد، کیف پول های سخت افزاری و نرم افزاری هستن. کیف پول های سخت افزاری، نمونه هایی از والت های دیجیتالی هستن که می تونین این والت ها رو خریداری کنین و توکن های LPT خودتون رو در این والت ذخیره کنین. این والت ها سطح امنیتی بالایی دارن ولی به دلیل اینکه هزینه بالایی دارن، زیاد مورد استقبال قرار نمی گیرن.
والت های نرم افزاری نیز نمونه هایی از کیف پول های دیجیتالی هستن که در معامله گران بازار ارزهای دیجیتال قرار می گیرن. این والت ها به دلیل اینکه هزینه راه اندازیشون رایگانه و کارایی راحت تری دارن، مورد استقبال قرار می گیرن. کیف پول نرم افزاری تراست ولت و اتمیک ولت نمونه هایی از والت های نرم افزاری ارز دیجیتال لایو پیر هستن که در ادامه هر کدوم از این والت ها رو مورد بررسی قرار می دیم.

کیف پول نرم افزاری تراست ولت (Trust Wallet):

Trust Wallet

یکی از کیف پول های ارز دیجیتال لایو پیر، والت نرم افزاری تراست ولت هست. Trust Wallet یک نرم افزار کیف پول رمزنگاری شده هست که به شما امکان میده تا ارزهای رمزنگاری شده مختلف رو با خیال راحت تجارت کنین. این نرم افزار یک کلید دسترسی امن برای شما فراهم می کنه تا دارایی های شما رو در برابر دسترسی غیر مجاز ایمن نگه داره. این کیف پول همچنین از چندین ارز دیجیتال پشتیبانی می کنه و شما رو قادر می کنه تا چندین کوین رو خریداری و نگهداری کنین. علاوه بر این، تراست ولت محصول شخصی به نام ویکتور رادچنکو، یک توسعه دهنده نرم افزار اوکراینی مستقر در ایالات متحده هست.
ویکتور کیف پول تراست ولت رو به عنوان ابزاری برای نگه داشتن توکن های ERC20 که از طریق ICO به دست میاد، آغاز کرد. این قابلیت پشتیبانی از توکن های با استاندارد ERC20 در مدت زمان کوتاهی هزاران کاربر اولیه رو به خودش جلب کرد که این محبوبیت روز افزون کیف پول مورد توجه صرافی بایننس قرار گرفت که پروژه رو با مبلغی نامعلوم در سال 2018 خریداری کرد. همچنین این والت با استفاده از یک عبارت 12 کلمه ای راه حل موثری رو ارائه میده. به این ترتیب کاربران هنگام نصب، این عبارت رو برای ذخیره ایمن به دست میارن. مقاله آموزش نصب و استفاده از تراست ولت در سایت ایران بایننس وجود داره و می تونین در صورت لزوم اون رو مطالعه کنین.

کیف پول نرم افزاری اتمیک ولت (Atomic Wallet):

Atomic Wallet

یکی دیگه از کیف پول های ارز دیجیتال LPT، والت نرم افزاری اتمیک ولت هست. Atomic Wallet یکی از پر کاربردترین و معتبرترین کیف پول های دیجیتالی هست. این والت صرافی داخلی نیز داره که در این نرم افزار، کاربران با استفاده از کلیدهای خصوصی و نسخه پشتیبان به صورت کامل روی سرمایه خودشون کنترل دارن. همچنین در کیف پول اتمیک وات از امکانات جدید بلاک چین نیز استفاده شده. علاوه بر این، کیف پول اتمیک قابلیت ذخیره و پشتیبانی بیش از 300 ارز دیجیتال مختلف رو بر عهده داره و شما به راحتی می تونین ارزهای دیجیتال مختلف رو در این والت ذخیره و نگهداری کنین.
کیف پول اتمیک با بیش از 2 میلیون کاربر فعال به صورت ماهانه و نیم میلیارد دلار گردش مالی دارای بزرگترین سیستم معامله ارز دیجیتال لحظه ای هست. همچنین این والت برای همه سیستم عامل های اصلی در دسترس هست. امنیت کیف پول نیز یکی از مهم ترین معیارهایی هست که برای انتخاب اون باید در نظر داشته باشین. کیف پول اتمیک به این منظور، با قابلیت Feature-Packed خدمات خودش رو به صورت استاندارد و شفاف ارائه کرده که همین ویژگی ها باعث شده تا این والت جزو امن ترین والت های حال حاضر هست.

جمع بندی و نتیجه:

ما سعی کردیم در مقاله ارز دیجیتال LPT چیست؟ به بررسی ارز دیجیتال Livepeer، آینده لایو پیر و کیف پول های ارز دیجیتال LPT بپردازیم. همونطور که گفتیم، پروتکل Livepeer یک پلتفرم سرویس مقیاس پذیر برای استارتاپ ها و سازمان هایی هست که به دنبال اضافی کردن ویدیوی زنده یا درخواستی به پیشنهادهای خود هستن. همچنین اگه قصد سرمایه گذاری و خرید LPT رو دارین، می تونین از صرافی ایران بایننس استفاده کنین.


نظرات کاربران در مورد ارز دیجیتال لایو پیر Livepeer چیست؟(معرفی کیف پول های ارز دیجیتال LPT)
سوال امنیتی :8+64 = ?