ارز دیجیتال ریکوئست چیست؟ (معرفی کیف پول های ارز دیجیتال REQ)

1401/06/12
ارز دیجیتال ریکوئست چیست؟ (معرفی کیف پول های ارز دیجیتال REQ)


 ارز دیجیتال ریکوئست چیست؟ ما قصد داریم دراین  مقاله اطلاعاتی در مورد ارز REQ، آینده Request و کیف پول ریکوئست برای شما ارائه کنیم. حالا که بازار رمزارزها و خرید ارز دیجیتال از رونق زیادی برخورداره بهتره قبل از وارد شدن به بحث اصلیمون یه مروری داشته باشیم بر این حوزه:

با گسترش دنیای دیجیتال و حضور اون در همه عرصه های زندگی، بازارهای مالی و معامله های پولی نیز به فکر این افتادن که فضای کاری جدیدی در بستر دیجیتال برای خود فراهم کنن. به این ترتیب ارزهای دیجیتال به وجود اومدن و به علت ویژگی هایی که دارن روز به روز محبوب تر میشن. ارز دیجیتال همونطور که از اسمش مشخصه در واقع نوع خاصی از پول هست که به صورت کاملا امن بر پایه علم ریاضی رمزنگاری شده. 

ارزهای دیجیتال هیچ وجود خارجی ندارن و فقط در فضای اینترنتی فعالیت دارن. این بدان معنی هست که معادل فیزیکی برای اون وجود نداره. از طرف دیگه جذابیت ارزهای دیجیتال روز به روز در حال افزایشه و بالا رفتن آگاهی عمومی و افزایش پذیرش این نوع ارزها، باعث شده قیمتشون هم افزایش پیدا کنه. اما این حوزه همچنان برای تازه واردها دلهره آور و ترسناکه، چون بیشتر فرآیندها و اصطلاحات ملموس و واضح نیستن. به طور خلاصه دسته گل به آب دادن در این حوزه بسیار راحت هست. بنابراین برای ورود به بازار ارزهای دیجیتال داشتن دانش و آگاهی کافی در این زمینه باید مورد توجه قرار بگیره تا دسته گلی به اب داده نشه.

با گسترش بازار کریپتوکارنسی، ارزهای دیجیتال زیادی وارد عرصه این بازار شدن و بر اساس کارایی هایی که دارن در دسته بندی های مختلفی قرار داده میشن. از جمله رایج ترین دسته بندی که برای ارزهای دیجیتال وجود داره، دسته بندی بر اساس حوزه فعالیت اون هاست. ما سعی می کنیم در این مقاله ارز دیجیتال REQ چیست؟ ارز ریکوئست، آینده REQ ، خرید ریکوئست و کیف پول Request رو مورد بررسی قرار بدیم.

ارز دیجیتال ریکوئست چیست؟

ارز دیجیتال ریکوئست چیست؟ (معرفی کیف پول های ارز دیجیتال REQ)

ارز دیجیتال ریکوئست چیست؟ ریکوئست با نماد اختصاری REQ یک ارز دیجیتال یا شکلی از دارایی دیجیتال هست که در زمان نوشتن این مقاله با داشتن ارزش بازار حدود 376.94 میلیون دلار و سهم 0.01 درصدی از کل بازار در رتبه 163 بازار کریپتوکارنسی قرار داره. ریکوئست یک شبکه پرداخت منبع باز و غیر متمرکز به فاکتورها هست. به این ترتیب با استفاده شبکه ریکوئست هر فاکتور رو میشه به طور مستقیم و بدون دخالت هیچ واسطه ای پرداخت کرد که در نتیجه هزینه های تراکنش کاهش پیدا می کنه.

ارز ریکوئست یک توکن ERC20 هستش یعنی این توکن مبتنی بر بلاک چین اتریومه. ریکوئست نتورک یه سیستم پرداخت غیر متمرکزه برای ارسال و دریافت پول به وجود آورده که در این سیستم امکان ثبت درخواست نیز وجود داره. این پروژه تلاش می کنه با همه ارزهای فیات بزرگ سازگاری پیدا کنه که به این ترتیب کاربران گزینه های بسیار زیادی رو برای ارسال و دریافت مبالغ پول در دست خواهند داشت. علاوه بر این، ارز ریکوئست نتورک در حال تلاش برای سازگاری با قوانین همه کشورهای بزرگ جهان نیز هست. مدل REQ درست مثل پی پال هست، با این تتفاوت که تیم ریکوئست تلاش می کنه تا هدف های بزرگی رو به دست پیدا کنه.

