جاستین سان کیست؟ | معرفی کامل خالق ترون؟ | بیوگرافی Justin Sun

1402/06/18
جاستین سان کیست؟ | معرفی کامل خالق ترون؟ | بیوگرافی Justin Sun

تو مقاله های قبلی در مورد مسائلی مثل ترون چیست؟، آینده ترون و شبکه های Tron در دنیای ارز دیجیتال صحبت کردیم؛ اما شاید این موضوع که چه کسی ترون را ساخته؟ ذهنتون رو به خودش مشغول کنه. امروز میخوایم خالق ترون، آقای جاستین سان رو بهتون معرفی کنیم و بررسی کنیم که چطور ایده ترون به ذهنش رسیده.

Justin Sun یکی از تاثیرگذار ترین شخصیت های بلاک چینی جهان هستش ولی بیشتر شهرتش رو مدیونِ جنجال های رسانه ای و توییت هاشه. تو این مقاله قراره مسیر پر فراز نشیب سان از دوران تحصیلیش تا ساخت TRX و تبدیل شدن به یکی از بزرگترین کارآفرین های حوزه ی تکنولوژی رو مورد بررسی قرار بدیم. پس اگه میخواین بدونین که جاستین سان کیست و چطور ترون رو ساخته؟ این مقاله رو از دست ندین.

Justin Sun کیست؟

جاستین سان خالق ترون

جاستین سان یه کارآفرین چینی تبار هستش که تو سال 1990 بدنیا اومده. آقای سان از همون دوران بچگیش دوست داشت که همه ی توجه ها رو به خودش جلب کنه و به فرد مهم و معروفی تبدیل بشه. تو دوران مدرسه همه ی معلم هاش، جاستین رو یه دانش آموز خوب و پر تلاش میدونستن. بعد از اینکه سان تونست دبیرستان رو تموم کنه، دانشگاه پکن رو برای ادامه تحصیل انتخاب کرد. جاستین سان، در نهایت هم تونست از این دانشگاه لیسانس تاریخ بگیره؛ ولی سان میخواست که بیشتر یاد بگیره به همین خاطر به دانشگاه پنسیلوانیا تو آمریکا رفت و تو رشته مطالعات شرق آسیا مدرک کارشناسی گرفت.

شاید با خودتون بگین که تاریخ کجا، ساختن ارز دیجیتال Tron کجا؟ البته حق هم دارین چنین فکری رو بکنین. علاقه و آشنایی جاستین سان با ارز های دیجیتال مربوط به اوایل جوونیش میشه. سان وقتی که 20 سالش بود سرمایه گذاری تو این حوزه رو شروع کرد. Justin تو سال 2011 هزینه ی یک سال دانشگاه رو روی بیت کوین سرمایه گذاری کرد که این پول سه سال بعد (سال 2014)، تبدیل به میلیون ها دلار شد. اما این تازه شروع مسیر جاستین سان بود.

احتمالا جک ما (Jack Ma) رو بشناسین، ولی اگه نمیدونین در این حد بگم که ثروتمند ترین مرد چین هستش که پلتفرم فروشگاهی علی بابا رو ساخته. جک ما یه دانشگاه مخصوص برای کارافرین ها (دانشگاه هوپان) ساخته. بنیانگذار ترون هم تو این دانشگاه درس خونده و در روز 17 دسامبر سال 2018 از دانشگاه هوپان فارغ التحصیل شده. جالبه بدونین که پایان نامه جاستین سان در مورد تولد اینترنت غیرمتمرکز بوده.

سابقه کاری جاستین سان

سابقه کاری جاستین سان

رزومه جاستین سان نشون دهنده ی اینه که تا چه حد آدم بلند پروازی هستش و دائما دنبال یاد گرفتن مسائل جدیده. بعد از این که Justin از آمریکا به چین برمیگرده، یه سال کاری بسیار شلوغ براش رقم میخوره. Sun اولین نفری بود که تو چین، به عضویت و فعالیت تو آزمایشگاه های ریپل (Ripple Labs) پرداخت. به همین خاطر از جاستین سان به عنوان اولین کارمند شرکت ریپل تو چین یاد میشه، در واقع سان به عنوان نماینده ارشد ریپل تو چین فعالیت میکرد و بعد ها وظیفه مشاوره رو هم به عهده گرفت.

