ارز دیجیتال گالا چیست؟(بررسی کامل ارز GALA)

1401/06/20
ارز دیجیتال گالا چیست؟(بررسی کامل ارز GALA)


ما می خواهیم در مقاله ارز دیجیتال گالا چیست؟ اطلاعاتی در مورد ارز GALA، آینده گالا و کیف پول ارز دیجیتال گالا برای شما ارائه کنیم. شاید در سال های اخیر اصطلاحاتی مث ارزهای دیجیتال و رمز ارزها رو شنیده باشین. بهتره بدونین که با رشد اقتصاد دیجیتال، استفاده از ارزهای دیجیتال نیز به سرعت در حال افزایش هست و به صورت اهسته جایگزین پول های فیزیکی یا همون ارزهای فیات میشه. همچنین ارز دیجیتال نوعی پول هست که هیچ گونه فرم فیزیکی نداره و تراکنش های مربوط به اون با استفاده از رایانه یا کیف پول الکترونیکی متصل به اینترنت یا شبکه های خاص انجام میشه.

احتمالا همه ما می دونیم که یکی از صنایعی که در چند سال اخیر به میزان زیادی سود برده، صنعت بازی سازی هست. با این حال، ممکنه برخی از سرمایه گذاران مطلع نباشن که بازار جهانی بازی در حال حاضر 180 میلیارد دلار ارزش داره. این رقم نشون میده سریع ترین و در دسترس ترین شیوه سرگرمی در سطح جهان در مسیر قابل توجهی قرار داره. همچنین برای مقایسه و درک بیشتر اهمیت صنعت بازی، باید بدونین که صنعت جهانی فیلم 100 میلیارد دلار ارزش داره و ارزش کل ورزش های امریکای شمالی مجموعا 73 میلیارد دلار از نظر درامد سالانه هست.

به عبارت دیگه در سال های اخیر بازی های کریپتویی به عنوان یکی از موضوعات جذاب برای تعریف پروژه های مختلف در بازار رمز ارزها بوده. همچنین با تعریف توکن های غیر مثلی در عمل مسیر برای تولید بازی های کریپتویی و بلاک چینی هموار شد. بهتره بدونین که ارز گالا نیز به عنوان توکن اختصاصی یکی از پروژه های کریپتویی تحت عنوان Gala Games شناخته میشه. علاوه بر این، در قالب این پلتفرم بازی های متفاوت و گوناگونی راه اندازی شدن که افراد بدون نیاز به داشتن دانش بلاک چین، می تونن از اون ها لذ ببرن. شاید دوست داشته باشین اطلاعاتی در مورد ارز GALA به دست بیارین. به همین منظور ما در مقاله ارز دیجیتال گالا چیست؟ اطلاعاتی در مورد ارز گالا، کیف پول ارز دیجیتال GALA و اینده گالا برای شما ارائه می کنیم.

ارز دیجیتال گالا چیست؟

ارز دیجیتال گالا چیست؟

در پاسخ به سوال ارز دیجیتال گالا چیست؟ می تونیم این جواب رو بدیم که ارز دیجیتال گالا با نماد اختصاری GALA نوعی ارز دیجیتال یا شکلی از دارایی دیجیتال هست که در زمان نوشتن این مقاله با داشتن ارزش بازار حدود 1.97 میلیارد دلار و سهم 0.10 درصدی از کل بازار، در رتبه 53 بازار کریپتوکارنسی ها قرار داره. همچنین ارز دیجیتال گالا یکی از ارزهای دیجیتالی هست که از سال گذشته تا کنون رشد زیادی داشته و همه سرمایه گذاران و هولدرهای ارز دیجیتال گالا رو خیلی خوشحال کرده. علاوه بر این، ارز GALA یه ارز دیجیتال در حوزه بازی های بلاک چینی هست که توسنته بازی های جذاب و پرطرفداری رو معرفی کنه که کاربران هم می تونن با بازی کردن درامد به دست بیارن.