همونطور که گفتیم، ارز REQ یک توکن کاهش تورم ERC20 هست که درخواست های پرداخت شبکه درخواست رو تامین می کنه. به این معنی که عرضه توکن REQ متناسب با افزایش پذیرش شبکه درخواست کاهش پیدا می کنه و عملکرد و پایداری شبکه درخواست رو تضمین می کنه. علاوه بر این، توکن REQ می تونه هزینه های مربوط به تراکنش رو در شبکه درخواست پرداخت کنه. همچنین این توکن ابزاری برای دارندگان توکن ها هستن تا در حاکمیت شرکت داشته باشن و به تصمیماتی که برای موفقیت شبکه حیاتی هستن، رای میدن.

بناینگذارن ارز دیجیتال REQ:

ارز دیجیتال ریکوئست چیست؟ (معرفی کیف پول های ارز دیجیتال REQ) | بنیانگذاران ریکوئست

ارز دیجیتال ریکوئست از تیمی حرفه ای برخورداره که تجربه زیادی در زمینه پلتفرم های انتقال پول دارن. این تیم در واقع سازنده پلتفرم Moneytis هستش که یک پلتفرم انتقال پول هست. همچنین این تیم در ساخت و اجرای پلتفرم Moneytis موفقیت زیادی رو به دست آورد که با وجود این موفقیت، اون ها برای اینکه از فناوری بلاک چین نیز سود به دست بیارن ارز دیجیتال ریکوئست نتورک رو راه اندازی کردن.

در واقع Ycombinator بود که این تیم رو برای راه اندازی ارز دیجیتال ریکوئست انتخاب کرد. Ycombnator نیز یک شتاب دهنده برای کسب و کار هست. همین امر باعث میشه تا اعتبار تیم ارز دیجیتال ریکوئست افزایش پیدا کنه. همچنین Ycombinator در راه اندازی خودش از صرافی کوین بیس نیز پشتیبانی کرد که این کار نیز به اعتبار تیم افزوده می کنه. علاوه بر این، ارز REQ تاکنون مشارکت های بسیار قدرتمندی رو با پروژه های برتر ارزهای دیجیتال همچمون Khyber networke و PWC France نیز داشته.

حال سراغ بنیانگذارهای ارز REQ می ریم. کریستوفر لاسوت و اتین تاتور نیز از بنیانگذارهای ارز ریکوئست هستن. این دو نفر از تجربه پروژه Moneytis آموختن که مشکلات زیادی در زمینه صورت حساب های آنلاین برای پرداخت ها وجود داره. در نتیجه اون ها به روی کار اومدن تا با کمک فناوری بلاک چین، با چنین مشکل های بزرگی که روبرو شدن اون ها رو برطرف کنند. همچنین این تیم در رابطه با ارز ریکوئست بسیار شفاف و روشنگر عمل مکنه و در ردیت و بقیه رسانه های اجتماعی فعال هستن. علاوه بر این ارز دیجیتال ریکوئست گزارش های روند کار خودش رو با دو بار در ماه تکمیل کرده و تحویل میده.

ویژگی ارز دیجیتال Request:

ارز دیجیتال ریکوئست چیست؟ (معرفی کیف پول های ارز دیجیتال REQ)| ویژگی های ارز ریکوئست

در این بخش از مقاله ارز دیجیتال REQ چیست؟ به بررسی ویژگی های ارز ریکوئست می پردازیم. ویژگی اصلی و مهم این این ارز دیجیتال منحصر به فرد، تراکنش های اون هست که به صورت کامل توسط عموم مردم قابل بررسی و ارزیابی هست. پرداخت های شبکه ریکوئست به راحتی و با ارسال فاکتور از طریق بلاک چین انجام میشه. به این ترتیب طرف مقابل می تونه درخواست شناسایی کرده و اون رو با کلیک به صورت همتا به همتا پرداخت کنه. به این ترتیب اون دسته از شرکت هایی که علاقه مند هستن همه تراکنش های خودشون رو به صورت شفاف در اختیار کاربران خود قرار بدن، می تونن از پلتفرم این ارز دیجیتال استفاده کنند.

