معرفی و کاربرد سایت اتر اسکن

1402/01/19

اتر اسکن یک موتور جستجو گر برای فناوری ارزهای دیجیتال است که به کاربران اجازه میده معاملات خود رو در سیستم عامل قراردادهای هوشمند غیر متمرکز اتریوم جستجو و تایید کنن. با وارد کردن یک آدرس در قسمت جستجو، می تونین مانده، مقدار و تموم معاملات انجام شده از طریق اون آدرس رو نگاه کنین.

Etherscan چیست؟

به صورت کلی میشه گفت که سایت اتر اسکن یه سایت مرورگر بلاک چین هست که اطلاعات شبکه اتریوم و همچنین توکن های بر پایه ارز دیجیتال اتریوم رو در این سایت مشاهده کنین و اون هارو از ابعاد مختلف بررسی کنین.

اتر اسکن یه پلتفرم غیر متمرکز قراردادهای هوشمند هست که در سال 2015 ساخته و راه اندازی شده و یکی از اولین و طولانی ترین استارت آپ مستقل هست که در اطراف اتریوم و جامعه اون ساخته شده و ماموریت اون دسترسی عادلانه به داده های بلاک چین هست. سایت اتر اسکن توسط تیمی از افراد واقعا پر شور و هیجان ساخته شده و انواع اطلاعات غیر متمرکز و برنامه های زیرساختی اتریوم رو فراهم می سازه. اتر اسکن برای برای تسهیل شفافیت و قابلیت دسترسی به بلاک چین ایجاد شده و منبعی برای کاربرانی هست که متقاضی کشف و تایید معاملات انجام شده در بلاک چین اتریوم هستن.

بررسی عملکرد اتر اسکن Etherscan

بررسی عملکرد اتر اسکن Etherscan

اتر اسکن ابزاری هست که به کاربران امکان میده تا داده های مربوط به تراکنش های اونا در انتظار به سر میبره و یا اینکه تاییده شده. هر زمان که کسی با سایت اتر اسکن ارتباط برقرار می کنه، پایگاه داده تاریخچه و یا اطلاعات مربوط به تراکنش ها رو ثبت کنه. هر کسی می تونه تاریخچه تراکنش ها رو ببینه چون یک بلاک چین باز هست.

اتر اسکن یه منبع مفیده که به کاربران اجازه تا داده ها رو هدایت کنن و چیزی اتفاق می افته درک کنن. به طور کلی با استفاده از اتر اسکن تاریخچه کامل تراکنش ها قبل مشاهده هست.

بیشتر بخوانید: مرورگر بلاکچین blockchain explorer چیست؟

معرفی اجمالی سایت اتر اسکن

سایت اتر اسکن جستجو رو در شفاف ترین حالت و در دسترس ترین روش ممکن، انجام میده. کاربران می تونن در اتر اسکن ثبت نام کنن. کاربران میتونن از اتر اسکن برای جستجو تموم تاریخچه معاملات، از جمله انتقال توکن و اجرای قرارداد، از هر آدرس در EtherScan.Io استفاده کنین. اتر اسکن اطلاعاتی رو در مورد مانده ETH در آدرس، ارزش فعلی اون به دلار آمریکا و تعداد کل معاملات انجام شده ارائه میده.

شاید بعضی از سایت ها به عنوان مرورگر بلاک و یا بلاک چین فعالیت میکنن. تمامی این سایت ها اطلاعاتی درباره شبکه و همچنین بلاک چین ارزهای مختلف در اختیار کاربران قرار میده. این سایت ها به گونه ای طراحی شدن که می تونن به راحتی در یک سایت با رابط کاربری آسان و همچنین راحت اطلاعات مربوط به تراکنش، کیف پول و... رو مشاهده کرد.

چگونه از اتر اسکن استفاده کنیم؟

چگونه از اتر اسکن استفاده کنیم؟

از اصلی ترین کاربرد های اتر اسکن مشاهده ی تراکنش های انجام شده در شبکه ی اتریوم است. برای اینکه بتونین این تراکنش رو ردیابی کنین باید ابتدا شناسه ی تراکنش رو کپی کرده و وارد سایت اتراسکن به Etherscan.io بشین.