به عبارت دیگه ارز GALA نوعی پلتفرم بازی های NFT مبتنی بر بلاک چین هست که هدفش توانمند سازی بازیکن ها برای مالکیت توکن ها غیر مثلی یا NFT مورد استفاده در بازای هست. همچنین ارز گالا یکی از اولین پیشرفت ها از زمان راه اندازی اون در سال 2020 هست. علاوه بر این، وجود ارز گالا تضمین طول عمر ساخت بازی های با کیفیت در بلاک چین هست. اگه دوست دارین بدونین که NFT چیست؟ مقاله ما رو مطالعه کنین.

اگه بخواهیم به زبان ساده تر تعریفی از ارز گالا داشته باشیم، می تونیم بگیم که رمز ارز گالا، ابزار دیجیتال اکوسیستم بازی های گالا هست که بر روی بلاک چین اتریوم کار می کنه و با استاندارد ERC20 مطابقت داره. همچنین این رمز ارز به اکوسیستم گالا گیمز یا Gala Games قدرت میده. گالا گیمز نیز نوعی پلتفرم مبتنی بر بلاک چین با توکن اختصاصی خود هست و کاربران این پروتکل می تونن برای مجهز کردن منطقه بازی خود از این توکن های غیر قابل معاوضه استفاده کنند. بهتره بدونین که ارز دیجیتال گالا برای اولین بار روی شبکه اتریوم راه اندازی شد، ولی در مراحل بعدی به شبکه بایننس اسمارت چین انتقال پیدا کرد.

بنیانگذاران ارز دیجیتال Gala:

بنیانگذاران ارز دیجیتال Gala

نوبه این رسیده تا در این قسمت از مقاله ارز دیجیتال گالا چیست؟ اطلاعاتی در مورد تاریخچه و بنیانگذاران ارز دیجیتال گالا برای شما ارائه کنیم. بهتره بدونین که ارز گالا در سال 2019 با هدف باز تعریف دنیای بازی راه اندازی شد. شخصی به نام اریک شیرمایر نیز یکی از بنیانگذاران و مدیر عامل پروتکل گالا هست. همچنین اریک مدیر عامل سابق Intermix Media، شرکت سازنده Myspace و یکی از بنیانگذاران Zynga هست. علاوه بر این، اریک شیرمایر اولین استعداد فوق ستاره رو با پیشینه خودش از Zynga به تیم اورد.

نام بزرگ بعدی در لیست بنیانگذاران ارز گالا و شخصی با عنوانی که هر بچه ای آرزوش رو داره، جان اسوالد رئیس بازی های پروتکل گالا گیمز هست. همچنین جان اسوالد سابقه ای 15 ساله در صنعت بازی داره که بیشتر اون متعلق به Zynga هست، ولی اخرین نقش او رئیس بخش محصولات در بخش بازی های موبایل در Electronic Arts بود و وظیفه اون در پروتکل گالا، نظارت بر بازی های در حال توسعه هست و با این پیشینه، شخص مناسبی برای اون به نظر می رسه.

وارن مارشال و کریگ ماچت نیز از بنیانگذاران پروتکل گالا هستن که هر دو به طراحی سه بعدی فعالیت می کنن. وارن یکی از بنیانگذاران و مدیر هنری پروتکل گالا هست. همچنین او بیشتر از 20 سال تجربه در این صنعت داره و 5 سال رو در Epic Games که اخرین پروژه او بود، فعالیت کرده. کریگ نیز در حال کار بر روی یه پروژه خاص در پروتکل گالا گیمز هست که Mirandus هست که بعدا وارد اون میشه. علاوه بر این، در اخر می تونیم به جیسون برینکس اشاره کنیم، چون او نیز یکی دیگه از بنیانگذاران پروتکل گالا گیمز هست.

نحوه کار پروتکل Gala:

پروتکل Gala

نحوه کار پروتکل Gala موضوعی هست که می خواهیم در این قسمت از مقاله ارز دیجیتال Gala چیست؟ در مورد توضیحاتی برای شما بدیم. بهتره بدونین که ارز Gala در بازی گالا برای خرید آیتم های درون بازی مورد استفاده قرار می گیره. همچنین پروتکل گالا گیمز، بازی های بسیار متنوعی داره که می تونین فضای جدیدی از بازی رو تجربه کنین. به عبارت دیگه، ارز گالا برای تامین انرژی اکوسیستم بازی های پروتکل گالا گیمز طراحی شده تا از بازی هایی که تصور میشه به نفع سازنده ها و بازیکن ها باشه، پشتیبانی بکنه.