اما این تنها شغل Justin Sun نبود؛ چون به طور همزمان سان شروع به کار روی یه شبکه ی استریم صوتی کرد. این اپلیکیشن که اسمش Piewo بود، خیلی زود بین قشر کم سن و سال به محبوبیت رسید. تو مدت کوتاهی بیش از 10 میلیون کاربر تو این نرم افزار ثبت نام کردن، در حال حاضر بیش از یک میلیون کاربر فعال ماهانه از این اپ استفاده میکنن. Piewo که به معنی " به من زنگ بزن " هستش، شهرت و ثروت زیادی رو برای سان بوجود آورد.

با توجه به موفقیت هایی که سان تو مدت کوتاهی تونست بدست بیاره، توجه خیلی ها بهش جلب شد. همچنین Sun تو یه مصاحبه عنوان کرده بود که چین بهترین کشور دنیا برای کارآفرین هاست؛ همین حرف باعث شد که دولت چین از سان تقدیر و تشکر کنه و اونو به عنوان یکی از برترین کارآفرین های کشور معرفی کنه. تو همین دوران بود که جک ما تو سال 2015 شخصا از جاستین سان دعوت کرد که یکی از 30 تا دانشجوی کلاس های تحلیلی دانشگاهش بشه. اینطوری بود که Justin Sun سه سال رو تو این دانشگاه تجارت و کارآفرینی رو یاد گرفت، در نهایت هم با پایان نامه تولد یک اینترنت غیر متمرکز از این دانشگاه فازغ التحصیل شد.

Justin Sun تو اکثر مصاحبه هاش در مورد دوران تحصیلش تو دانشگاه هوپان حرف زده و گفته که تو این دوران هم ارزش های اخلاقی و هم تجارت رو یاد گرفته. همچنین این دانشگاه باعث شده که ارتباطاتی رو با افراد موفق دیگه ای تو چین و سراسر جهان برقرار کنه. در حال حاضر جاستین سان در حال تلاش برای اجرای آموخته هاش تو مشاغل و تجارت هاشه.

ترون چطور ساخته شد؟

ارز دیجیتال ترون

تا اینجا متوجه شدیم که Justin Sun کیست و چه مسیری رو برای رسیدن به موقعیتش طی کرده؟ حالا باید ببینیم که چطور شد که جاستین سان ترون را ساخت؟

اگه مقاله های قبلی ما رو خونده باشین، میدونین که ترون به دست بنیاد ترون تاسیس شده. تو سال 2017 جاستین سان از شهرت و ارتباطات قدرتمندی که تو حوزه اینترنت در چین داشت استفاده کرد و بنیاد ترون رو ساخت. این بنیاد یه شرکت غیر متمرکز تو حوزه ی تکنولوژی های بلاک چینیه که تو کشور سنگاپور مستقر شده. وظیفه ی اصلی این بنیاد ساخت یه پروژه ی غیر متمرکز روی بستر بلاک چین، با اسم Tron هستش.

جاستین سان برای تامین مخارج این پروژه دست به جیب نشد و به جای اون از عرضه اولیه یا ICO استفاده کرد. بنیاد ترون برای اینکه بتونه بودجه ی لازم برای این ایده جاه طلبانه رو بدست بیاره، اعلام کرد که از تاریخ 31 آگوست 2017 عرضه اولیه ی ارز هاشون رو شروع میکنه، همچنین اعلام شد که این پیش فروش از پلتفرم باینانس تا 2 سپتامبر 2017 ادامه دار هستش. با استفاده از این عرضه اولیه، این بنیاد تونست 70 میلیون دلار سرمایه بدست بیاره. 

نکته جالب و شک برانگیزی که در مورد عرضه اولیه پروژه ترون وجود داره، مربوط به زمان بندی عالی اونه؛ چون درست قبل از این که قانون جدید چین در مورد محدودیت و ممنوعیت جذب سرمایه با استفاده از ICO ها اعلام بشه این عرضه اولیه به پایان رسید. این موضوع باعث شد که حدس و گمان های زیادی در مورد مطلع بودن سان از این ممنوعیت، وجود داشته باشه.

به این ترتیب ترون تونست سرمایه ای که لازم داشت رو بدست بیاره و به عنوان سلطان بلاک چین تو کشور چین شناخته بشه. البته بعد از جذب سرمایه ی 70 میلیون دلاری، بنیاد ترون تونست با برخی از شرکت های بزرگ تکنولوژی مثل کمپانی Obike، Baofeng (نسخه ی چینی شده ی نتفلیکس) مشارکت کنه. حدودا یک سال بعد از این ICO بلاک چین اختصاصی ترون رونمایی شد و همه ی توکن های سرمایه گذار ها که تا قبل از اون روی شبکه اتریوم و تحت استاندارد ERC20 ساخته شده بودن، به این شبکه ی جدید منتقل شد. اگه میخواین اطلاعات بیشتری در مورد آینده ترون بدست بیارین مقاله ما رو از دست ندین.