از سایت Etherscan برای چه مواردی استفاده میشود؟

اتر اسکن یک پلتفرم رایگان و محبوب هست که کاربرد بسیاری داره. این سایت همچون پلتفرم تورنادوکش قابلیت رهگیری تراکنش های اتریوم رو برای شما فراهم مسکنه. اما کاربردهای اتر اسکن محدود به این موضوع نیست و میشه برای مورد مختلف از اون استفاده کنین.

بیشتر بدانید: وب سایتهای رهگیری تراکنش های تتر کدامند؟

چرا باید ازسایت اتراسکن استفاده کنیم؟

اگه می خواهین اطلاعات بیشتر و کامل تری درباره اتریوم به دست بیارین باید از سایت اتر اسکن استفاده کنین. اتر اسکن پلتفرمی قدرتمند هست که همه اطلاعات مربوط به تراکنش ها، تاییدیه ها و تغییر و تحولات اتریوم رو پشتیبانی می کنه. اتر اسکن بر پایه بلاک چین اتریوم هست و اطلاعات مربوط به اتریوم رو پوشش میده.

در واقع استفاده از این سایت به شما این امکان رو میده که آخرین اطلاعات مربوط نهنگ ها و رویدادهای مربوط به اتریوم باخبر شین. کسب اطلاعات بیشتر در این حوزه به شما کمک میکنه که رفتار کاربران و سرمایه گذاران اتریوم اطلاع داشته و با شناسایی تراکنش های مشکوک، اقدامات لازم برای حفظ سرمایه و امنیت کیف پول خود انجام بدین.

آموزش کار با سایت اتر اسکن

آموزش کار با سایت اتر اسکن

اتر اسکن سایتی پرطرفدار و مرجع هست که کاربران یه راحتی میتونن از اون استفاده کنن. این سایت امکانات خود رو به صورت رایگان در اختیار کاربران قرار میده. برای استفاده از خدمات اتر اسکن نیاز به ثبت نام نیست، اگر میخواهین به تمام امکانات اون دسترسی داشته باشین بهتر که یک حساب کاربری بسازین. این سایت به شما کمک می کنه که بدونین بلاک چین اتریوم چیست و عملکرد اون به چه صورت هست.

مشاهده جزئیات تراکنش ها و کیف پول ها در اتر اسکن

رهگیری تراکنش ها یکی از اصلی ترین امکانات سایت اتر اسکن هست. با مراجعه به سایت Etherscan می تونین به جزئیات تراکنش های خود دسترسی داشته باشین.

بررسی جزئیات تراکنش ها

بعد از انجام هر تراکنش در بلاک چین اتریوم به راحتی می تونین جزئیات اونو مشاهده کنین.

وورود به سایت اتراسکن

در کادر اکسپلور بلاک چین اتریوم شناسه تراکنش رو وارد کنین. این شناسنامه بعد از انجام تراکنش به شما داده میشه و اصطلاحا TX ID نامیده میشه.

نحوه بررسی هزینه گس در سایت اتر اسکن

گس به کارمزد تراکنش اتریوم گفته میشه. قیمت گس با توجه به بلوکی که تراکنش در اون گنجاده میشه و همچنین میزان تراکم شبکه اتریوم متفاوت هست. ممکنه کاربران نتونن هزینه گسی که باید قبل از شروع معاملات بپردازن رو به طور دقیق تخمین بزنن. در سایت اتراسکن بخشی تحت عنوان gas tracker وجود داره که برای بررسی و تعیین هزینه گس مورد استفاده قرار میگیره. در واقع ردیاب گس به عنوان یک ماشین حساب برای اتریوم کار میکنه و با بررسی تراکنش های معلق در بلاک چین اتریوم، تعیین می کنه که هر تراکنش نیاز به چه مقدار گس داره.

جمع بندی و نتیجه:

فهمیدیم که اتر اسکن یک سایت پلتفرم رایگانه که کار با اون سخت هم نیست. در مواقعی که به دنبال اطلاعات بیشتری در مورد یک استارت آپ یا تراکنش در بلاک چین اتریوم هستین و می خواهین قراردادهای هوشمند و کیف پول های مرتبط با اون بررسی کنین تنها جایی که می تونه این اطلاعات رو در اختیار شما قرار بده اتر اسکن یا سایت های مشابه اون هست.


نظرات کاربران در مورد معرفی و کاربرد سایت اتر اسکن
سوال امنیتی :9+56 = ?