همچنین استفاده از ارز دیجیتال ریکوئست می تونه باعث جلب اعتماد مخاطب ها به شرکت بشه و از این طریق کاربران می تونن به دریافت سود خودشون اطمینان زیادی داشته باشن. علاوه بر این، در ساختار این ارز دیجیتال سه قسمت استفاده شده که یکی شامل هسته مرکزی، لایه افزونه ها و لایه اپلیکیشن ها هست. در ادامه وظایف کاری هر کدوم از این قسمت ها رو مورد بررسی قرار می دیم.

از اونجایی که هر سیستم معتبر و قابل اطمینان باید دارای هسته مرکزی قدرتمندی برای فعالیت های خودشون باشن، به همین دلیل ارز REQ نیز از این قاعده پیروی می کنه. ارز REQ همچنین از بلاک چین اتریوم استفاده می کنه و می تونه از همه ارزهای دیجیتال که بر پایه ERC20 هستن نیز پشتیبانی و حمایت کنه. دومین بخش ساختار ارز دیجیتال REQ، لایه افزونی هست. در این لایه تراکنش ها و بقیه اقدامات پیچیده انجام میشه. بخش سوم ساختار ارز ریکوئست نیز لایه اپلیکیشن ها هست، که بیشتر برای برنامه نویسان و فیلتر کردن تراکنش های معتبر نوشته شده.

نحوه کار ارز دیجیتال Request:

ارز دیجیتال ریکوئست چیست؟ (معرفی کیف پول های ارز دیجیتال REQ)| نحوه ی کار ارز ریکوئست

در این قسمت از مقاله ارز دیجیتال ریکوئست چیست؟ نحوه کار این ارز دیجیتال رو مورد بررسی قرار خواهیم داد با ما همراه باشید.

 همونطور که گفتیم، شبکه ریکوئست نتورک یک سیستم پرداخت غیر متمرکز برای ارسال و دریافت پول رو به وجود اورده که امکان ثبت درخواست رو نیز داره نحوه کار ریکوئست بسیار ساده ست. فرض کنین امین از پیمان پول می خواد. به این ترتیب امین درخواست صورت حساب رو از سمت ریکوئست به پیمان ارسال می کنه. رضا نیز با دریافت صورت حساب، اون رو با یه کلیک پرداخت می کنه. به همین راحتی امین پول خودش رو دریافت می کنه.

شبکه ریکوئست به دنبال این هست که به یک پلتفرم پرداختی تبدیل بشه که بشه با استفاده از اون صورت حساب ها رو بر روی یک بلاک چین ارسال کرد. این پلتفرم به همه افراد امکان جمع آوری و ارسال پرداختی ها به هر کجای جهان رو که می خوان میده. اگرچه ارسال مبلغ های پرداختی از طریق بانک های عادی دولتی نیز امکان پذیره، ولی بانک ها نمی تونن ارزهای دیجیتال رو انتقال بدن. بنابراین اگه قصد دارین پولی رو که از کسی دریافت کنین، به صورت ارز دیجیتال مثل بیت کوین باشه می تونین این کار رو با شبکه ریکوئست انجام بدین.

همچنین شبکه ریکوئست عملکردی با شفافیت و روشنگری کاملی رو برای شما ارارئه میده. چون این شبکه همه معامله ها و درخواست ها رو بر روی بلاک چین REQ ذخیره می کنه. بنابراین کاربران می تونن سریع ببین که آیا کسی از او پول دریافت کرده؟ همین امر می تونه یک صرفه جویی بزرگ در هزینه های تماس های نلفنی ماهانه سازمان ها و نهادها باشه. به این صورت، شرکت ها و سازمان ها دیگه نیازی ندارن که با مشتری ها تماس بگیرن تا بفهمن که پول رو انتقال دادن و یا خیر.