بیت تورنت

از سال 2017 تا به الان Justin Sun به عنوان موسس TRX و در سمت مدیر عامل بنیاد ترون مشغول به فعالیته. اما ظاهرا موتور جاستین سان تازه روشن شده و این تازه شروع فعالیت های این کارآفرین بزرگ تو حوزه بلاک چین هستش. سان تو جولای 2018 کمپانی BitTorent رو با پرداخت 140 میلیون دلار خریداری کرد و وظیفه مدیریتش رو به عهده گرفت. همچنین تو سال 2018 به عنوان مدیر عامل شرکت Rainberry هم انتخاب شد.

از دسامبر سال 2018، با افزایش خرید ارز دیجیتال TRX، این رمز ارز به یکی از 20 ارزی که بیشترین حجم بازار رو به خودشون اختصاص دادن، تبدیل شده. امیدواری های زیادی در مورد آینده ترون وجود داره که با عملی شدن برنامه های تیم توسعه دهنده ی اون میتونن تحقق پیدا کنن. اون موقع است که قیمت Tron افزایش قابل توجهی رو تجربه میکنه.

شبکه ترون چیست؟

حالا که به اندازه ی کافی در مورد بیوگرافی جاستین سان صحبت کردیم، بهتره که کمی هم در مورد مهم ترین نوآوری اون یعنی ترون صحبت کنیم. البته قبلا به طور کامل و مفصل تو مقاله ترون چیست؟ در مورد این بلاک چین صحبت کردیم که میتونین برای اطلاعات تکمیلی به اون مطلب وبلاگمون مراجعه کنین.

ترون پلتفرمی برای قراداد های هوشمند چند منظوره هستش که با استفاده از اون توسعه دهنده ها و برنامه نویس ها میتونن خیلی راحت برنامه های غیر متمرکز (DApp) مدنظرشون رو بسازن. علاوه بر اون این پلتفرم از فناوری بلاک چین و ذخیره سازی توزیع شده استفاده کرده تا بتونه در نهایت یه اکوسیستم غیر متمرکز بسازه. هدف نهایی ترون ایجاد یک شبکه جهانی برای به اشتراک گذاشتن اطلاعات به شکل رایگان هستش. اگه بنیاد ترون بتونه این هدف خودش رو عملی کنه، تبادل اطلاعات به طور ارزان و امن امکان پذیر میشه. همچنین رسانه های قدرتمند و دولت ها و افراد پر نفوذ نمیتونن داده ها و اطلاعات رو دستکاری یا حذف کنن.

TRX یا ترونیکس چیست؟

ترونیکس چیست؟

ترونیکس ارز دیجیتال رسمی شبکه ترونه؛ البته بیشتر اونو با اسم ترون میشناسن. از این ارز بیشتر برای سرمایه گذاری استفاده میشه ولی با توجه به کارمزد کمی که داره برای نقل و انتقالات مالی بسیار مناسبه. یکی دیگه از کاربرد های مهم ارز Tron برای انجام تبادلات تو پلتفرم ترون برای Dapp هاست.

این ارز تو بازار های مالی با نماد TRX معامله میشه. در حال حاضر قیمت ترون 0.11 دلاره و این ارز با حجم بازار 8 میلیارد دلاریش تونسته تو رتبه 25 اُم بازار کریپتوکارنسی ها قرار بگیره. قبلا یه مقاله کامل در مورد آینده ترون نوشتیم. علاوه بر اون در مورد قیمت TRX تو چند سال آینده هم صحبت کردیم.

همکاری های ترون

یکی از مهمترین عوامل رشد یه پروژه، شرکای تجاری اونه. این موضوع در مورد ترون هم صدق میکنه، اگه میخواین بدونین که آینده Tron به چه شکلی میتونه باشه، باید همکاری های اونو بررسی کنیم. تو ادامه چند مورد از بزرگترین همکاری های تجاری پلتفرم ترون رو معرفی میکنیم.

