مفهوم DYOR در بازار ارز دیجیتال چیست؟

1402/02/04

DYOR به زبان ساده یعنی خودت تحقیق کن! آیا چیزی درباره این مفهوم شنیدین؟ اصلا می دونین اصطلاح DYOR در بازار ارزهای دیجیتال به چه معنی هست؟ به نظر شما DYOR به چه مواردی می پردازه؟ فواید DYOR در بازار ارز دیجیتال چیست؟ چجوری میشه DYOR رو به بهترین نحو در بازار کریپتو اعمال کنیم؟ DYOR در بازار ارزهای دیجیتال چه اهمیتی داره؟

بازار ارزهای دیجیتال پر از اصطلاحات و مفاهیم مختلف هست که ممکنه بعضی از کاربران تازه کار یا مبتدی رو گیج کنه. یکی از این اصطلاحات DYOR هست. شاید دیدین که یه تحلیلگر دیدگاه و تحلیل خودش رو نسبت به یه ارز دیجیتال اعلام و در آخر از عبارت DYOR استفاده کرده. به همین منظور ما سعی می کنیم در مقاله مفهوم DYOR در بازار ارز دیجیتال چیست؟ اطلاعاتی در مورد دیور یا DYOR در بازار کریپتوکارنسی ها به شما ارائه کنیم و به بررسی مزایای DYOR در بازار ارزهای دیجیتال بپردازیم و اهمیت DYOR در بازار کریپتو رو مورد بررسی قرار بدیم که به مباحث امنیت ارز دیجیتال می پردازه.

منظور از DYOR چیست؟

منظور از DYOR چیست؟

اگه در بازار ارزهای دیجیتال فعالیت داشته باشین، احتمالا اسم DYOR رو شنیدین، خواستین تا اطلاعاتی در مورد این مفهوم به دست بیارین و شاید این سوال واستون پیش اومده باشه که منظور از DYOR در بازار ارز دیجیتال چیست؟ ما می تونیم در پاسخ به این سوال بگیم که DYOR در ارز دیجیتال معمولا برای یادآوری به کاربران مورد استفاده قرار می گیره. کاربران و سرمایه گذاران برای تجزیه و تحلیل یه پروژه باید زمان بذارن و درباره اون اطلاعات کسب کنند. DYOR در ارز دیجیتال مخفف عبارت Do Your Research به معنی «تحقیق خودت رو انجام بده» هست.

جالب اینجاست که بدونین هدف DYOR این هست که تعداد قربانیان و سرمایه گذاران ناآگاه رو کم کنه. به همین دلیل اهمیت مفهوم DYOR در بازار ارز دیجیتال با توجه به جدیدتر بودن این بازار بیشتر هم میشه. بازار کریپتو پر از پروژه های جدید، نوسانات قیمت شوکه کننده، وعده های نجومی و روش های نوین کلاهبرداری هست. همچنین به دلیل نوپا بودن این بازار، اطلاعات عموم مردم درباره اون کم هست و سودجویان هم دقیقا روی همین موضوع حساب باز می کنند. DYOR کاربران بازار کریپتو رو تشویق می کنه تا قبل از سرمایه گذاری در هر پروژه ای، اونقدر درباره اون تحقیق کنند تا بتونن از اون دفاع کنند.

مزایای DYOR در بازار ارزهای دیجیتال

مزایای DYOR در بازار ارزهای دیجیتال

همونطور که گفتیم، DYOR به زبان ساده یعنی خودت تحقیق کن. در بازار ارزهای دیجیتال که پر از نوسان و تلاطم هست، هر کسی مسئول اقدامات خودش هست. این اصطلاح هم به همین مسئله اشاره داره. کسی جز خودتون دلش واسه سرمایتون نمی سوزه. بنابراین، باید دست به کار شین و به سراغ تحقیقات برین. این اصطلاح مزایای زیادی به همراه داره. به همین منظور ما سعی می کنیم در این بخش از مقاله به بررسی مزایای DYOR در بازار ارزهای دیجیتال بپردازیم تا با این موارد آشنایی داشته باشین.