یکی از مهم ترین هدف پروتکل Gala این هست که ماهیت بازی های سنتی و قدیمی رو تا حد زیادی تغییر بده و این پروژه می خواد با اجازه دادن به بازیکن ها برای کنترل دارایی های درون بازی با استفاده از فناوری بلاک چین، تفکر خلاقانه رو دوباره وارد بازی ها کنند. علاوه بر این، یکی از دلیل هایی که می تونیم اینده گالا رو درخشان در نظر بگیریم، افزایش کنترل گیمرها بر بازی هست. همچنین ماموریت پروتکل گالا گیمز این هست که با تولید بازی های بلاک چینی جذاب، شما رو تشویق کنه تا با اون ها بازی کنین.

پروتکل Gala شبکه ای غیر متمرکز هست و توکن GALA بر روی شبکه ارز دیجیتال اتریوم و زنجیره هوشمند بایننس اجرا میشه. همچنین بهتره بدونین که ادامه کار این توکن مبتنی بر فراهم کردن زیرساخت، توسط نودهای موسس هست. علاوه بر این، حداکثر 50 هزار نود موسس در این شبکه فعالیت می کنند و نودهای موسس کامپیوترها یا سرورهای اجاره هستن که حداقل مشخصات سخت افزاری لازم برای اجرای کلاینت این شبکه رو دارن. پروتکل گالا در ابتدا بر روی شبکه اتریوم ساخته شد، ولی بعدا به شبکه بایننس اسمارت چین منتقل شد.

ویژگی های ارز GALA:

ارز GALA

با گسترش بازار کریپتوکارنسی، ارزهای دیجیتال متنوعی پا به این بازار گذاشتن و هر کدوم به دلیل داشتن ویژگی های خاصی که داشتن، تونستن محبوبیتی در بین کاربران و سرمایه گذاران این بازار به دست بیارن. ارز دیجیتال گالا نیز ویژگی های متعددی داره. به همین منظور ما در این قسمت از مقاله ارز دیجیتال GALA چیست؟ ویژگی های ارز دیجیتال گالا رو مورد بررسی قرار می دیم. بهتره بدونین که پروتکل گالا گیمز فقط یه بازی نیست، بلکه مجموعه ای کامل از بازی های مختلف بلاک چین هست که سرگرمی رو در درجه اول و بلاک چین رو در پس زمینه قرار میده.

یکی دیگه از ویژگی های منحصر به فرد ارز دیجیتال کالا این هست که پروتکل Gala از اغاز راه اندازی در سال 2020 توسنته تعداد زیادی کاربر ماهانه خودش رو به تعداد 1.3 میلیون نفر برسونه. همچنین پروتکل Gala تونسته در این پلتفرم، تقریبا 26 هزار NFT فروخته شده که گرون ترین اون ها بهایی در حدود 3 میلیون دلار داشته. علاوه بر این، پروتکل گالا گیمز پتلفرمی مثل پلتفرم گیمینگ پرطرفدار استیم هست.

پروتکل Gala درست مثل پلتفرم گیمینگ استیم یا Steam، تعداد زیادی از بازی ها رو در مقابل کاربران میذاره و با این تفاوت که همه بازی های عرضه شده در بستر پروتکل گالا گیمز کاملا رایگان هستن و گیمرها می تونن از طریق یه Dapp یا اپلیکیشن غیر متمرکز بهش دسترسی داشته باشن. همچنین همونطور که گفتیم پروتکل گالا گیمز در بستر شبکه اتریوم راه اندازی شد و در ادامه به زنجیره هوشمند بایننس یا بایننس اسمارت چین کوچ کرد. علاوه بر این، در پروتکل Gala نودها یا گره هایی به نام گره های موسس، مسئولیت امنیت شبکه رو بر عهده دارن.

بازی های معروف پروتکل Gala:

پروتکل Gala

در این بخش از مقاله ارز دیجیتال Gala چیست؟ به معرفی چند بازی محبوب شناخته شده پروتکل گالا گیمز می پردازیم.