توکن REQ چیست؟

ارز دیجیتال ریکوئست چیست؟ (معرفی کیف پول های ارز دیجیتال REQ)|توکن REQ

توکن REQ یک توکن مبتنی بر شبکه ERC20 هست که برای استفاده از شبکه ریکوئست هزینه می کنین. ممکنه هنگام ایجاد فاکتورهای پیشرفته تر نیز مجبور به پرداخت هزینه های اضافی توکن REQ باشین. تیم شبکه ریکوئست ابتدا در وایت پیپر خودش بیان کرد که هزینه ها بین 0.05 درصد تا 0.5 درصد باقی می مونه و با رشد و توسعه سیستم کاهش پیدا می کنه. با این حال، با انتشار نسخه 2 این ساختار هزینه تغییر می کنه. همچنین بخشی از کارمزدهای توکن REQ با نرخی که توسط عرضه فعلی و نرخه مبادله با سایر ارزهای روی پلتفرم تعیین میشه، سوزونده میشه.

اگرچه این شبکه هنوز تایید نشده هست ولی شبکه ریکوئست ممکنه از الگوریتم اجماع اثبات سهام استفاده کنه. به این معنی که شما به عنوان دارنده توکن REQ سود سهام رو برای نگهداری توکن دریافت می کنین. به این ترتیب تیم توسعه پذیرای این مکانیسم هست و اگه شبکه اتریوم رو به عنوان راه حل مقیاس پذیری شبکه انتخاب کنند، به احتمال زیاد اون رو اجرا می کنند.

به طور خلاصه، توکن ریکوئست مبتنی بر استاندارد ERC20 و به عنوان مشوق اکوسیستم ایمن برنامه ها ایجاد شده. به این ترتیب کارمزد توسط اپراتورهای شبکه متناسب نرخ معامله در ارزهای مختلف و ذخایر توکن REQ تنظیم میشه. همچنین تعداد واحدهای در گردش ریکوئست در بازار کریپتوکارنسی 999.88 میلیون عدد و تعداد کل واحدهای اون 999.98 میلیون عدد خواهد بود.

آینده ریکوئست:

ارز دیجیتال ریکوئست چیست؟ (معرفی کیف پول های ارز دیجیتال REQ)| آینده ارز ریکوئست

اما نوبتی هم باشه در این بخش از مقاله ارز دیجیتال REQ چیست؟ نوبت به بررسی و تحلیل آینده ریکوئست میرسه. در پیش بینی قیمت و آینده ریکوئست نیز مثل سایر ارزهای دیجیتال، باید فاکتورها و عوامل زیادی رو که بر قیمت و آینده Request تاثیر میذارن رو مورد توجه و زیر نظر قرار بدیم. عواملی مثل وضعیت اقصادی کشورها، افزایش یا کاهش تقاضا، اهداف پروژه ارز مورد نظر و... از مواردی هستن که به قیمت و آینده ریکوئست تاثیر میذارن. به این ترتیب این عوامل ممکنه باعث کاهش قیمت یا افزایش قیمت REQ در آینده بشن.

همونطور که گفتیم یکی از عوامل تاثیرگذار بر قیمت و آینده REQ، تیم پروژه و اهداف این تیم هست. شبکه ریکوئست متشکل از 27.4 هزار عضو قدرتمند هست و همچنین لیست بلندی از مدیران با تجربه REQ نیز وجود داره. این لیست بلند به همراه اعضای زیاد، نشانگر این هست که تیم ریکوئست، یک انجمن قوی و با تجربه هست که به طور فعالانه ای هر روز تلاش می کنند تا پروژه ریکوئست رو رشد و توسعه بدن. در نتیجه با وجود چنین تیم قدرتمند و با تجربه ای انتظار میره تا آینده REQ درخشان بشه.

به طور کلی شبکه ریکوئست بسیار خلاقانه و با اهداف بزرگی طراحی شده و در حال حاضر ارزش رو به رشدی نیز داره. بنابراین چنانچه اعتبار این پروژه دچار مشکل نشه، میشه آینده Request رو درخشان پیش بینی کرد. همچنین قیمت ریکوئست در زمان نوشتن این مقاله چیزی حدود 0.35 دلار و با احتساب نرخ تتر 30.118 تومان معادل 10.748 تومان هست. قیمت REQ از دو سال پیش تاکنون 3 هزار درصد و از یک سال پیش تاکنون 980 درصد رشد کرده.