  • کاهش ریسک سرمایه گذاری و ترید

یکی از مزایای DYOR در بازار ارزهای دیجیتال، کاهش ریسک سرمایه گذاری و ترید هست. تصمیمی که خاستگاه اون تحقیق و بررسی کامل و تحلیل فاندامنتال باشه، معمولا قابل دفاع تر از تصمیمی هست که به دلیل فومو، ترس، عدم قطعیت و تردید توصیه اینفلوئنسرهای اینستاگرامی، یا به طور کلی از سر هیجان زدگی باشه. به این ترتیب، DYOR به شما کمک می کنه تا معاملات خودتون رو با کم ترین ریسک انجام بدین.

  • متنوع سازی سبد سرمایه

یکی دیگه از مزایای DYOR در بازار ارزهای دیجیتال، متنوع سازی سبد سرمایه هست. متنوع سازی سبد سرمایه به معنی توزیع سرمایه بین دارایی های مختلف به جای تخصیص کل سرمایه به یه دارایی هست. این استراتژی در واقع عینیت همون جمله معروف هست که همه تخم مرغ های خودتون رو در یه سبد نذارین. DYOR به شما کمک می کنه تا دید گسترده تری داشته باشین.

بیشتر بخوانید: سبد ارز دیجیتال یا پرتفوی ارز دیجیتال چیست؟

  • در امان ماندن از فعالیت های مجرمانه

یکی دیگه از مزایای DYOR در بازار ارزهای دیجیتال، در امان ماندن از فعالیت های مجرمانه و کلاهبرداری هست. روش های جدید کلاهبرداری در دنیای ارزهای دیجیتال همیشه پیدا میشن و دنیای کریپتو هم از این قاعده مستثنی نیست. طرح های پانزی، پروژه های هرمی، حملات فیشینگ، صرافی های نامعتبر و پامپ و دامپ های تعمدی فقط چند مورد از این روش ها هستن.

مقاله پیشنهادی: 10 تکنیک هکرها برای سرقت ارزهای دیجیتال

چگونه DYOR انجام دهیم؟

چگونه DYOR انجام دهیم؟

شاید این سوال واستون پیش بیاد که چگونه DYOR انجام دهیم؟ سرمایه گذاران می تونن در زمان تحقیق در مورد یه پروژه، به حوزه های مختلف ضروری توجه کنند. اعضای تیم و سوابق و پیشینه اون ها، نقشه راه پروژه، موفقیت ها و شکست هاس قبلی و مشارکت جامعه، همشون زمینه های اولیه ارزشمندی هستن که باید بررسی بشن. الان که دلیل اهمیت DYOR رو در بازار ارزهای دیجیتال مشخص کردیم، بیایین به برخی از روش هایی که تریدرها و سرمایه گذاران برای انجام DYOR یا تحقیقات مناسب استفاده می کنند نگاهی بندازیم:

  • بررسی نقش تحلیل بنیادی یا فاندامنتال در DYOR
  • به روز نگه داشتن اطلاعات از طریق سایت های معتبر مثل آکادمی بایننس
  • بررسی توکنومیکس پروژه های ارز دیجیتال
  • استفاده از مشاوران مالی حرفه ای و با تجربه
  • دنبال کردن افراد تاثیرگذار در بازار ارزهای دیجیتال
  • تجزیه و تحلیل وایت پیپر پروژه های کریپتویی

جمع بندی و نتیجه:

ما سعی کردیم در مقاله مفهوم DYOR در بازار ارز دیجیتال چیست؟ اطلاعاتی در مورد دیور یا DYOR در بازار کریپتوکارنسی ها به شما ارائه کنیم و به بررسی مزایای DYOR در بازار ارزهای دیجیتال بپردازیم و اهمیت DYOR در بازار کریپتو رو مورد بررسی قرار بدیم. همونطور که گفتیم، DYOR در ارز دیجیتال معمولا برای یادآوری به کاربران مورد استفاده قرار می گیره. کاربران و سرمایه گذاران برای تجزیه و تحلیل یه پروژه باید زمان بذارن و درباره اون اطلاعات کسب کنند. DYOR در بازار ارزهای دیجیتال مزایای زیادی به همراه داره.


نظرات کاربران در مورد مفهوم DYOR در بازار ارز دیجیتال چیست؟
سوال امنیتی :8+71 = ?