• Town Star

یکی از بازی های پروتکل گالا گیمز، بازی Town Star هست. این بازی نوعی بازی ساخت و شهر سازی هست که به کاربران این امکان رو میده تا برای به دست اوردن توکن های غیر مثلی یا NFT با یکدیگه رقابت داشته باشن. همچنین هدف این بازی ساخت یه شهر هدفمند و مولد هست. نکته قابل توجه این هست که بازی Toen Star یه بازی مرورگر هست که بازیکن ها با کامپیوتر و یا حتی موبایل می تونن به این بازی دسترسی داشته باشن. 

• Mirandus

یکی دیگه از بازی های پروتکل گالا گیمز، بازی میراندوس هست. Mirandus نوعی بازی فانتزی هست که بازیکن ها در مکان های مختلف با هیولاها مبارزه می کنند و زمین هایی برای به دست اوردن سود درست می کنند. همچنین در این بازی بازیکن ها آزادی کامل دارن و به تنهایی راهی بیابان ها و جنگل ها میشن تا شانس خودشون رو در برابر هیولاها امتحان کنند.

• Spider Tanks

یکی دیگه از بازی های پروتکل گالا گیمز، بازی Spider Tanks هست. بازی اسپایدر تنکس نوعی بازی در عرصه نبرد انلاین هست که توسط Gamedia ساخته شده. همچنین کاربران می تونن برای ارتقای تجربه بازی خودشون دارایی های قابل مبادله درون بازی رو خریداری کنند.

بررسی قیمت و آینده Gala:

قیمت گالا

یکی از مطالب مهمی که سرمایه گذاران و معامله گران ارز دیجیتال گالا بهش توجه دارن، بررسی قیمت و اینده گالا هست. به همین منظور ما در این قسمت از مقاله ارز دیجیتال Gala چیست؟ به بررسی قیمت و اینده گالا می پردازیم. همونطور که می دونین، بازار ارزهای دیجیتال همواره نوسانات قیمتی زیادی داره و همین امر باعث شده تا پیش بینی قیمت و اینده گالا کار سختی بشه. همچنین باید برای پیش بینی قیمت و اینده GALA باید فاکتورها و عوامل زیادی رو مورد بررسی قرار بدیم. اخبارها و رسانه ها، وضعیت اقتصادی کشورها، اهداف تیم پروتکل گالا و... نمونه هایی از عواملی هستن که بر روی قیمت و آینده گالا تاثیر می ذارن.

شاید این سوال برای شما نیز پیش بیاد که ایا ارز دیجیتال گالا برای سرمایه گذاری مناسب هست؟ می تونیم بگیم که ارز دیجیتال گالا اهداف زیادی داره و تیم قوی و با تجرب های در پشت این پروژه وجود دارن، بنابراین میشه انتظار این رو داشته باشیم که اینده گالا درخشان بشه. همچنین برای پیش بینی قیمت Gala توجه داشته باشین که هر چه پروژه در راستای هدف های خودش حرکت کنه، می تونه اینده خوبی رو رقم بزنه. همونطور که در ابتدا مقاله گفتیم، پروتکل Gala می خواد تا دنیای بازی رو در حوزه بلاک چین گسترش و توسعه بده.

با توجه به این که پروتکل گالا قصد داره تا دنیای بازی رو در حوزه بلاک چین و کریپتو گسترش بده، این کار می تونه به اینده Gala کمک کنه. البته ما به شما توصیه می کنیم که قبل از سرمایه گذاری حتما همه عوامل تاثیرگذار بر قیمت این رمز ارز رو بررسی کنین و بعدا اقدام به خرید و سرمایه گذاری کنین. همچنین ارز دیجیتال گالا با نماد اختصاری GALA، در زمان نوشتن این مقاله در رتبه 53 بازار کریپتوکارنسی ها قرار داره و حجم معاملات روزانه اون حدود 892.44 میلیون دلار هست که نشونه خوبی هست برای اینکه اینده گالا رو درخشان تصور کنیم.