• توکن بیت تورنت (BitTorent): همونطور که میدونین هم کمپانی بیت تورنت و هم پلتفرم ترون، متعلق به جاستین سان هستن. به همین خاطر هم منطقیه که بینشون همکاری و شراکت وجود داشته باشه. مطمئنا تو آینده ای نزدیک محبوبیت هر دوشون بیشتر میشه.

• کمپانی Obike: اُ بایک یه کمپانی چند ملیتیه که تو حوزه ی دوچرخه سواری فعالیت داره. هدفی که این کمپانی دنبال میکنه، ساخت سیستم هوشمندی برای اشتراک دوچرخه هاست. این کمپانی هم ارز دیجیتال اختصاصی خودش رو با اسم Ocoin عرضه کرده. جالبه بدونین که برای ساخت این ارز از بلاک چین ترون استفاده شده.

• کمپانی سامسونگ (Samsung): سامسونگ تو همه ی گوشی هایی که بعد از مدل Galaxy S10 عرضه شدن، قابلیت پشتیبانی از بلاک چین ترون و ارز دیجیتال TRX رو اضافه کرده.

• شبکه اجتماعی Global Social Chain

• پلتفرم باوفنگ یا Baofeng: پلتفرمی که توش امکان اکران و تماشای آنلاین فیلم ها وجود داره. به عبارت ساده تر نسخه ی چینی شده ی پلتفرم نتفلیکس.

• مرورگر بایدو Baidu: معروفترین موتور جستجوی چینی که جایگزین گوگل، یاهو و سایر پلتفرم های مشابه جهانی شده.

ثروت جاستین سان چقدر است؟

ثروت جاستین سان

حالا که به طور کامل دونستین جاستین سان کیست و چه پروژه هایی رو داره، به نظرتون این فرد چقدر پول داره؟ با توجه به فعالیت های گسترده ای که آقای Sun تو حوزه های مختلف داره، عجیب نیست که به یکی از ثروتمند ترین افراد دنیا تبدیل بشه. بیشتر دارایی های سان ترون هستش. هرچند که Justin Sun علاقه ای به صحبت کردن در مورد دارایی هاش نداره و میزان ارز هایی که در اختیارش قرار دارن رو افشا نمیکنه، ولی میشه تخمین زد که 10 تا 20 درصد کل توکن های TRX متعلق به جاستین سانه. در حال حاضر ارزش این ترون ها حدودا 700 میلیون تا 1.5 میلیارد دلار ارزیابی شده.

علاوه بر دارایی های دیجیتالی، جاستین سان سرمایه گذاری های موفق زیادی رو انجام داده. یکی از این سرمایه گذاری ها، خرید صرافی دیجیتال پولونیکس (Poloniex) هستش. این صرافی حدودا 400 میلیون دلار ارزش داره. علاوه و بر اون Sun پلتفرم های استیمیت (Steemit) و بیت تورنت (BitTorent) رو هم با حدود 140 میلیون دلار خریداری کرده. بیت تورنت هم یه شرکت بلاک چینی هستش که توکن های BTT متعلق به اونه. ارزش بازار ارز دیجیتال بیت تورنت حدودا 60 میلیون دلار تخمین زده میشه. 

اگه بخوایم یه جمع بندی کلی انجام بدیم، میشه گفت که ثروت جاستین سان بیش از یک میلیارد دلار برآورد میشه، که بخش عمده ی اون مر بوط به ارز دیجیتال ترونه. به احتمال زیاد Justin Sun ارز های دیجیتال دیگه ای رو هم تو سبد سرمایه گذاری خودش داره که با توجه به داده های ناکافی، نمیتونیم ارزش اون ها رو حساب کنیم.

جاستین سان و حاشیه هاش

تو اول این مقاله بهتون گفته بودیم که سان بشدت عاشق اینه که همه در موردش صحبت کنن؛ برای همین تعجبی نداره که هر از چند گاهی با درست کردن یه شایعه، توییت های جنجالی و. . . خودش رو به تیتر یک اخبار برسونه. تو این قسمت از مقاله میخوایم در مورد بعضی از مهمترین حواشی هایی که Justin Sun بوجود آورده، صحبت کنیم.

ترون یه شت کوینه!

جاستین سان و ترون

شاید فکر کنین که وقتی نظر جاستین سان درباره ترون رو بپرسن، شروع میکنه به تعریف کردن از اون و در مورد آینده TRX و برنامه هایی که برای این ارز داره صحبت میکنه؛ ولی اینطور نیست. اخیرا Justin Sun یه مصاحبه با پیتر مک کورماک انجام داده که حواشی خیلی زیادی رو بوجود آورده. قضیه از این قراره که وقتی پیتر مک کورماک نظر جاستین سان درباره ترون رو میپرسه، آقای سان بهش میگه: ترون یه شت کوینه! و در ادامه مخاطب ها رو دعوت به خرید ترون میکنه. 

