شاخص بدبختی بیت کوین(BMI) چیست؟

1402/02/06

شاخص بدبختی بیت کوین یا Bitcoin Misery Index؛ معیار اکتشافی حرکات بیت کوین! آیا چیزی درباره این شاخص شنیدین؟ اصلا می دونین شاخص فلاکت بیت کوین(BMI) چیست؟ در زمان استفاده از شاخص BMI بیت کوین به چه نکاتی باید توجه داشته باشین؟ ماهیت بازار چجوریه؟ با استفاده از شاخص بدبختی بیت کوین چه داده هایی میشه به دست آورد؟ چرا شاخص BMI بیت کوین از اهمیت زیادی برخوردار هست؟ آیا باید در زمان خرید بیت کوین به آن توجه داشت.

بازار ارزهای دیجیتال یکی از بازارهای نوپا و نوظهور مالی هست که نوسانات قیمتی زیادی داره و همین نوسانات قیمتی فرصت های کسب سود زیادی رو برای تریدرها فراهم می کنه. شما هم می تونین از این فرصت ها استفاده کرده و سودهای زیادی از نوسانات قیمتی رمزارزها به دست بیارین. یکی از شاخص هایی که می تونه واستون کارایی داشته باشه، شاخص BMI بیت کوین هست. به همین منظور ما سعی می کنیم در مقاله شاخص بدبختی بیت کوین چیست؟ اطلاعاتی در مورد شاخص فلاکت بیت کوین یا BMI به شما ارائه کنیم و به بررسی نکات کلیدی شاخص BMI بیت کوین بپردازیم تا با این معیار درباره آینده بیت کوین آشنایی داشته باشین.

شاخص بدبختی بیت کوین چیست؟

شاخص بدبختی بیت کوین چیست؟

شاید این سوال واستون پیش اومده باشه که شاخص بدبختی بیت کوین چیست؟ ما می تونیم در پاسخ به این سوال بگیم که شاخص فلاکت بیت کوین یا همون BMI معیار اکتشافی حرکات بیت کوین هست. این شاخص در سال 2018 توسط شخصی به اسم تام لی راه اندازی شده. BMI از 0 تا 100 متغیر هست و از شاخص های اقتصادی متضاد استفاده می کنه و چندین عامل مختلف بازار مثل قیمت، درصد معاملات برنده و نوسان رو در برمی گیره. شاخص BMI بیت کوین وقتی زیر 27 باشه، در بدبختی در نظر گرفته میشه. به عنوان یه معیار متضاد هرچقدر شاخص به صفر نزدیک تر بشه، سیگنال خرید بلند تر هست.

جالب اینجاست که بدونین اگه شاخص BMI بیت کوین بالای 67 باشه، به عنوان مرحله شاد شناخته میشه که محدوده ای هست که احتمال سقوط قیمت بیت کوین وجود داره. شاخص بدبختی بیت کوین با استفاده از نوسانات و تعداد معاملات برنده از کل معاملات بازار محاسبه میشه. BMI یه شاخص متضاد هست که به طور غیر رسمی به عنوان شاخص های ترس هم شناخته میشه. این شاخص ها نوسانات رو اندازه گیری می کنند که سپس برای محاسبه یه مقدار عددی برای ارزیابی احساسات کلی بازارها استفاده میشه.

بیشتر بخوانید: عوامل موثر در بالا رفتن ارزش بیت کوین

نکات کلیدی شاخص BMI بیت کوین

نکات کلیدی شاخص BMI بیت کوین

همونطور که گفتیم، شاخص بدبختی بیت کوین، ممنتم بیت کوین رو بر اساس قیمت بیت کوین و نوسانات اون اندازه گیری می کنه که در سال 2018 توسط شخص به اسم تام لی ایجاد شده. در زمان استفاده از شاخص BMI بیت کوین شما باید به نکات مختلفی توجه داشته باشین. به همین منظور ما سعی می کنیم در این بخش از مقاله به بررسی نکات کلیدی شاخص BMI بیت کوین بپردازیم.

  • یکی از نکات کلیدی شاخص BMI بیت کوین این هست که این معیار درصد معاملات برنده رو در کل معاملات و همچنین بی ثباتی رو در برمی گیره و به مقیاس صد نقطه ای محاسبه میشه که هرچقد به صفر نزدیک تر باشه، نشون دهنده فلاکت بیشتر هست.
  • یکی دیگه از نکات کلیدی شاخص BMI این هست که این معیار در سال 2018 توسط فردی به اسم تام لی، بنیانگذار Fundstrat Global Advisors به وجود اومده.
  • یکی دیگه از نکات کلیدی شاخص BMI بیت کوین این هست که زمانی که شاخص زیر 27 باشه، بدبختی در نظر گرفته میشه. به عنوان یه شاخص متضاد، هرچقدر شاخص به صفر نزدیک تر بشه، سیگنال خرید بلندتر هست.

مقاله پیشنهادی: بیمه عمر یا خرید بیت کوین

ماهیت بازار چگونه است؟

شاخص بدبختی بیت کوین(BMI) چیست؟

توجه داشته باشین که ماهیت خیلی خطرناک و سوداگرانه سرمایه گذاری در ارز دیجیتال بیت کوین به تریدرها و معامله گران کمک زیادی می کنه که می تونن تغییرات سریع قیمت ها رو تجزیه و تحلیل کرده و تاثیر اعلانات خبری رو درک کرده و به همین طریق معاملات خرید یا فروش رو انجام میدن. مشاهده سطوح پایین شاخص در BMI ممکنه سرمایه گذاران پیچیده تری رو ترغیب کنه که به طور خودکار بیت کوین بخرن نه اینکه گزینه خرید رو در نظر بگیرن و در عین حال عوامل دیگه رو که ممکنه بر قیمت ها تاثیر بذارن، بررسی کنند.

این احتمال وجود داره که بیشتر تقاضای افزایش پیدا کرده برای رمزارز بیت کوین از سال 2016 از طرف سرمایه گذاران کم مهارت باشه. در حالی که شاخص ها به عنوان شاخص های هشداردهنده اولیه احساسات بازار مفید هستن. نمی تونن آینده رو پیش بینی کنند. همچنین شاخص BMI نمی تونه پیش بینی کنه که آیا در یه صرافی ارز دیجیتال یا پلتفرم معاملاتی سرقت میشه یا نه.

جمع بندی و نتیجه:

ما سعی کردیم در مقاله شاخص بدبختی بیت کوین چیست؟ اطلاعاتی در مورد شاخص فلاکت بیت کوین یا BMI به شما ارائه کنیم و به بررسی نکات کلیدی شاخص BMI بیت کوین بپردازیم تا با این معیار آشنایی داشته باشین. همونطور که گفتیم، شاخص فلاکت بیت کوین یا همون BMI معیار اکتشافی حرکات بیت کوین هست. این شاخص در سال 2018 توسط شخصی به اسم تام لی راه اندازی شده. در زمان استفاده از شاخص بدبختی بیت کوین شما باید به نکات مهمی توجه داشته باشین.


نظرات کاربران در مورد شاخص بدبختی بیت کوین(BMI) چیست؟
سوال امنیتی :3+70 = ?