کیف پول های ارز دیجیتال Request:

ارز دیجیتال ریکوئست چیست؟ (معرفی کیف پول های ارز دیجیتال REQ)

شاید بعد از اینکه اطلاعاتی در مورد ارز دیجیتال ریکوئست و آینده REQ به دست آوردین، قصد سرمایه گذاری و خرید REQ رو داشته باشین. ولی بهتره قبل از هر اقدامی به بررسی کیف پول هایی که از این ارز دیجیتال پشتیبانی می کنن بپردازین. به این منظور ما در این بخش از مقاله ارز دیجیتال REQ چیست؟ کیف پول ریکوئست رو برای شما معرفی و بررسی می کنیم. همونطور که می دونین کیف پول های سخت افزاری و نرم افزاری متعددی برای ذخیره و نگهداری ارزهای دیجیتال وجود دارن که می تونین ازشون استفاده کنین.

کیف پول های سخت افزاری دستگاه های کوچک و قابل حملی هستن که کلید خصوصی ارزهای دیجیتال رو به صورت آفلاین و بدون اتصال به اینترنت در خودشون ذخیره کرده و به کاربران امکان مدیریت ارزهای دیجیتال رو به نحوی که هم امن باشه و هم استفاده از اون راحت باشه رو میده. همچنین همه کیف پول های ارز دیجیتال به دو نوع سرد(آفلاین) و داغ(آنلاین) تقسیم میشن که کیف پول های سخت افزاری از نوع سرد هستن. والت سخت افزاری لجر نمونه ای از کیف پول سخت فزاری هست که از ارز دیجیتال REQ پشتیبانی می کنه.

کیف پول های نرم افزاری نیز نمونه از والت های کریپتوکارنسی برای ذخیره و نگهداری از ارزهای دیجیتال مورد استفاده قرار می گیرن. این کیف پول ها در شکل های مختلفی ارائه میشن که هر کدوم مشخصات منحصر به فرد خودشون رو دارن. بیشتر اون ها نیز باید به اینترنت متصل بشن که از نظر ماهیت یک کیف پول گرم محسوب میشه. این نوع کیف پول ها بر اساس پشتیبانی از انواع ارز و نیز سیستم عامل نرم افزاری قابل نصب مثل ویندوز و.. از هم دیگه متمایز میشن. تراست ولت و متامسک نمونه ای از کیف پول های نرم افزاری ارز دیجیتال REQ هستن. در ادامه هر کدوم از این کیف پول های نام رده شده رو بررسی می کنیم.

کیف پول نرم افزاری تراست ولت(Trust Wallet):

ارز دیجیتال ریکوئست چیست؟ (معرفی کیف پول های ارز دیجیتال REQ)کیف پول تراست والت

یکی از انواع کیف پول ریکوئست، والت نرم افزاری تراست ولت هست. Trust Wallet یک کیف پول نرم افزاری هست که امنیت قابل قبولی داره که در ماه ژوئن 2018 شروع به کار کرد و تونسته تا به امروز 5 میلیون کاربر فعال جذب کنه. همچنین این کیف پول از تعداد زیادی از ارزهای دیجیتال پشتیبانی می کنه و شما می تونین برخی از این ارزها رو به یکدیگه تبدیل کنین. بعضی وقت ها عده ای ذخیره دارایی در کیف پول نرم افزاری رو کاری اشتباه می دونن ولی لازمه که به این مورد اشاره کنیم که کیف پول های نرم افزاری بسیاری داریم که هم ایمن هستن و هم تمام مدت در دسترس شما قرار می گیرن.

هر کیف پولی به اندازه مزیت هایی که در اختیار کاربران قرار میده، معایبی هم داره. از مزیت های کیف پول تراست ولت، میشه به رایگان و متن باز بودن، امکان اتصال به زنجیره هوشمند بایننس و دسترسی به دنیای پر سود دیفای اشاره کرد. این کیف پول با اتریوم نیز سازگار هست و از سطح امنیتی خوبی برخوردار هست. با این حال این کیف پول قابلیت ذخیره آفلاین نداره. بنابراین درجه امنیت اون نسبت به کیف پول های سخت افزاری پایین تر هست. در سایت ایران بایننس مقاله اموزش نصب و استفاده از تراست ولت قرار داده شده و می تونین در صورت لزوم ازش استفاده کنین.