بعضی از اعضای جامعه ی ترون معتقدن که جاستین سان قصد شوخی داشته ولی خیلی ها این حس شوخ طبعیش رو متوجه نشدن و به همین خاطر حرف هاشو جدی میگرن. در مقابل بیشتر طرفدار های این ارز و سایر حامیان کرپتوکارنسی ها، حرف های Sun رو نوعی اعتراف در مورد بی هدفی و بی فایده بودن ترون دونستن. به این ترتیب ایده ها و امیدواری هایی که در مورد برتری پلتفرم ترون نسبت به اتروم وجود داشتن، همگی نقش بر آب شدن.

پیشنهاد 2 میلیون دلاری جاستین سان برای یک توییت

چند وقتی میشه که توکن های غیر مثلی (NFT ها)، محبوبیت زیادی رو پیدا کردن و به یه صنعت چند صد میلیون دلاری تبدیل شدن. جک دورسی که موسس و مدیر عامل شبکه ی اجتماعی توییتر هستش، برای حمایت از بازار توکن های غیر مثلی، اولین توییتی که پست کرده بود رو به یه NFT تبدیل کرد و تو سایت Valuables به مزایده گذاشت. تو همون ساعت های ابتدایی شروع مزایده قیمت های نجومی برای خرید این توکن پیشنهاد داده شد.

جاستین سان هم وقتی که شرایط رو مناسب دید، یه پیشنهاد دو میلیون دلاری برای خرید این NFT داد. هر چند که سان موفق نشد تو این مزایده پیروز بشه، اما همین که خبر جاستین سان و پیشنهادش تو تیتر یک خبرگزاری های مختلف قرار گرفت، یعنی جاستین سان یه موفقیت بزرگ رو بدست آورده و تونسته که بازم اسمش رو سر زبون ها بندازه.

قرار ناهار با وارن بافت

وارن بافت

همه وارن بافت رو به عنوان یه اسطوره تو حوزه سرمایه گذاری میدونن. اما این اسطوره به هیچ عنوان بازار ارز های دیجیتال و سرمایه گذاری تو اون رو فبول نداره. خیلی ها سعی کردن که طرز فکر این سرمایه گذار رو تغییر بدن اما تا به الان موفق نشدن. جاستین سان هم تو تابستون سال 2019 ترتیب یه ناهار رو داد تا بتونه ملاقاتی با وارن بافت داشته باشه و شانس رو برای عوض کردن ذهنیت بافت امتحان کنه.

 نکته ی قابل توجه اینه که این قرار ناهار 4 میلیون یورو برای سان هزینه داشته. با وجود همه ی هزینه ها و قول و قرار ها، Justin Sun سه روز قبل از برگزاری این ملاقات به خاطر مشکل سنگ کلیه اش، مجبور به لغو این ناهار شد. البته در نهایت وارن بافت و جاستین سان تو ژانويه ی سال 2020 همدیگه رو ملاقات کردن ولی با وجود تمام تلاش هایی که سان، نظر وارن بافت در مورد ارز های دیجیتال تغییری نکرد.

حواشی خرید پلتفرم Steemit

تو سال 2020، جاستین سان پلتفرم Steemit رو که یکی از تاثیر گذار ترین پلتفرم های شبکه های اجتماعی تو بستر بلاک چینه، خرداری کرد. اما جامعه ی این پلتفرم خیلی به این سرمایه گذاری خوشبین نبودن و این سرمایه گذاری رو در جهت افزایش قدرت جاستین سان تو شبکه های غیر متمرکز میدونستن. به همین خاطر دست به شورش زدن و از این شبکه رو فورک کردن.

نتیجه ی این فورک یه پلتفرم جدید با اسم HIVE بود که تقریبا یه کپی دقیق از Steemit هستش. این شورشی ها همه ی توکن های مربوط به جاستین سان و بنیاد ترون رو ضبط کردن. چند ماه بعد سان برای اینکه بتونه رفتار این افراد رو تلافی کنه، یه فورک دیگه از Steemit ایجاد کرد که تو اون توکن های 64 نفری که تو راه اندازی HIVE شرکت داشتن رو مصادره کرد.