کیف پول ارز دیجیتال Gala:

کیف پول ارز دیجیتال Gala

احتمالا بعد از اینکه اطلاعاتی در مورد ارز دیجیتال گالا به دست اوردین و قیمت و اینده gala رو بررسی کردین، قصد سرمایه گذاری و خرید ارز دیجیتال گالا رو داشته باشین، ولی بهتره قبل از اینکه اقدام به سرمایه گذاری و خرید ارز Gala کنین، با کیف پول ارز دیجیتال گالا اشنایی داشته باشین تا در ذخیره و نگهداری از ارز دیجیتال گالا دچار مشکل نشین. به همین منظور ما در این قسمت از مقاله ارز دیجیتال Gala چیست؟ به معرفی و بررسی کیف پول ارز دیجیتال بپردازیم.

از اونجایی که ارز دیجیتال گالا روی شبکه های اتریوم(ERC20) و بایننس اسمارت چین(BEP20) قرار داره، از همه کیف پول های گرم پشتیبان این شبکه ها مثل تراست ولت، اتمیک ولت و ولت های سخت افزاری مثل لجر نانو و ترزور استفاده کرد. همونطور که می دونین با گسترش بازار ارزهای دیجیتال، انواع کیف پول ارز دیجیتال به منظور ذخیره سازی و نگهداری رمز ارزها به وجود اومد که هر کدوم به دلیل داشتن ویژگی ها و سطح امنیتی خاص خودشون، مورد استقبال قرار گرفتن. برخی از این والت ها نیز توسط صرافی های معتبر خریداری شدن و به عنوان کیف پول مخصوص اون صرافی شناخته میشن.

کیف پول های سخت افزاری نمونه هایی از والت های دیجیتالی هستن که به صورت افلاین فعالیت دارن و دارایی ها و ارزهای دیجیتال کاربران رو به صورت افلاین نگهداری می کنند. والت های سخت افزاری امنیت زیادی دارن، ولی به دلیل داشتن هزینه زیاد، مورد استقبال قرار نمی گیرن. در مقابل، والت های نرم افزاری نیز وجود دارن که می تونین به صورت رایگان این والت ها رو تهیه کنین و ارزهای دیجیتال خودتون رو در این والت ها ذخیره کنین. در ادامه چند مورد از انواع کیف پول ارز دیجیتال Gala رو برای شما معرفی و بررسی می کنیم.

کیف پول سخت افزاری لجر(ledger):

کیف پول ارز دیجیتال Gala

یکی از انواع کیف پول ارز دیجیتال گالا، والت نرم افزار لجر هست. Ledger نوعی والت سخت افزاری هست که توسط کمپانی لجر ساخته شد. کیف پول های سخت افزاری دستگاهی هتسن که ارزهای دیجیتال رو بدون نیاز به اینترنت در خودشون ذخیره و نگهداری می کنند و در مقابل هک شدن بسیار مقاوم هستن. همچنین شرکت لجر از سال 2014 شروع به ساخت سخت افزار امنیتی برای بیت کوین کرد و تا الان موفق شده میلیون ها دستگاه لجر رو به مشتریان خودش در 170 کشور مختلف به فروش برسونه. علاوه بر این، شرکت لجر، دو نسخه کیف پول سخت افزاری به اسم های لجر نانو ایکس و لجر نانو اس رو عرضه بازار کرده.

شاید قیمت کیف پول سخت افزاری لجر برای کاربرهای کشورهای دیگه مسئله مهمی نباشه ولی حداقل در ایران این مسئله یکی از مهم ترین فاکتورهای خرید کاربر به شما میره، چون قیمت یه کیف پول می تونه به اندازه 1 یا 2 ماه حقوق یه کارمند معمولی باشه. همچنین بهتره بدونین که کیف پول لجر به دلیل اینکه دارایی های شما رو به صورت افلاین ذخیره می کنه، سطح امنیتی زیادی داره و به این دلیل توسنته محبوبیت زیادی به دست بیاره. علاوه می تونین برای افزایش سطح امنیت والت خودتون، از کیف پولتون نسخه پشتیبان تهیه کنین.