کیف پول نرم افزاری متامسک(MetaMask):

ارز دیجیتال ریکوئست چیست؟ (معرفی کیف پول های ارز دیجیتال REQ)کیف پول متامسک

یکی دیگه از انواع کیف پول REQ، والت نرم افزاری متامسک هست. MetaMask یک کیف پول رمزنگاری شده هست که به عنوان یک پل کاربر پسند بین مرورگر و بلاک چین اتریوم هست، فراهم می کنه. به این ترتیب، کاربران می تونن اتر یا هر توکن ERC20 دیگه ای رو که با استفاده از شبکه اتریوم ساخته شده، ذخیره و نگهداری کنند. اما قابلیت های این کیف پول محدود به شبکه اتریوم نیست و با اتصال به بلاک چین ها و شبکه های دیگه به کاربران این امکان رو میده تا از خدمات این کیف پول برای مدیریت توکن های زنجیره های مختلف علاوه بر اتریوم بهره ببرن.

متامسک تا به حال مورد هک قرار نگرفته و از تنظیمات بکاپ گیری استفاده می کنه، همچنین جامعه قدرتمندی از توسعه دهنده ها وجود دارن که کد منبع باز اون رو به روزرسانی می کنند. با این حال کیف پول متامسک آنلاین هست و بیشتر از کیف پول های سخت افزاری و سایر والت های سرد در معرض خطر هست. همچنین در هنگام راه اندازی کیف پول متامسک، عبارت 12 کلمه ای به شما داده میشه تا در صورت سرقت یا دست دادن کیف پول، بتونین کیف پول و دارایی هاتون رو بازیابی کنین.

کیف پول سخت افزاری لجر(Ledger):

ارز دیجیتال ریکوئست چیست؟ (معرفی کیف پول های ارز دیجیتال REQ)کیف پول لجر

از دیگر کیف پول ریکوئیست که میشه نام برد، والت سخت افزاری لجر هست. Ledger یک کیف پول سخت افزاری در دسته کیف پول های سرد رمز ارزها هست و به شما این امکان رو میده تا با خیال آسوده ذخیره یا خرید و فروش ارزهای دیجیتال رو انجام بدین. این کیف پول در سال 2014 به پشتیبانی یک استارتاپ فرانسوی به دنیا معرفی شد و اولین کیف پولی بود که این شرکت نوپا تولید می کرد که به مرور زمان لجر به یکی از پیشگامان صنعت تبدیل شد و این موفقیت اون قدر پیش رفت که در حال حاضر بیشتر از یک میلیون کیف پول سخت افزاری فروخته شده هست.

در کیف پول سخت افزاری لجر به جای اینکه کلیدهای خصوصی و رمز ارزهای شما روی یک پلتفرم نرم افزاری قرار بگیرن، روی یک دستگاه سخت افزاری فیزیکی نگهداری میشن. بنابراین رمزارزها در فضایی آفلاین قرار دارن که همین موضوع امنیت بیشتری رو برای سرمایه کاربران تامین می کنه. همچنین این کیف پول از بیش از 1500 نوع ارز دیجیتال مختلف پشتیبانی می کنه و هر روز تعداد بیشتری نیز بهشون اضافی میشه.

جمع بندی و نتیجه:

ما سعی کردیم در مقاله ارز دیجیتال Request چیست؟ شما رو با ارز دیجیتال ریکوئست، آینده REQ و انواع کیف پول REQ آشنا کنیم. همونطور که گفتیم، ارز دیجیتال ریکوئست یک توکن ERC20 و مبتنی بر بلاک چین اتریوم هست. همچنین ریکوئست یک سیستم پرداخت غیر متمرکز برای نقل و انتقال پول رو به وجود اورده که امکان ثبت درخواست نیز وجود داره. علاوه بر این، اگه قصد سرمایه گذاری و خرید ریکوئست رو دارین می تونین از صرافی ارز دیجیتال ایران بایننس استفاده کنین.


نظرات کاربران در مورد ارز دیجیتال ریکوئست چیست؟ (معرفی کیف پول های ارز دیجیتال REQ)
  • سلام اطلاعات بیشتر لازم دارم.

سوال امنیتی :6+60 = ?