جوایز و افتخارات جاستین سان

با وجود همه ی این حاشیه ها، نباید فراموش کرد که سان یه کارآفرین بزرگ تو حوزه بلاک چین و ارز های دیجیتاله. به خاطر موفقیت ها و تلاش های سان افتخارات زیر رو بدست آورده:

• قرار گرفتن تو فهرست 30 فرد برتر زیر 30 سال تو قاره آسیا تو سال 2015 (مجله فوربز)

• قرار گرفتن تو لیست 30 فرد برتر زیر 30 سال تو کشور چین از سال 2015 تا 2018 (مجله فوربز)

ارز ترون چیست؟

ترون (Tron) یک پروتکل بلاکچین و یک ارز دیجیتال (cryptocurrency) است که به منظور ایجاد یک بستر بلاکچین برای اجرای توکن‌ها و اپلیکیشن‌های دیجیتالی توسط توسعه‌دهندگان ساخته شده است. ترون به عنوان یک پروژه بلاکچین با هدف اصلی توسعه بستری برای اجرای قراردادهای هوش مصنوعی (smart contract) و توکن‌های قابل معامله (token) بر روی بلاکچین خود شناخته می‌شود. در طی سال‌های اخیر، ترون به عنوان یک ارز دیجیتال با معاملات سریع و کم هزینه شناخته شده است. توکن اصلی ترون به نام TRX است و برای انجام تراکنش‌ها، پرداخت‌ها، نگهداری دارایی‌های دیجیتال و اجرای قراردادهای هوش مصنوعی بر روی شبکه ترون مورد استفاده قرار می‌گیرد. ترون همچنین به عنوان یک پلتفرم دیجیتال برای ایجاد اپلیکیشن‌های قرارداد هوش مصنوعی (DApps) شناخته می‌شود. این امکان به توسعه‌دهندگان می‌دهد که اپلیکیشن‌های متنوعی را بر روی بلاکچین ترون ایجاد کرده و از توکن‌های خود برای پرداخت‌ها و تعامل با کاربران استفاده کنند. ترون همچنین به عنوان یک پروژه با همکاری‌های بین‌المللی با هدف بهبود امکان دسترسی به محتوا و اطلاعات دیجیتالی از طریق تکنولوژی بلاکچین و کریپتوارز شناخته می‌شود. این پروژه به عنوان یکی از رقبای اصلی اتریوم و بیتکوین نیز شناخته می‌شود و در حال توسعه و رشد می‌باشد.

جاستین سان و توییتر

جاستین سان و توییت هاش

فقط چند دقیقه زمان لازمه تا توییت جاستین سان توییتر رو منفجر کنه و تو قیمت ترون و بیت تورنت رو پامپ یا دامپ کنه. اگه شما هم تو شبکه ی اجتماعی توییتر فعالیت دارین، بهتره صفحه Justin Sun رو دنبال کنین تا خیلی زود از پست هایی که این کاربر پر حاشیه به اشتراک میذاره با خبر بشین. 

در انتها میخوایم محتوای چند مورد از توییت های جنجالی جاستین سان رو براتون بزاریم.

• کالاها، آثار هنری و هرگونه دارایی میتونه به بلاک چین منتقل بشه.

• در آینده، ثروتمندان آثار هنری رو تو خونه هاشون به رخ هم نمیکشن، بلکه اونا رو به شکل آنلاین به نمایش میذارن.

• آقای رییس جمهور، شما توسط اخبار جعلی گمراه شدین. بیت کوین و بلاک چین بهترین شانس برای نجات آمریکا هستن.

کلام آخر

حالا که بیوگرافی جاستین سان رو بطور کامل بررسی کردیم، باید متوجه شده باشین که جاستین سان از اون دسته کارافرین هایی هستش که به همه نشون داد با استفاده از دانش و مهارت، بدون سرمایه ی زیاد میشه به ثروت آفرینی رسید. یکی از مهمترین درس هایی که میتونیم از جاستین سان بگیریم، اینه که همیشه در حال یادگیری و ارتقا دانشمون باشیم. امیدواریم که این مقاله براتون مفید واقع شده باشه. اگه قصد خرید ترون و بیت تورنت رو داشته باشین، صرافی ارز دیجیتال ایران بایننس میتونه یه گزینه ی خوب برای این کار باشه.


نظرات کاربران در مورد جاستین سان کیست؟ | معرفی کامل خالق ترون؟ | بیوگرافی Justin Sun
سوال امنیتی :6+36 = ?