کیف پول نرم افزاری تراست ولت (Trust Wallet):

کیف پول ارز دیجیتال Gala

یکی دیگه از انواع کیف پول ارز دیجیتال Gala، والت نرم افزاری تراست ولت هست. trust Wallet نوعی والت سخت افزار هست که توسط شخصی به نام ویکتور رادچنکو راه اندازی و عرضه بازار شد. این والت از زمانی که وارد بازار شد، به دلیل داشتن رابط کاربری راحت و سطح امنیت بالا، تونست محبوبیت زیادی به دست بیاره و همین محبوبیت باعث شده تا صرافی بایننس که یکی از صرافی ها معتبر و فعال در زمینه رمز ارزهاست، این والت رو خریداری کنه. همچنین بهتره بدونین که والت نرم افزاری تراست ولت، برای افزایش سطح امنیت دارایی کاربران، ویژگی های امنیتی زیادی رو فراهم می کنه که از نقاط قوت این والت محسوب میشه.

کیف پول نرم افزاری تراست ولت در ابتدا از تعداد کمی توکن پشتیبانی می کرد، ولی امروزه با گسترش بازار ارزهای دیجیتال و توسعه این والت، بیش از 500 نوع ارز دیجیتال رو میشه در این والت ذخیره کرد. همچنین این والت سطح امنیتی بالایی داره و به گفته تیم توسعه دهنده این والت، تراست ولت هیچ وقت به دارایی ها و ارزهای دیجیتال شما دسترسی نداره و شما خودتون صاحب دارایی های خودتون هستین. مقاله اموزش نصب و راه اندازی تراست ولت در سایت ایران بایننس وجود داره و در صورت لزوم می تونین این مقاله رو مطالعه کنین.

کیف پول نرم افزاری متامسک (MetaMask):

کیف پول ارز دیجیتال Gala

یکی دیگه از انواع کیف پول ارز دیجیتال Gala، والت نرم افزاری متامسک هست. MetaMask یکی از کیف پول های انلاین و یا گرم در بازار ارزهای دیجیتال هست که در نسخه های اندروید، ios و افزونه کروم و فایرفاکس به کاربران ارائه میشه. همچنین کیف پول نرم افزاری متامسک تنها از اتریوم و توکن های توسعه یافته بر روی بلاک چین اتریوم پشتیبانی می کنه. علاوه بر این، کیف پول MetaMask نوعی نرم افزار توسعه یافته برای ذخیره و نگهداری ارز دیجیتال اتر و توکن های ERC20 هست.

یکی از مزایای کیف پول متامسک این هست که این والت نوعی کیف پول متن باز هست و توسعه دهنده های زیادی در ارائه و تکمیل اون نقش دارن. همچنین متامسک از طریف ادغام با صرافی های Shapeshift و Coinbase تبدیل ارز اتر و توکن ها ERC20 به همدیگه رو تسهیل می کنه. نکته قابل توجه این هست که کیف پول متامسک دارای تنظیمات HD هست و یعنی کاربران می تونن به راحتی از اطلاعات موجود در کیف پول خودتون بک اپ بگیرن. همچنین در هنگام راه اندازی این والت برای شما عبارت بازیابی داده میشه که می تونین اون رو یادداشت کنین و در مواقع لزوم کثل گم کردن گوشی یا شکستن گوشی ازش استفاده کنین.

جمع بندی و نتیجه:

ما سعی کردیم در مقاله ارز دیجیتال Gala چیست؟ اطلاعاتی در مورد ارز دیجیتال گالا، آینده Gala و کیف پول ارز دیجیتال گالا برای شما ارائه کنیم. همونطور که گفتیم، به عبارت دیگه ارز دیجیتال GALA نوعی پلتفرم بازی های NFT مبتنی بر بلاک چین هست که هدفش توانمند سازی بازیکن ها برای مالکیت توکن ها غیر مثلی یا NFT مورد استفاده در بازای هست. همچنین اگه قصد خرید ارز دیجیتال گالا رو دارین، می تونین از صرافی ارز دیجیتال ایران بایننس استفاده کنین.


نظرات کاربران در مورد ارز دیجیتال گالا چیست؟(بررسی کامل ارز GALA)
سوال امنیتی :3+74 = ?