پرداخت 15 درصد مالیات برای استخراج ارزهای دیجیتال در روسیه

پرداخت 15 درصد مالیات برای استخراج ارزهای دیجیتال در روسیه

نوشته شده در : 1400/12/28

طبق گذارش های به دست آمده مقامات پارلمان روسیه تمایل دارند استخراج ارزهای دیجیتال را به عنوان یک فعالیت اقتصادی به رسمیت بشناسد. که به دولت این امکان را می دهد تا از سود به دست آمده از فعالیت ماینینگ در این کشور مالیات بگیرند. بر اساس این قانون دستگاه ها و سازمان هایی که به طور خصوصی ارز دیجیتال استخراج می کنند، ممکن است مالیات بیشتری نسبت به مشاغل فعال در این صنعت بپردازند. ولادیمیر گوتنو رئیس کمیته صنعت روسیه به تازگی در کنفرانس مطبوعاتی اعلام کرده است که مالیات بر درآمد برای استخراج کنندگان ارز های دیجیتال وجود خواهد داشت، و از سود به دست آمده از استخراج می بایست مالیات بپردازند. طبق این قانون، دستگاه های خصوصی باید 15 درصد مالیات  پرداخت کنند. هم چنین این مقام دولتی خاطر نشان کرد که حداقل نرخ مالیات بر شرکت ها و موسساتی که در زمینه استخراج ارزهای دیجیتال فعال هستند، باید 6 درصد باشد. او همچنین افزود که قرار است ارزهای دیجیتال به عنوان اوراق بهادر در روسیه تلقی شوند، این مالیات بر درآمد نیز باید زمانی پرداخت شود که کوین های استخراج شده نقد شوند. 

بلاتکلیفی قانونی شدن استخراج بیت کوین در روسیه 

وضعیت قانونی شدن استخراج ارز دیجیتال و طیف وسیعی از فعالیت‌های دیگر مرتبط با ارزهای دیجیتال، همچنان در روسیه در ابهام است در حال حاضر بحثی بین نهادهای دولتی برای تعیین رویکرد نظارتی مسکو در جریان است. با اینکه بانک مرکزی روسیه چند وقت پیش ممنوعیت کامل عملیاتی مانند انتشار، خرید و فروش و استخراج ارزهای دیجیتال مانند خرید بیت کوین را اعلام کرده بود. در مقابل وزارت دارایی و سایر ادارات و نهادهای نظارتی موافق قانونی شدن فعالیت های ارز دیجیتال تحت قوانین سختگیرانه هستند. دولت فدرال که در این زمینه موافق با وزارت دارایی است، یک نقشه راه نظارتی برای این بخش تهیه کرده است. همچنین ولادیمیر پوتین رییس جمهور این کشور اخیراً روسیه را به عنوان یک مقصد برای ماینرها تعریف کرده است.

نقش روسیه در استخراج بیت کوین 

نقش روسیه در صنعت ماینینگ از زمانی که چین در ماه می سال گذشته ممنوعیت این صنعت را برای موسسات و مردم چین آغاز کرد، افزایش یافت. با بررسی های انجام شده، روسیه پس از ایالات متحده و قزاقستان از نظر ظرفیت استخراج ارزهای دیجیتال در رتبه سوم قرار دارد. از آگوست 2021، این کشور بیش از 11 درصد از استخراج بیت کوین جهانی را به خود اختصاص داده است.

مهمترین اخبار بازار ارزهای دیجیتال را در صرافی ارز دیجیتال ایران بایننس پیگیری کنید.

مطالعه اخبار ارزهای دیجیتال در بروز بودن در این مارکت بسیار مهم است. با آپدیت بودن اطلاعات شما در این بازار فرایند خرید ارز دیجیتال را میتوانید هوشمندانه انجام بدهید. مثلا با خرید تتر و نگهداری آن میتوانید در زمان مناسب خرید بیت کوین را از صرافی های خارجی انجام دهید و یا اینکه بصورت مستقیم از صرافی ارز دیجیتال ایرانی اینانس انجام دهید.


نظرات کاربران در مورد پرداخت 15 درصد مالیات برای استخراج ارزهای دیجیتال در روسیه
سوال امنیتی :3+56 = ?