فعال شدن یک کیف پول بیت کوین بعد از 10 سال

1400/10/09
فعال شدن یک کیف پول بیت کوین بعد از 10 سال

فعال شدن یک کیف پول بیت کوین بعد از 10 سال، بر اساس داده‌های Whale Alert، یک دارنده بیت‌کوین برای اولین بار از سال 2011، سالی که ساتوشی ناکاموتو آخرین ایمیل شناخته شده خود را فرستاد و از وب ناپدید شد، سکه‌های خود را از کیف پول خود خارج کرد.

 یک کیف پول بیت کوین پس از 10سال با ذخیره ای به سرمایه اولیه 8425 دلاری که به 23.7 میلیون دلار تبدیل شده است، از خواب زمستانی بیدار شد.

برترین ارز رمزنگاری شده در دهه های گذشته سودهای زیادی را ثبت کرده است. ولی در حال حاضر بیت کوین پس از رسیدن به قیمت 69000 دلار در 10 نوامبر، به 47247 دلار رسیده است.

فعال شدن کیف پول بیت کوین بعد از 10 سال هر چقدر هم که تاثیرگذار باشد، اما بعید به نظر می رسد که کسی بیش از ده سال منتظر بوده باشد تا بیت کوین خود را نقد کند. توضیح محتمل تر برای فعال شدن کیف پول بیت کوین این است که شخصی به طور تصادفی یک کیف پول گرد و غبار گرفته را کشف کرده یا در نهایت قفل آن را باز کرده است.

در ماه مه گذشته، 500000 دلار بیت کوین از کیف پول بیت کوینی که در فوریه 2009 باز شده بود- تنها دو ماه پس از استخراج بلوک پیدایش- منتقل شد. فعال شدن کیف پول بیت کوین بلافاصله منجر به این گمانه‌زنی شد که ساتوشی شروع به نقدینگی سکه‌های خود کرده است، اما این نظریه بعداً توسط تحلیلگران بلاک چین رد شد.

طبق گزارش های دیگری از فعال شدن کیف پول بیت کوین، یک نهنگ خواب نیز در نوامبر امسال کیف پول بیت کوین که حاوی 150 میلیون دلار بود را فعال کرد.

مالکیت متمرکز

بر اساس مطالعه اخیر انجام شده توسط دفتر ملی تحقیقات اقتصادی، تنها 0.01٪ از آدرس های برتر بیت کوین تقریبا یک سوم از کل عرضه را کنترل می کنند.

در حالی که باید تعادل مبادلات ارزهای دیجیتال را نیز در نظر گرفت، مالکیت بیت کوین به دلیل استفاده کنندگان اولیه همچنان بسیار متمرکز است. البته، همه کسانی که در سال های اول بیت کوین وارد این حوزه شدند، تبدیل به نهنگ نشدند. دسامبر گذشته، مارتی "سیریوس" مالمی، اولین شریک ساتوشی، فاش کرد که با فروش زود هنگام دارایی های بیت کوین خود، ثروت میلیارد دلاری خود را از دست داده است.

بد نیست بدانید بر اساس آخرین بررسی ها تعداد بیت کوین های گم شده چیزی حدود 34 درصد از عرضه کل این از دیجیتال است. بر اساس تحقیقات انجام شده 7,131,084 واحد از عرضه کل 21 میلیون واحدیBTC  دیگر در دسترس نیست.  سهم خالق بیت کوین ساتوشی ناکاموتو و بزرگترین نهنگ 1,125,150 عدد است. البته حتی اگر خالق اولین ارز دیجیتال رمزنگاری شده زنده هم باشد، بعید می دانیم به دارایی های خود دست بزند چرا که می داند  فروش این مقدار بیت کوین چه بلایی سر بازار آن خواهد آورد.

آخرین اخبار ارز دیجیتال را در صرافی ایران بایننس دنبال کنید.

مطالعه اخبار ارزهای دیجیتال در بروز بودن در این مارکت بسیار مهم است. با آپدیت بودن اطلاعات شما در این بازار فرایند خرید ارز دیجیتال را میتوانید هوشمندانه انجام بدهید. مثلا با خرید تتر و نگهداری آن میتوانید در زمان مناسب خرید بیت کوین را از صرافی های خارجی انجام دهید و یا اینکه بصورت مستقیم از صرافی ارز دیجیتال ایرانی اینانس انجام دهید.


نظرات کاربران در مورد فعال شدن یک کیف پول بیت کوین بعد از 10 سال
سوال امنیتی :5+95 = ?