تفاوت کیف پول سرد و گرم در ارزهای دیجیتال

1402/02/06

تفاوت کیف پول سرد و گرم در ارزهای دیجیتال؛ به طور کلی دو نوع کیف پول سرد و گرم برای نگهداری ارزهای دیجیتال وجود داره و اصلی ترین تفاوت این دو در سطح امنیتی هست که ارائه میدن! اگه در دنیای کریپتو جزو تازه واردان هستین، یکی از اساسی ترین موارد در شروع کار، یادگیری اصول امنیت در رمزارزهاست. در این مقاله شما رو با کیف پول ارز دیجیتال سرد و گرم و تفاوت هاشون آشنا می کنیم تا ولت مناسب خودتون رو انتخاب کنین.

مهم ترین گام برای شروع سرمایه گذاری با خرید رمزارزها، شناسایی و انتخاب یه ولت مناسب هست. برای این کار باید از بین دو دسته بندی کلی کیف پول سرد و گرم ارز دیجیتال دست به انتخاب بزنین. حتی افرادی که کاربر و سرمایه گذار قدیمی بازار هستن، ولی الان در مقایسه با قبل سرمایه زیادی دارن، باید با در نظر گرفتن تفاوت های کیف پول های گرم و سرد، به فکر افزایش امنیت دارایی های خودشون باشن. به همین منظور ما سعی می کنیم در مقاله تفاوت کیف پول سرد و گرم در ارزهای دیجیتال، اطلاعاتی در مورد کیف پول سرد(Cold Wallet) و کیف پول گرم(Hot Wallet) به شما ارائه کنیم و به بررسی تفاوت های کیف پول سرد و گرم بپردازیم.

کیف پول سرد چیست؟

کیف پول سرد چیست؟

احتمالا اسم کیف پول سرد یا Cold Wallet رو شنیدین، خواستین تا اطلاعاتی درباره این ولت ها به دست بیارین و شاید این سوال واستون پیش اومده باشه که کیف پول سرد چیست؟ ما می تونیم در پاسخ به این سوال بگیم که کیف پول سرد به صورت آفلاین در دسترس کاربران بازار ارزهای دیجیتال قرار داره. این مدل از کیف پول ها به اینترنت متصل نمیشن و سطح امنیت ببیشتری نسبت به ولت های گرم دارن. افراد می تونن رمزارزهای خودشون رو با خیال راحت در کیف پول های سرد ذخیره کنند. از اونجایی که کیف پول سرد به اینترنت متصل نمیشه، در برابر حملات سایبری امنیت بالایی داره و هکرها به راحتی نمی تونن این ولت رو هک کنند.

مقاله پیشنهادی: کیف پول کاغذی (Paper Wallet) چیست؟

کیف پول گرم چیست؟

یکی دیگه از انواع کیف پول های موجود در بازار ارزهای دیجیتال، کیف پول گرم یا Hot Wallet هست که به صورت آنلاین در اختیار معامله گران و تریدرهای بازار قرار می گیره. این مدل از کیف پول برخلاف ولت های سرد که دسترسی کم تری دارن، به راحتی در دسترس هستن و تراکنش ها با سرعت بالا و خیلی راحت انجام میشن. کیف پول گرم یا Hot Wallet برای کاربران و افرادی که به صورت مداوم در حال ترید و معامله هستن خیلی مناسبه. با استفاده از کیف پول های گرم تریدرها می تونن در کمترین زمان ممکن رمزارزهای خودشون رو خرید و فروش کنند.

تفاوت های کیف پول سرد و گرم

تفاوت های کیف پول سرد و گرم

قبل از خرید هر رمزارزی به فضایی برای نگهداری اون ها نیاز دارین که به این فضا کیف پول گفته میشه. کیف پول ها به دو دسته سرد و گرم تقسیم میشن. تا الان مشخص شده که کیف پول های سرد مورد اطمینان تری از کیف پول های گرم هستن. شما برای اینکه بتونین مناسب ترین کیف پول رو برای ذخیره و نگهداری رمزارزهای خودتون انتخاب کنین، باید با تفاوت های کیف پول سرد و گرم آشنا بشین. به همین منظور ما سعی می کنیم در این بخش از مقاله به بررسی تفاوت های کیف پول سرد و گرم بپردازیم.

  • یکی از تفاوت های کیف پول سرد و گرم این هست که کیف پول های گرم از محبوبیت زیادی برخوردار هستن و افراد زیادی از این ولت ها برای نگهداری و ذخیره رمزارزها و سایر دارایی های دیجیتالی خودشون استفاده می کنند. در حالی که ولت های سرد از محبوبیت کمتری برخوردارن.
  • یکی دیگه از تفاوت های کیف پول سرد و گرم این هست که کیف پول های سرد یا Cold Wallet از اونجایی که به صورت آفلاین فعالیت می کنند، از سطح امنیت بیشتری برخوردار هستن. در حالی که ولت های گرم در معرض حملات سایبری قرار دارن.
  • کیف پول های سرد برای پرداخت های خرد مناسب نیستن. به همین دلیل خیلی از افراد و تریدرها برای انجام تراکنش های کوچیک خودشون از ولت های سرد یا سخت افزاری بهره میبرن.
  • یکی دیگه از تفاوت های کیف پول سرد و گرم این هست که کیف پول های گرم از بیشتر ارزهای دیجیتال پشتیبانی می کنند، در حالی که تعداد رمزارزهای پشتیبانی شده توسط ولت های سرد، محدود هست.
  • یکی دیگه از تفاوت های کیف پول سرد و گرم این هست که هزینه کیف پول های گرم رایگان هست، ولی برای استفاده از ولت های سرد باید هزینه های زیادی برای خرید اون ها صرف کنین.

مقاله پیشنهادی: نگهداری تتر در کدام کیف پول ها مطمئن تر است؟

جمع بندی و نتیجه:

ما سعی کردیم در مقاله تفاوت کیف پول سرد و گرم در ارزهای دیجیتال، اطلاعاتی در مورد کیف پول سرد و کیف پول گرم به شما ارائه کنیم و به بررسی تفاوت های کیف پول سرد و گرم بپردازیم. همونطور که گفتیم، به طور کلی دو نوع کیف پول سرد و گرم برای نگهداری ارزهای دیجیتال وجود داره و اصلی ترین تفاوت این دو در سطح امنیتی هست که ارائه میدن. شما برای اینکه بتونین با خیال راحت رمزارزهای خودتون رو نگهداری کنین و مناسب ترین کیف پول رو شناسایی کنین، باید ولت های سرد و گرم رو با همدیگه مقایسه کنین.


نظرات کاربران در مورد تفاوت کیف پول سرد و گرم در ارزهای دیجیتال
سوال امنیتی :8+40 = ?