قوانین جدید ارزهای دیجیتال در ایتالیا

1400/12/01
قوانین جدید ارزهای دیجیتال در ایتالیا

در تاریخ 14 فوریه، ایتالیا قوانین جدید ضد پولشویی را برای انواع صرافی ارزدیجیتال در این کشور منتشر کرده است. که در این قوانین تصویب شد، تمامی کاربرانی که قصد خرید و فروش ارزهای دیجیتال را دارند، باید در صرافی ها ثبت نام و احراز هویت کنند و گزارش ان را به ارائه دهندگان خدمات دارایی مجازی یا (VASP) که با دستورالعمل گروه ویژه اقدام مالی (FATF) برای صرافی های ارز دیجیتال مطابقت دارد ثبت کنند. اخبار حاکی از آن است که این قوانین در ایتالیا آماده اجرا است.
VASP در حقیقت یک موسسه است که فعالیت آن در حوزه دارایی های مجازی است. سرویس هایی از جمله خدمات کیف پول، ترید ارز با اصول و قوانین مبتنی بر بازار، مبادلات ارزهای دیجیتال و دیگر خدمات در این حوض توسط این سازمان مورد بررسی قرار می گیرد.
این سند مشخص می کند که چه چیزی از VASP ها برای ثبت نام در صرافی های ارز دیجیتال مورد نیاز است. بر اساس این سند، اگر صرافی ها بخواهند هر گونه خدمات مرتبط با دارایی دیجیتال را در کشور ارائه دهند، ثبت نام کاربران در پلتفرم آنها الزامی است.

قوانین جدید برای صرافی ها در کشور ایتالیا

قوانین جدید درست زمانی منتشر شد که قانونگذاران اتحادیه اروپا (EU) در حال آماده شدن برای شروع بحث در مورد بسته نظارتی پیشنهادی برای دارایی های کریپتو هستند. بسته نظارتی پیشنهادی به دنبال تعیین استانداردها و الزامات در سطح اتحادیه اروپا برای صادرکنندگان، ارائه دهندگان خدمات و کاربران ارزهای دیجیتال است.
مهم‌تر از همه، این کشور به دنبال ایجاد مجوزی برای صرافی های ارز دیجیتال است که به صرافی ها اجازه می‌دهد در صورت ثبت کامل و مطابقت کامل در یک حوزه قضایی اتحادیه اروپا، به راحتی در تمام کشورهای عضو اتحادیه اروپا فعالیت کنند. با این حال، قوانین جدید ایتالیا شامل الزاماتی است که کاملاً با قوانین بلندپروازانه اتحادیه اروپا برای VASP ها همخوانی ندارد.

کلیات قوانین جدید رمز ارزها در کشور ایتالیا

در این سند آمده است: برای واجد شرایط بودن برای ثبت نام در فهرست ویژه VASP های تایید شده در ایتالیا، همه نهادها باید از ماده 17 دستورالعمل 2008 مربوط به قراردادهای اعتباری پیروی کنند. طبق این ماده، هر VASP از یکی دیگر از کشورهای اتحادیه اروپا باید یک مرکز دائمی یا سازمان پایدار در ایتالیا داشته باشد تا بتواند به عنوان یک VASP تایید شده ثبت نام کند.
بر این اساس، VASPهایی که در سایر کشورهای عضو اتحادیه اروپا ثبت شده اند، باید یک شعبه یا شرکت تابعه ایتالیایی راه اندازی کنند تا بتوانند با مشتریان ایتالیایی کار کنند. VASPهای مستقر در کشورهای ثالث باید یک شرکت تابعه ایتالیایی را در خود جای دهند.

خرید و فروش بیش از 500 ارز دیجیتال در صرافی ارز دیجیتال ایران بایننس

مطالعه اخبار ارزهای دیجیتال در بروز بودن در این مارکت بسیار مهم است. با آپدیت بودن اطلاعات شما در این بازار فرایند خرید ارز دیجیتال را میتوانید هوشمندانه انجام بدهید. مثلا با خرید تتر و نگهداری آن میتوانید در زمان مناسب خرید بیت کوین را از صرافی های خارجی انجام دهید و یا اینکه بصورت مستقیم از صرافی ارز دیجیتال ایرانی اینانس انجام دهید.


نظرات کاربران در مورد قوانین جدید ارزهای دیجیتال در ایتالیا
سوال امنیتی :5+80 = ?